اصفهان شرق

استعفای وزیر امور خارجه، نشان دهنده ناهماهنگی در دولت/ظریف چون برگ برنده ای ندارد، مظلوم نمایی می کند

کدخبر: 180908
1397/12/08 در ساعت 12:32

به گزارش اصفهان شرق؛ سید محمدجواد ابطحی با اشاره به این که استعفای ظریف جنگ زرگری نیست، اظهار کرد: ظریف حدود چند ماه هم استعفا داده بود و گویا تاکنون بیش از چهار مرتبه استعفا داده است و این استعفا به دلیل ناهماهنگی‌هایی که در دولت وجود دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و ارتباط با شرق و غرب دارد در تحریم‌ها چین مسئله پربحثی بود که حتی آقای لاریجانی رفتند و رابط با چین را مجدد برقرار کردند.

وی افزود: این اختلافات در دولت وجود دارد و استعفای ظریف ربطی به جبهه مقاومت ندارد.

ابطحی با بیان این که آقای روحانی دوست دارد برندهای کابینه خود را از دست ندهد زنگنه، آخوندی و ظریف سه وزیر برند دولت روحانی بودند، تصریح کرد: کابینه دولت دوازدهم در حال حاضر توسط نوبخت اداره می‌شود و رئیس‌جمهور واقعی نوبخت است؛ تصمیمات لازم را می‌گیرد و افراد مد نظر خود را به هیئت دولت می‌آورد.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس اضافه کرد: ظریف به این جهت نمی‌تواند ادامه دهد که برگ برنده‌ای برای رو کردن ندارد و سعی می‌کند به‌ صورت یک قهرمان از صحنه کنار برود و مظلوم‌نمایی کند.

وی تأکید کرد: امیدواریم این جریان‌ها برای اقشاری از جامعه به‌خصوص برای جوانان و دانشگاهیان مفید باشد که فکر می‌کنند دولت آقای روحانی می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

ابطحی با تأکید بر این که خبر استعفای ظریف خبر مهم سفر بشار اسد به ایران را تحت شعاع قرار دارد؛ گفت: کشورهای جهان در حال تجزیه‌ و تحلیل سفر بشار اسد به ایران بودند که ناگهان وزیر امور خارجه استعفای خود را اعلام کرد.

دولت روحانی دغدغه‌ای برای اجرایی کردن بیانات رهبر انقلاب ندارد

عضو کمیسیون تحقیقات مجلس با اشاره به گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: بیانیه رهبر انقلاب تأکید کردند نباید در یک تمجیدهای زبانی بماند و در حد مانیفست نباشد و باید اجرایی شود؛ این بیانیه روح جدید برای انقلاب اسلامی است، تأکید ایشان بر خودباوری و جوانان است.

وی همچنین با بیان این که از جوانان در این چندین ساله استفاده نکرده‌ایم و خودباوری را از دست دادیم، اظهار کرد: غربی باوری را جایگزین خودباوری کردیم که ضربه‌های متعددی به کشور زده است؛ هرجایی به جوانان باور کردیم، توانستند تحول را ایجاد کنند.

نماینده خمینی‌شهر اضافه کرد: این پیام رهبر انقلاب اسلامی نرم‌افزاری برای ادامه انقلاب اسلامی است که اگر این نرم‌افزار به‌ طور استفاده نشود انقلاب در خود درجا خواهد زد و روبه عقب خواهد رفت، ایشان در جایگاه رهبری وظیفه خود را که حفظ اسلام و از چارچوب‌های نظام بود را به بهترین نحو انجام دادند.

وی با توضیح این که اگر این بیانیه به‌ طور کامل و صحیح انجام شود ایران به پیشرفت فوق‌العاده‌ای می‌رسد، ادامه داد: اگر ایرانی هستیم و برای این کشور ارزش قائل هستیم باید این بیانیه گام دوم انقلاب را عمل کنیم.

ابطحی گفت: برای حضور جوانان درصحنه‌های کشور به این مجلس و دولت هیچ امیدی ندارم؛ دولت روحانی نشان داده است که دغدغه‌ای برای اجرایی کردن بیانات رهبر انقلاب ندارد.

وی در پایان معتقد بود: مسئولان دولتی به تعریف و تمجیدهای تأکیدات رهبر انقلاب بسنده می‌کنند.

انتهای پیام/صاحب نیوز