سرویس: غیر تولیدی 13:31 - چهارشنبه 01 اسفند 1397

معاون بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان خبرداد؛

بازگشایی دوباره آب با نیاز کشاورزان/ انتقال آب به دشت مهیار

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: برای ادامه توزیع آب در نیمه دوم فروردین‌ماه ۹۸ و تعیین زمان دقیق آن، متناسب با شرایط دما و میزان بارش‌های احتمالی در زمان خود تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسن ساسانی اظهار کرد: در حال حاضر حجم مخزن سد 134 میلیون مترمکعب است، همچنین خروجی آب از سد زاینده‌رود 11 مترمکعب بر ثانیه و ورودی آب به آن 35 مترمکعب بر ثانیه است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: میزان بارش‌ها از اول سالی آبی امسال در ایستگاه چلگرد 1221 میلی‌متر است و میزان بارش باران در بلندمدت 147 مترمکعب است.

وی با اشاره به مشخص نبودن زمان دقیق بازگشایی دوباره آب، افزود: در این دوره بیست‌روزه که آب بازگشایی شد میزان مورد نیاز برای کشت غله، آب به شبکه‌های آبیاری کشاورزان غرب و شرق تخصیص داده شد و کشاورزان رضایت داشتند، همچنین برای ادامه توزیع آب در نیمه دوم فروردین‌ماه 98 و تعیین زمان دقیق آن، متناسب با شرایط دما و میزان بارش‌های احتمالی در زمان خود تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

انتقال آب به دشت مهیار انجام‌شده است

ساسانی بابیان اینکه انتقال آب به دشت مهیار انجام‌شده است، عنوان کرد: برای بازگشایی دوباره و جاری شدن آب در زاینده‌رود به وقتش جلساتی برگزار خواهد شد و تاریخ دقیق آن مشخص می‌شود.

حسین بهزاد فر نیز پیش از این اظهار کرده بود: با پیگیری نماینده مردم در مجلس، فرماندار و جهاد کشاورزی شهرستان آب‌رسانی از کانال دشت مهیار از بامداد روز شنبه آغاز شد.

بخشدار جرقویه علیا تصریح کرد: آبگیری کانال دشت مهیار شهرضا با جاری شدن آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان انجام شد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری ادامه داشته باشد.

وی افزود: حدود هزار مترمکعب آب از طریق این کانال به دشت مهیار می‌رسد که این میزان باعث افزایش دو برابری عملکرد کشت اراضی و اضافه شدن هزار هکتار به وسعت اراضی زیر کشت خواهد شد.

بهزادفر با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف آب در بخش کشاورزی و اصلاح الگوهای آبیاری بر اساس روش‌های نوین خاطرنشان کرد: افزایش بارش نزولات آسمانی نسبت به سال گذشته به معنای پایان دوران خشکسالی و کم‌آبی و بی‌نیازی به صرفه‌جویی و اصلاح شیوه‌های آبیاری نیست.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.