سرویس: غیر تولیدی 11:11 - جمعه 10 اسفند 1397

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در اصفهان/ ۱۶ هزار نفر در ایام نوروز مشغول تأمین نظم و امنیت و ترافیک اصفهان می‌شوند

فرمانده نیروی انتظامی استان اصفهان گفت: ۱۶ هزار نفر فقط در حوزه انتظامی در استان اصفهان در عید نوروز مشغول تأمین نظم و امنیت و ترافیک هستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ سردار مهدی معصوم بیگی با بیان اینکه طرح نوروزی نیروی انتظامی به مدت ۴۵ روز شروع‌ شده است، اظهار کرد: این طرح از اول اسفندماه شروع‌ شد، امّا با یک شیبی متراکم می‌شود و قدرت می‌گیرد که از ۲۵ اسفندماه و تا ۱۵ فرودین سال آتی انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: از ۲۵ اسفندماه همه ظرفیت‌های نیروی انتظامی بسیج و در استان اصفهان هم قرارگاه نوروزی تشکیل می‌شود و علاوه بر ظرفیت‌هایی نیروی انتظامی اصفهان دارد چند هزار نفر هم کمکی برای استان می‌آید.

وی افزود: ۱۶ هزار نفر فقط در حوزه انتظامی در استان اصفهان در عید نوروز مشغول تأمین نظم و امنیت و ترافیک هستند.

* تشکیل ستاد تسهیلات نوروزی برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های خدمات رسان

سردار معصوم بیگی با بیان این که ستاد تسهیلات نوروزی برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های خدمات رسان مانند شهرداری، اورژانس و هلال‌احمر تشکیل‌شده، تصریح کرد: روز ۲۳ اسفندماه رزمایشی را اجرا می‌کنیم که هماهنگی بین دستگاه‌های خدمات رسان و نیروی انتظامی بیشتر شود که این رزمایش عمدتاً در حوزه ترافیک و شهر و جاده است.

وی ادامه داد: شهروندان باید مسافر مسئول باشند و برای این که مسافر مسئول باشیم، نیازمند اجرای قوانین و مقررات هستیم و به میزانی که قوانین و مقررات را رعایت کنیم می‌توانیم بگوییم که مسافری مسئول و مسافرتی مسئولانه انجام می‌دهیم تا خطرات جاده‌ای کاهش پیدا کند.

فرمانده نیروی انتظامی اصفهان همچنان با اشاره به فضای خرید برای شب عید و خریدهای اینترنتی بیان کرد: بیشترین جرائم موجود کلاهبرداری‌های اینترنتی است که فرصت‌های وقوع جرم را مردم بدون اطلاع در اختیار سوء استفاده‌کنندگان می‌گذارند و با رعایت چندین نکته در حوزه پرداخت اینترنتی و خرید با کارت بانک مشکلات و سوء استفاده‌ها این حوزه کاهش چشم گیری پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: حداقل موجودی در کارت‌بانکی که برای خرید می‌خواهیم استفاده کنیم باید وجود داشته باشد و کارت اصلی به‌عنوان پشتیبان قرار بگیرد، عمده مردم کارت‌بانکی اصلی باکارت خرید یکی است که این مشکل ایجاد می‌کند.

سردار معصوم بیگی خاطرنشان کرد: تایپ رمز برای استفاده از کارت‌بانکی باید توسط صاحب کارت انجام شود که باید این نکته را به فرهنگ تبدیل کنیم؛ اینکه نسبت به هم اعتماد داشته باشیم و رمز خود را در اختیار فرد دیگری قرار دهیم خوب است اما جمله قدیمی است که می‌گویند «مالت رو سفت بچسب همسایه رو دزد نکن» و فرهنگ پیگیری از وقوع جرم از قدیم در جامعه وجود داشته است.

وی ادامه داد: غفلت می‌کنیم و برخی از این غلت ها موجب شده است که برداشت‌های غیرمجاز و کلاه‌برداری‌های اینترنتی افزایش پیدا کند.

*افزایش ۳۰۰ درصدی برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز در اصفهان

فرمانده نیروی انتظامی اصفهان در ادامه با توضیح اینکه شماره ۱۱۰ در همه اوقات در خدمت مردم است و ایستگاه‌های نوروزی را در این ایام فعال می‌کنیم، بیان کرد: همه دغدغه نیروی انتظامی ایجاد شرایط مناسبی در حوزه امنیت و ترافیک است که مردم رعایت قوانین و مقررات می‌تواند کمک‌کننده پلیس باشند.

وی افزود: برداشت‌های اینترنتی غیرمجاز حدود ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و کل جرائم اینترنتی ۱۲۰ درصد افزایش داشته است؛ برداشت‌های غیرمجاز، کلاه‌برداری‌ها و موضوعات غیراخلاقی نسبت به دیگر جرائم اینترنتی آمار بالایی دارد.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.