سرویس: غیر تولیدی 11:15 - پنجشنبه 09 اسفند 1397

پیشگیری از جرم؛ دستور کار ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان

دادستان نظامی نیروهای مسلح استان اصفهان گفت: پیشگیری از جرم در دستور کار ویژه سازمان قضایی استان اصفهان قرار خواهد گرفت و به خانواده متهمان و مجرمان توجه خواهد شد تا نظام خانواده حفظ و خدشه‌دار نشود.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام علی هادیان  در آیین تکریم و معارفه دادستان نظامی سازمان قضایی نیروهای مسلح استان اصفهان و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امنیت، عدالت و فراوانی نیاز واقعی همه انسان‌هاست و پیرو مقوله امنیت 2 مورد دیگر نیز ایجاد می‌شود.

وی افزود: امنیت، نیاز اساسی همه جوامع است که نیروهای مسلح یکی از ارکان مهم آن هستند و با تلاش افراد در منطقه از امنیت خوبی برخوردار هستیم، امنیت اقتصادی و سیاسی هم مهم است که امیدواریم به آن برسیم.

معاون دادستان نظامی استان اصفهان تصریح کرد: زمانی می‌توان از امنیت پایدار برخوردار بود که دارای نیروهای مسلح سالم باشیم و سازمان قضایی نیروهای مسلح وظیفه رسیدگی به جرایم خاص نظامی و انتظامی نیروهای مسلح را برعهده دارد.

وی ادامه داد: دادستان نیز وظایف متعددی برعهده دارد که نظارت بر امور دادسرا، نظارت بر امور ضابطین و آموزش آن‌ها، سرکشی به زندان و بازداشتگاه‌ها بخشی از وظیفه سنگین دادستانی است.

هادیان با اشاره به وضعیت اقتصادی کنونی بیان کرد: باتوجه به وضعیت اقتصادی و زندان‌ها، اکنون اجرای احکام چه جزای نقدی باشد و چه حبس کار بسیار سختی است و مشکلاتی بهمراه دارد.

وی افزود: وقتی سرپرست و نان آور خانواده در حبس باشد، کل خانواده دچار مشکل خواهد شد.

معاون دادستان نظامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این سال‌ها سیر نزولی آمار پرونده‌ها را داشتیم و جرایم کاهش داشته که حاکی تلاش فرماندهان قضایی و کلاس‌های توجیهی و آموزشی است.

پیشگیری از جرم؛ دستور کار ویژه سازمان قضایی نیروهای مسلح

دادستان نظامی استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه تلاش ما فراهم کردن امنیت برای نیروهای مسلح است، گفت: وظایف دادستان سنگین و سخت است اما در مقایسه با رزمندگان این وظیفه کمتر سنگینی می‌کند.

وی افزود: کسانی که با دست‌های خالی به جبهه و زیر تانک رفتند وظایف سختی را انجام دادند.

قوام کریمی خاطرنشان کرد: پیشگیری در دستور کار ویژه سازمان قضایی استان اصفهان قرار خواهد گرفت و به خانواده متهمان و مجرمان توجه خواهم داشت که نظام خانواده حفظ و خدشه‌دار نشود.

 در این نشست حجت الاسلام علی هادیان به سمت معاون دادستان نظامی و قوام کریمی بعنوان دادستان نظامی نیروهای مسلح استان اصفهان منصوب شدند.

انتهای پیام/ تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.