سرویس: اجتماعی 10:49 - یکشنبه 28 بهمن 1397

مدیر دفتر برنامه‌ریزی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

اصفهان کمتر از ۵ درصد منابع آب تجدیدپذیر کشور را دارد

مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: استان اصفهان با در اختیار داشتن کمتر از ۵ درصد از منابع آب تجدیدپذیر کشور رتبه دوم تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت را دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ بابک ابراهیمی اظهار داشت: میزان تولید  آب تجدید پذیر (مجموع آب انتقالی سهم اصفهان و آب ناشی از بارش در هر سال) استان اصفهان بر اساس داده‌های آماری بلند مدت ۳۰ ساله کمتر از ۵.۵ میلیارد متر مکعب در سال است که البته بخشی از آن در مناطق سمیرم و بختیاری از استان خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در دهه اخیر با توجه به خشکسالی های اقلیمی این میزان کاهش چشمگیری داشته است، ادامه داد: در شرایط خوشبینانه، نسبت آب تجدید پذیر استان به کل آب تجدید پذیر کشور ۱۱۷ میلیارد متر مکعب در سال یعنی  رقمی حدود ۴.۷ درصد از این منابع آبی است.

مقایسه تولیدات ناخالص داخلی اصفهان نسبت به استانهای پرآب کشور

مدیر دفتر برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اصفهان بیان داشت: سهم استان اصفهان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری در تولید ناخالص داخلی بدون احتساب نفت به ترتیب ۶.۳ درصد (رتبه دوم کشور)، ۵.۵ درصد (رتبه ۴) و ۰.۸ درصد (رتبه ۲۷) است.

وی گفت: به عبارت دیگر این استان تنها با در اختیار داشتن کمتر از  پنج درصد از منابع آب تجدیدپذیر کشور و با جمعیت حدود  پنج میلیون نفر (حدود ۶ درصد) ، رتبه دوم تولید ناخالص داخلی و رتبه ۹ سرانه تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است که نشان از بهره وری بالای آب و نیروی انسانی در این استان دارد.

مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.