سرویس: غیر تولیدی 13:34 - دوشنبه 06 اسفند 1397

کارشناس مسائل اقتصادی:

رهبر انقلاب به خوبی چارچوب های کلی نظام را در بیانیه گام دوم تعیین کردند/ از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی می‌توان هزاران خروجی گرفت

یک کارشناس مسائل اقتصادی با بیان اینکه امام خامنه‌ای وظیفه تعیین چارچوب و سیاست‌های کل نظام را دارند که به‌خوبی در حال انجام هستند، گفت: مسئولان، نخبگان جامعه و مردم عادی هر کجا به این چارچوب‌های تعیین‌شده عمل کردند موفق و پیروز شدند.

به گزارش اصفهان شرق؛ محمد نوید متقی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به بیانیه رهبر معظم انقلاب برای گام دوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی یک بیانیه دستورالعمل است و می‌توان از آن هزاران خروجی گرفت و راه کار پیاده کرد؛ آیات قرآن را هم که می‌خوانیم متوجه یک چارچوب برای زندگی انسان می‌شویم، فرد می‌تواند از این چارچوب‌ها استفاده کند و به سعادت برسد و می‌تواند عمل نکند و به شقاوت برسد.

کارشناس مسائل اقتصادی گفت: در حدی که به اصول و چارچوب الهی عمل می‌کنیم زندگی بر مبانی حق است که به نتیجه مثبت می‌رسیم، هر آنجایی که از موازین الهی عبور کردیم و به دستورات الهی عمل نکردیم ضرر کردیم؛ تأکیدات رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم و شعارهای سال و سخنرانی‌های متفاوت این حکم را برای ما دارد.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی رئیس‌جمهور، رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس نیستند که قانون را تعیین؛ اجرا و نظارت کنند، امام خامنه‌ای وظیفه تعیین چارچوب و سیاست‌های کل نظام را دارند که به‌خوبی در حال انجام هستند.

متقی بابیان اینکه ما مسئولان و نخبگان جامعه و مردم عادی هر کجا به این چارچوب‌های تعیین‌شده عمل کردیم موفق و پیروز شدیم، تصریح کرد: هرجایی که راهی غیر از راه‌های تعیین‌شده رفتیم به مشکلات متعدد برخورد کردیم؛ مشکلات اقتصادی کنونی کشور از همین عمل نکردن به چارچوب‌های تعیین‌شده نشاط گرفت.

وی با تأکید بر اینکه مردم از مشکلات اقتصادی گله‌مند هستند به دلیل عدم انجام اقتصاد مقاومتی توسط مردم و مسئولان است و رهبر انقلاب چندین بار تاکنون به جهاد اقتصادی تأکید کرده‌اند اما عمل نکردیم، خاطرنشان کرد: زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنیم، پزشک می‌گوید فلان غذا را نخور تا بیمار نشوی و ما این غذا را می‌خوریم، غر می‌زنیم که دچار بیمار شده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: اکنون در جامعه همین قضیه اتفاق افتاده است، رهبر انقلاب از یک سری کارها مانند اعتماد به آمریکا و کشورهای غربی نهی می‌کنند اما ما اعتماد می‌کنیم و زمانی که مشکلات در کشور زیاد می‌شود، نقد می‌کنیم چرا در کشور مشکل وجود دارد.

وی افزود: رهبر انقلاب در فضاهای اقتصادی، رسانه‌ای، فرهنگی و سیاسی خط مشی‌هایی را تعیین کرده‌اند اما عمل‌نکرده‌ایم و انتظار داریم که مشکلات در کشور وجود نداشته باشد؛ نمی‌شود انتظار داشت که شنا بلد نباشیم، در دریا برویم و غرق نشویم.

وی تأکید کرد: خون‌های زیادی برای این انقلاب به زمین ریخته شده است و کم‌کاری‌های ما مردم در هر مقاوم و پستی حق‌الناس است؛ در گام دوم انقلاب، رهبر یک سری مسائل را مطرح کردند که باید تیم‌های متخصص در حوزه‌های مختلف برای برداشت گام دوم انقلاب تلاش کنند.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: مانند یک پازل باید دست در دست هم دهیم که همچون دفاع مقدس بتوانیم با دست‌خالی دشمن را شکست دهیم و این گام را برای دهه پنجم انقلاب اسلامی محکم‌تر برداریم.

وی بابیان اینکه کارگروه‌های مختلف کشور باید از این بیانیه رهبر انقلاب به‌عنوان سند راهبردی و مرجع استفاده و عمل کنند، اظهار کرد: باید مانند جبهه جنگ تحمیلی با مدیریت جهادی عمل کنیم تا مقابل دشمنان به پیروزی برسیم.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.