سرویس: غیر تولیدی 07:24 - یکشنبه 05 اسفند 1397

عضو مجلس خبرگان رهبری:

آیت‌الله مؤمن یکی از اعضای مؤثر شورای نگهبان بود/ ساده زیستی ایشان علی‌رغم حضور در پست‌های مهم حکومتی

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: آیت‌الله مؤمن یکی از اعضای مؤثر شورای نگهبان و توجه به مسائل روز کشور یکی از خصوصیات ایشان بود.

به گزارش اصفهان شرق؛ آیت‌الله عبدالمحمود عبداللهی در گفت‌وگو با صاحب نیوز با اشاره به فوت آیت‌الله مؤمن، اظهار کرد: روایت معروفی وجود دارد که اگر زمانی عالم فقیهی از دنیا برود خلا آن قابل جبران نیست، یکی از مصادیق روشن این روایت الهی، مرحوم آیت‌الله مؤمن هستند که یکی از شخصیت‌های بزرگ انقلاب بودند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ایشان قبل از انقلاب اسلامی جز استادید فعال انقلابی بودند و به دلیل واسطه بودن برای انتقال مواضع امام خمینی (ره) به مردم تبعید شدند؛ آیت‌الله مؤمن در اول انقلاب که جامعه مدرسین نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت عضو و مسئول و رابط امام راحل و حوزه علمیه بودند.

وی افزود: آیت‌الله مؤمن در بحث جایگاه علمی از شاگردان امام بودند و فقهی بودند بر اساس فقه سنتی و مبانی ولایت‌فقیه را تدریس می‌کردند، ایشان به مسائل حکومتی و فقهی دقت خاصی داشتند.

آیت‌الله عبداللهی بیان کرد: توجه به مسائل روز کشور یکی از خصوصیات ایشان بود؛ آیت‌الله مؤمن از اول انقلاب به همه سوابق مورد توجه امام راحل و از منتخبین تجدید نظر قانون اساسی بودند و در دوره‌های مختلف های در کنار آیت‌الله مشکینی در هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

وی بابیان اینکه آیت‌الله مؤمن یکی از اعضای مؤثر شورای نگهبان بود، تصریح کرد: ایشان با اینکه در پست‌های مهم حکومتی حضور داشت، اما ساده‌زیست و زندگی خود را از تجملات دور کرده بود و زندگیشان زندگی عادی یک طلبه بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه این ساده‌زیستی ایشان باید برای علما و مسئولان الگو باشد، خاطرنشان کرد: در زمینه بحث ولی فقیه تدوین کتب می‌کردند که به عنوان یک منبع منتشر شده است؛ آیت‌الله مؤمن از نظر سلوک عملی در عمل هم در کنار رهبری بودند و عالم خالصی بودند.

وی در پایان گفت: رحلت ایشان خلایی بزرگ ایجاد می کند که شاید بتواند با الگو قرار گرفتن اینگونه شخصیت در حوزه های علمیه به انقلابی بودن، پویایی و تحول حوزه کمک می‌شود و اینگونه شخصیت انقلابی تداوم پیدا کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.