سرویس: غیر تولیدی 09:25 - جمعه 10 اسفند 1397

آیت الله علم الهدی در دیدار با خانوده شهدای حادثه تروریستی؛

۲۷ پاسدار به کربلا رسیدند و به لشکر امام حسین(ع) ملحق شدند/پاسداری از مقام شهادت از سوی همسران شهداء اهمیت بسیاری دارد

آیت الله علم الهدی در دیدار با خانوده شهدای حادثه تروریستی گفت: من شنیدم این افراد چند عملیات بسیار مهم هم انجام دادند و گویا دشمن فقط قصد یک حمله معمولی را نداشت و این افراد را نشان کرده بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ خانواده شهدای حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در جریان سفر به مشهد مقدس، با حضرت آیت الله علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در دفتر ایشان دیدار و گفتگو کردند.

 آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ضمن عرض تبریک شهادت پاسداران لشکر 14 امام حسین(ع) اصفهان گفت: خانواده شهدای حادثه تروریستی میهمان امام رضا(ع) هستند و این امام نسبت به زائران خود بسیار رئوف است.

وی ادامه داد: مهمانان امام رضا(ع) همه در یک سطح نیستند، حضرت مهمانان ویژه ای هم دارند که نسبت به آن ها پذیرایی خاصی انجام می دهند.

امام جمعه مشهد در همین رابطه افزود: سلامی که شما به امام می کنید مانند سلام همه نیست و جوابی هم که می گیرید جواب خاصی است؛ وجود این شهدا در کنار شما یک ارزش و امتیاز بزرگی است، این که شما آمدید و به زیارت حضرت مشرف شدید، سکون و آرامش کامل برای شما حاصل می شود و نیازی نیست کسی شما را تسلّی بدهد و برای شما آرامش بیاورد.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ضمن اشاره به ارزش والای این شهدا خاطر نشان کرد: عزیزان شما دچار حادثه ای شدند که در همه عرصه های زندگی یک برگ امتیاز ایجاد کرد که این امتیاز را نباید مربوط به جامعه و صرفاً برای همسر یا پدر شهید شدن دانست، بلکه این امتیاز در محضر پیامبر(ص) و صدیقه طاهره(س) است.

وی از مقام خانواده های شهداء یاد کرد و گفت: وقتی که پدران و مادران و همسران شهداء از دنیا بروند، شب اول قبر شهید شما می آید و به پیغمبر(ص) و حضرت فاطمه(س) می گوید این ها والدین یا همسر من هستند و با من زندگی کردند و حضرت به این افراد سلام می کند.

* پاسداران مزد واقعی خود را گرفتند

آیت الله علم الهدی همچنین با تأکید بر این که بالاترین مزد و پاداش را به شهادت می دهند، تصریح کرد: سراسر مرز تحت کنترل نیروهای نظامی است و مرتب پاسداران در حال تردد در آن مناطق هستند، ولی یک کاوران از اصفهان می رود و پس از مجاهدت هایی که می کنند در راه برگشت که می خواهند پاداش معنوی خود را بگیرند شهید می شوند، واقعاً باید دید که این ها چه کسانی بودند که این همه ارزش پیدا کردند؛ این افراد در این مرزداری چه اخلاصی داشتند و چه حالاتی به این ها دست داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی همچنین ابراز داشت: 27 نفر از لشکر به این بزرگی به کربلا رسیدند و به لشکر امام حسین(ع) ملحق شدند.

وی ادامه داد: من شنیدم این افراد چند عملیات بسیار مهم هم انجام دادند و گویا دشمن فقط قصد یک حمله معمولی را نداشت و این افراد را نشان کرده بود؛ این شهادت در نتیحه مجاهدت های بسیاری بوده و یک حادثه اتفاقی برای این افراد نبود، بلکه دشمن این افراد را تحت نظر داشت و در نتیجه مجاهدت های خودشان را به شهادت رسیدند.

* اجر شهدا به خانواده های شهدا هم می رسد

آیت الله علم الهدی ارج و ارزش خانواده های شهداء را بسیار والا دانست و در همین رابطه در تشریح یک روایت تاریخی تصریح کرد: یک روزی تمام زن های مسلمانان در مدینه به خدمت پیامبر آمدند و گفتد همسران ما در رکاب شما به شهادت می رسند و در یک حجم زمانی کوچک و درد و مشقت خیلی کم شهید می شوند، امّا ما باید پای شهادت همسر خودمان بنشینیم و با هزاران مشکل بسازیم که پیامبر به آن ها گفتند در تمام مراحل هر اجری که به همسران شما بدهند، به شما هم تعلق می گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری به همسران شهداء توصیه کرد مسئله شهادت به عنوان یک داغ برای همسران شهادت نیست، بلکه وقتی کودکان خود را تربیت می کنید و به عنوان یک مرد کامل تحویل جامعه می دهید، یعنی تداوم راه شهادت همسر؛ و این کار بسیار اهمیت دارد.

وی در همین رابطه تأکید کرد: تا زمانی که جمال نورانی پیامبر مکرم اسلام(ص) و حضرت زهرا(س) را می بینید باید از این افتخار پاسداری کنید.

امام جمعه مشهد ضمن تشریح این موضوع که این حادثه فقط مربوطه به خانواده های آن ها نبود و تمام ملّت ایران را داغ دار کرد افزود: آن زمانی که رهبری پس از شهادت این پاسداران گفتند مردم ببینید امنیت به چه قیمتی است، بغض گلوی رهبری را گرفته بود و این یک دردناکی برای همه ما بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پایان گفت: برخی از این افراد فرزند شهید بودند و باید گفت از تبار شهدا هستند؛ شهادت در چنین خانواده هایی موروثی است که البته باعث افتخار این خانوادهاست.

* افتخارات بزرگ پاسداران اصفهان از زبان یکی از همرزمان شهداء

یکی از همرزمان شهدای حادثه تروریستی در رابطه با اشاره آیت الله علم الهدی به این که پاسداران لشکر امام حسین(ع) مجاهدت های فراوانی داشتند که دشمن آن ها را نشان کرده بود هم توضیح داد: در ایام 22 بهمن گروهکی می خواست وارد کشور شود که این پاسداران با این افراد مقابله کردند و راه نفوذ آن ها به کشور را سد کردند؛ همچنین 20 اسفند سال گذشته هم با برنامه ریزی یک حمله تروریستی از سوی دشمن که قرار بود یک نیسان با 800 کیلوگرم مواد منفجره به پاسگاه مرزی برخورد کند و 100 نفر دیگر وارد عمل شوند، نقشه دشمن برملا شد و نیسان قبل ار اصابت به پاسگاه منهدم شد.

وی در پایان هم گفت: یک هفته قبل از شهادت این پاسداران، دشمن می خواست 500 کیلوگرم مواد مخدر را وارد کشور کند که رزمندگان لشکر امام حسین(ع) مانع انجام این کار شدند و تا به حال دشمنان ضربات مهلکی از رزمندگان سپاه استان اصفهان خورند.

24 بهمن ماه، در جریان یک حادثه تروریستی در جاده خاش-زاهدان، 27 نفر از مرزبانان لشکر 14 امام حسین(ع) سپاه صاحب الزمان(عج) اصفهان، شهید شدند. گروه ترویستی و منفور جیش العدل مسئولیت این حادثه را بر عهده گرفته بود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.