سرویس: سیاسی 12:25 - یکشنبه 12 اسفند 1397

با اصلاح قانون انتخابات انجام می‌شود؛

خداحافظی 3 نماینده اصفهان با صندلی سبز بهارستان+جدول

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه اصلاح قانون انتخابات، نمایندگیِ مجلس پس از 3 دوره متوالی را ممنوع کردند که به موجب آن تعدادی از نمایندگان فعلی استان اصفهان در انتخابات سال آینده مجلس حضور نخواهند داشت.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست صبح امروز و در جریان بررسی طرح اصلاح مواردی از قانون انتخابات مجلس، نمایندگی مجلس شورای اسلامی پس از 3 دوره متوالی را ممنوع کردند.

با توجه به مصوبه امروز مجلس، از میان نمایندگان فعلی استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، حسن کامران و حمیدرضا فولادگر نمایندگان مردم شهر اصفهان و حجت‌الاسلام ناصر موسوی‌لارگانی نماینده مردم فلاورجان در انتخابات سال آینده مجلس حضور نخواهند داشت.

علی لاریجانی رئیس فعلی مجلس شورای اسلامی نیز با استناد به این مصوبه در دوره بعدی انتخابات مجلس امکان حضور نخواهد داشت.

نمایندگان مجلس همچنین حوزه‌بندی حوزه‌های انتخابیه را در انتخابات مجلس شورای اسلامی استانی کردند که بر این اساس تعداد نمایندگان هر حوزه انتخابیه اصلی (استان) معادل تعداد نمایندگان حوزه‌های انتخابیه موجود در استان است که مطابق قانون تعیین محدوده حوزه‌های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی تعیین شده است.

همچنین مجلس در نشست علنی امروز خود مصوب کرد رای‌دهندگان هر استان می‌توانند به جای نوشتن نام افراد یک لیست انتخاباتی، «عنوان» آن لیست را بنویسند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.