سرویس: غیر تولیدی 18:05 - شنبه 27 بهمن 1397

میوه‌ای مفید در درمان پروستات

باشگاه خبرنگاران جوان در نظر دارد در این خبر شما را با تغذیه مناسب برای بیماران مبتلا به سرطان پروستات آشنا کند.

به گزارش اصفهان شرق؛ رعایت تعادل و تنوع در رژیم غذایی روزانه یکی از نکات مهم در تنظیم برنامه غذایی سالم به منظور پیشگیری و محدود کردن بیماری‌های مزمن و شایع است.

تعادل به معنی مصرف مقادیر کافی از مواد مورد نیاز برای حفظ سلامت بدن است؛ افراد باید در رژیم غذایی خود انواع مواد غذایی را داشته باشند تا ویتامین‌های مختلف را دریافت کند؛ در این بین تنوع در رژیم غذایی به معنای مصرف انواع مختلف مواد غذایی است که در پنج گروه اصلی غذایی معرفی شده‌اند.

اگر افراد در رژیم غذایی خود این پنج گروه را جای ندهند دچار کمبود مواد مغذی خواهند شد، مصرف بیش از اندازه آن‌ها هم سبب افزایش وزن، چاقی و مشکلات ناشی از آن می‌شود.

اهمیت تغذیه در سرطان پروستات

علی ارغوانی متخصص داخلی درباره بیماری پروستات، اظهار کرد: غده پروستات غده‌ای است که تنها در مردان یافت می‌شود، این غده در زیر مثانه قرار دارد، سرطان پروستات نوعی بیماری است که در آن سلول‌های بدخیم از بافت‌های پروستات نشأت می‌گیرد و به طور نامنظم و فزاینده‌ای تکثیر و منجر به افزایش حجم در هر یک از اجزای سلولی غده پروستات می‌شوند.

این متخصص داخلی درباره توصیه‌های تغذیه‌ای به بیماران مبتلا به سرطان پروستات، گفت: افرادی که به سرطان پروستات مبتلا هستند باید رژیم غذایی داشته باشند و برخی مواد را بیشتر و برخی از آنها را کمتر مصرف کنند، این رژیم باید به مقدار کافی مواد پروتئینی داشته باشد تا فرد انرژی داشته باشد، همچنین افراد مبتلا باید رژیم غذایی کم چربی و پرفیبر را به همراه افزایش مصرف اسید چرب امگا ۳ در انواع ماهی‌ها رعایت کنند.

میوه‌ای مفید در درمان پروستات

وی ادامه داد: افراد مبتلا به این بیماری باید ایزوفلاونوئیدها موجود در برخی مواد غذایی مانند دانه سویا، عدس، شیر سویا، خشکبار، لوبیا و غیره را مصرفکنند، مصرف میوه‌ها و سبزی‌های سبز، زرد، نارنجی و قرمز رنگ مانند گوجه فرنگی، سس گوجه فرنگی، توت فرنگی و غیره را افزایش دهند، در صورت مصرف کورتیکواستروئیدها هم به محدودیت مصرف نمک توجه شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.