سرویس: غیر تولیدی 14:34 - دوشنبه 06 اسفند 1397

مشکلات صنایع اصفهان با توان نیروهای بسیجی برطرف می‌شود

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت استان اصفهان از برنامه‌های این نهاد برای رفع مشکلات صنایع خبر داد و گفت: نیروهای بسیج با همکاری صاحبان صنایع و نهادهای دولتی مربوطه برای عبور موفق صنایع از موانع موجود تلاش می‌کنند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسن شادمان‌فر با بیان اینکه فعالیت بسیج مهندسین صنعت با رویکرد محرومیت‌زدایی و کمک به صنایع و ادارات دولتی فعال در حوزه صنعت برنامه‌ریزی شده است، اظهار داشت: موفق‌ترین عملکرد این نهاد در سال جاری، پایش و عارضه‌یابی و تهیه بانک اطلاعاتی از صنایع استان برای رفع مشکلات و اعطای وام با بهره‌وری بیشتر به صنایع نیازمند بوده است.

وی ادامه داد: برنامه جهاد روشنایی و نصب دستگاه‌های مربوطه بر بام خانه‌های بی بضاعت و کمک به آنها، ثبت و بهره‌برداری از کلینیک صنعت، برگزاری همایش‌های بصیرت افزایی، نشست‌ها و کنفرانس‌های علمی، دوره‌های فنی و بازدید از مراکز علمی و تحقیقاتی برای بالا بردن سطح توانمندی ‌فنی و دانش مهندسین بسیجی از دیگر فعالیت‌های ما به شمار می‌رود.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت اصفهان در ارتباط با مشکلات پیش‌روی صنایع استان عنوان کرد: موانع قانونی همانند مشکلات بیمه، سود 9 درصدی که توسط دولت دریافت می‌شود، پرداخت مالیات‌های ممیزی، عدم ثبات قیمت ارز و واردات مواد اولیه از مهمترین مشکلات واحد‌های صنعتی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: ما با رصد مشکلات توسط نیرو‌های جهادی صنعتی، از توان بسیج برای رفع موانع کمک گرفته و رایزنی‌های لازم را با ادارات مربوطه انجام می‌دهیم.

شادمان‌فر از عدم استقبال از طرح‌های مربوط به رفع مشکلات در سال‌های گذشته خبر داد و گفت: همیشه مقاومت‌هایی در برابر تغییرات وجود دارد و بعضاً تلاش‌های ما نیز بی‌نتیجه است اما ما و تمام نیروهای بسیجی برای انجام وظیفه خود و رفع نقوص تلاش می‌کنیم.

وی با بیان پیشگام بودن بسیج در تاسیس کلینیک صنعت خاطرنشان کرد: در کلینیک صنعت گروه‌های متخصص در 13 کارگروه برای کمک به صنایع دچار بحران طبقه‌بندی شده و در حال حاضر 4 کارگروه مشغول به کار هستند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت اصفهان ادامه داد: خوشبختانه این کلینیک بسیار موثر و بارقه امیدی برای صنایع بوده است و توانسته‌ایم برای بعضی از آنها مفید باشیم.

وی در ارتباط با اهداف و چشم اندازهای بسیج مهندسین صنعت اصفهان تصریح کرد: سازماندهی بهتر اردوهای جهادی صنعتی در سراسر استان اصفهان و شهرستان‌های تابع برای رفع بحران‌های صنایع نزدیک به تعطیل شدن و موفقیت در روند اشتغال‌زایی از چشم‌اندازهای ما برای سال آینده است.

شادمان‌فر افزود: همچنین تشکیل هیئت‌های اندیشه ورزی با حضور متخصصین و صاحب‌نظران حوزه صنعت و استفاده از اندیشه‌ها و راهکارهای آنها برای بالا بردن سطح فنی و صنعتی استان اصفهان نیز از اهداف ما در سال جاری و سال 98 است.

انتهای پیام/ تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.