سرویس: غیر تولیدی 11:11 - سه شنبه 07 اسفند 1397

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان:

بازرسی های نوروزی اصفهان با حضور نماینده دادستان انجام می‎شود

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان اصفهان گفت: طرح ویژه بازرسی‌های نوروزی در اصفهان امسال با حضور نماینده دادستانی اجرا می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ غلامرضا صالحی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از امروز طرح ویژه بازرسی‌های نوروزی در اصفهان آغاز شد و تا ۱۵ فروردین ماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه ۵ شعبه سیار نظارتی برای مرکز استان، دو شعبه برای شهرستانهای کاشان، نجف آباد و خمینی شهر و شهرضا و کی شعبه برای سایر شهرستان های استان درنظر گرفته شده است، ابراز داشت:  در تمامی شعب بازرسی قاضی مستقر است و در همان زمان بازدید اگر تخلفی صورت گرفته باشد حکم لازم صادر می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان با اشاره به اینکه امسال ۱۰۶ میلیارد و ۸۸۷ میلیون و ۲۸ هزار و ۲۵۷ تومان متخلفین را جریمه کردیم،‌ گفت: پروانه کسب متخلفین پس از ۴ تا ۵ بار تکرار تخلف، لغو امتیاز شده و مغازه آنها تعطیل می شود.

وی در خصوص مهم‌ترین پرونده‌های رسیدگی شده در سه ماهه اخیر اظهار داشت: رسیدگی به پرونده قاچاق پنج هزارو ۳۵۵ دستگاه گوشی تلفن همراه با جریمه 6 میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و بررسی پرونده قاچاق انواع پارچه به ارزش بیش از دومیلیارد ریال که علاوه بر ضبط کالا از جمله این پرونده‌ها بوده است.

صالحی با بیان اینکه ارزش جریمه در احتکار ۷۰ درصد ارزش اصلی کالا است، گفت: میزان جریمه قاچاق کالا باتوجه به ارزش ریالی آن‌ها از ناحیه گمرک اعلام و تعیین می‌شود .

وی در خصوص دیگر پرونده‌های رسیدگی شده گفت: جریمه ۳۰۰ میلیون تومانی برای احتکار برنج، جریمه ۳۲۵ میلیون تومانی برای احتکار انواع پکیج و رادیاتور، جریمه ۲۷۰ میلیون تومانی برای قاچاق یک خودروی خارجی و صدور حکم محکومیت ۷۰۰ میلیون تومانی برای قاچاقچی پوشاک از جمله این موارد بوده است.

 مدیر کل تعزیرات استان اصفهان بیان داشت: جریمه ۵۰۰ میلیون تومانی برای قاچاق یک هزار و ۱۸۶ دستگاه گوشی تلفن همراه، جریمه ۱۸۵ میلیون تومانی برای پرونده قاچاق سوخت، جریمه ۱۱۷ میلیون تومانی برای قاچاق فراورده‌های نفتی، جریمه ۲۹۰ میلیون تومانی برای قاچاق ۴۷ عدل پارچه و جریمه ۱۵۰ میلیون تومانی برای قاچاق دارو از مهم‌ترین پرونده‌های رسیدگی شده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اصفهان در خصوص پرونده‌های عدم ایفای تعهدات ارزی گفت: در این بخش دو پرونده به دلیل عدم ایفای تعهدات ارزی خود محکوم شدند که در پرونده اول سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان جریمه در حق صندوق دولت در پرونده دیگر جریمه چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی در حق صندوق دولت برای محکومان در نظر گرفته شد.

صالحی با اشاره به اینکه کنترل مرزهای کشور وظیفه نیروهای امنیتی و نظامی است، افزود: در حال حاضر در تعزیرات استان اصفهان پنج پرونده قاچاق دام مفتوح است.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.