اصفهان شرق

ایجاد اولین پارک بدون دخانیات کشور در اصفهان/ فروشگاه های عرضه کننده دخانیات باید از مراکز آموزشی فاصله داشته باشند

کدخبر: 180914
1397/12/09 در ساعت 09:35

به گزارش اصفهان شرق؛  فریبرز امیری در نهمین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان اصفهان با بیان اینکه سلامت در کنار امنیت، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار مؤثر است، اظهارکرد: بخشداران بخش مرکزی و بن رود ظرف 10 روز آینده نسبت به برگزاری نشستی با حضور شرکت آب منطقه ای، آبفای شهری و روستای، اداره محیط زیست، جهاد کشاورزی، دام پزشکی و مراکز بهداشت شماره یک و دو، پیرامون موضوع تصفیه خانه و بستر جریان پساب اقدام و مصوبات نشست های گذشته کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان در این رابطه بررسی و طبق شرح وظایف و دستورالعمل تعیین شده، کار کارشناسی و تصمیمات مقتضی اتخاذ و گزارش آن ارائه گردد.

سرپرست فرمانداری اصفهان با تأکید بر اهمیت مدیریت بخش میادین میوه و محصولات کشاورزی، تصریح کرد: به دلیل اهمیت موضوع، 9 وزارتخانه و دستگاه به عنوان مجری، همکار و ناظر در مدیریت میادین میوه و محصولات کشاورزی، دخالت مستقیم دارند.

وی افزود: نشستی با محوریت معاونت برنامه ریزی فرمانداری و با همکاری شهرداری اصفهان، معاونت غذا و دارو، مراکز بهداشت، دانشگاه اصفهان، جهاد کشاورزی، اداره حفاظت محیط زیست، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره صنعت، معدن و تجارت، سازمان برنامه و بودجه، اداره راه و شهرسازی، اداره استاندارد و همچنین صدا و سیما، برگزار و ساز و کار مناسبی درخصوص نظارت بر اجرای دقیق تولید و عرضه محصولات کشاورزی سالم و بهداشتی در میادین، صورت پذیرد.

سرپرست فرمانداری اصفهان بر اهمیت کاهش استعمال دخانیات تأکید کرد و گفت: آگاهی بخشی عمومی بالاخص در بین جوانان و نوجوانان درخصوص مضرات استعمال دخانیات باید در دستور کار قرار گیرد؛ چراکه کاهش مضرات دخانیات، یکی از اهداف مهم توسعه و پایداری و تهدیدی برای توسعه و سلامت است.

امیری افزود: شهرداری اصفهان نسبت به تشکیل کمیته پیشگیری درخصوص کاهش استعمال دخانیات بالاخص در بین زنان و جوانان و تبلیغات محیطی اقدام و یکی از پارک های کلانشهر اصفهان را به صورت پایلوت به عنوان پارک بدون دخانیات قلمداد نماید.

وی بر لزوم پیشگیری از استعمال دخانیات و توسعه سرانه ورزشی شهرستان توسط شهرداری اصفهان، اداره ورزش و جوانان و دستگاه های ذی مدخل، تأکید و عنوان کرد: کلیه دستگاه های اجرایی شهرستان نسبت به ممنوعیت استعمال، دخانیات توسط متصدیان و پرسنل و شناسایی و آموزش آنان و همچنین ممنوعیت عرضه و فروش دخانیات در کارگاه ها، کارخانه ها و اماکن عمومی اقدام نمایند.

سرپرست فرمانداری اصفهان افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری بازرسین اتاق اصناف نسبت به تعیین صدور عاملیت مجاز فروش و عرضه دخانیات و رعایت فاصله قانونی تا مراکز آموزشی و مدارس و نظارت بر مراکز فاقد مجوز، اقدام نماید.

امیری تأکید کرد: دستگاه های اجرایی شهرستان اقدامات لازم را نسبت به گرامیداشت هفته ملی سلامت، هفته زن، روز جهانی بهداشت محیط، و هفته منابع طبیعی، انجام و گزارش اقدامات صورت گرفته را به صورت مکتوب به دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان ارسال نمایند.

وی گفت: کمیته جامعه ایمن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و گردهمایی مسئولین کمیته های زیرمجموعه کمیته جامعه ایمن باید برگزار گردد.

سرپرست فرمانداری اصفهان با تأکید بر لزوم رعایت نکات ایمنی و آگاهی بخشی عمومی درخصوص چهارشنبه آخر سال نیز ابراز امیدواری کرد: ان شاء ا… با همکاری بین دستگاهی، ایفای نقش صحیح و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، شاهد چهارشنبه آخر سال بدون خطر و حادثه برای مردم باشیم.

انتهای پیام/