سرویس: غیر تولیدی 16:16 - یکشنبه 28 بهمن 1397

مدیرکل ثبت احوال اصفهان خبر داد

«امیرعلی» و «فاطمه» محبوب‌ترین اسم‌ها در اصفهان/ بومی‌سازی تولید کارت ملی خام در مرحله نهایی

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در بین نوزادان دختر، به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، حلما، آوا، زینب و فاطمه‌زهرا و در بین نوزادان پسر، به ترتیب اسامی امیرعلی، علی، امیرحسین، حسین و محمدحسین بیشترین فراوانی را در بین اسامی انتخاب شده طی 10 ماهه سال 97 داشتند.

به گزارش اصفهان شرق؛ حسین غفرانی با بیان اینکه 80 درصد از اصفهانی‌ها کارت ملی هوشمند خود را دریافت کرده‌اند، اظهار کرد: بنابر اظهارات سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور بومی‌سازی تولید کارت ملی خام در داخل کشور در مراحل نهایی است و به زودی از این مشکل عبور می‌کنیم و بقیه افراد متقاضی نیز کارت ملی خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به اینکه در 10 ماه ابتدایی سال گذشته 68 هزار و 627 ولادت در استان اصفهان ثبت شده بود، افزود: همچنین در 10 ماه اخیر سال جاری 62 هزار و 592 ولادت ثبت شد که نشان می‌دهد در سال جاری نسبت به سال گذشته، 9 درصد کاهش ولادت داشتیم، همچنین در سال جاری از تعداد کل ولادت ذکر شده، 30 هزار و 711 نوزاد دختر و 31 هزار و 888 نوزاد پسر بودند.

وی در ادامه از اسامی که در 10 ماه اخیر، بیشترین طرفداران را داشتند خبر داد و اعلام کرد: در بین نوزادان دختر، به ترتیب اسامی فاطمه، زهرا، حلما، آوا، زینب و فاطمه‌زهرا و در بین نوزادان پسر، به ترتیب اسامی امیرعلی، علی، امیرحسین، حسین و محمدحسین بیشترین فراوانی را داشتند.

غفرانی همچنین به افزایش 1.3 درصدی آمار متوفیان در سال جاری اشاره کرد و ادامه داد: در 10 ماه گذشته سال جاری تعداد متوفیان استان اصفهان 19 هزار و 456 مورد بوده است، در حالی که در مدت مشابه سال 96، این تعداد 19 هزار و 285 مورد بوده است؛ در بین متوفیان سال جاری، 10 هزار و 881 مورد را مردان و 8 هزار و 575 مورد را زنان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.