سرویس: غیر تولیدی 16:02 - شنبه 27 بهمن 1397

جزئیات جدید از بدهی‌های دولت +جدول

رقم کل بدهی‌های دولت در مهرماه سال جاری رقم ۱۰ هزار و ۳۴ میلیون دلار، معادل ۸ هزار و ۸۱۴ میلیون یورو بوده است.

به گزارش اصفهان شرق؛ آخرین آمار منتشره از سوی بانک مرکزی حاکی از آن است که حجم واردات در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۷ بدون احتساب میعانات گازی بالغ بر ۲۳۸۷۱ هزار تن بوده که براساس آن ۳۲ هزار و ۶۲۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.

بدهی‌های دولت به بیش از ۱۰ هزار میلیون دلار رسید

در این میان آمار صادرات در ۹ ماهه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد که ۸۱۶۰۸ هزار تن کالا به کشورهای مختلف جهان صادر شد که براساس آن ۳۰ هزار و ۵۸۳ میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که واردات و صادرات کالا به کشور در اردیبهشت ماه سال جاری به بیشترین رقم خود رسیده است.

در این بین آمار بدهی‌های خارجی کشور در پایان آبان ماه سال جاری براساس سررسید اولیه بدهی‌ها در کوتاه مدت رقم ۳ هزار و ۱۷۴ میلیون دلار و در دوره میان مدت و بلندمدت رقم ۶ هزار و ۸۶۰ میلیون دلار بوده است.

گفتنی است رقم بدهی‌های خارجی کشور در پایان آذر ماه سال جاری در کوتاه مدت به ۲ هزار و ۷۸۸ میلیون یورو و در میان مدت و بلند مدت به ۶ هزار و ۲۶ میلیون یورو رسیده است.

لازم به ذکر است که رقم کل بدهی‌های دولت در مهرماه سال جاری رقم ۱۰ هزار و ۳۴ میلیون دلار، معادل ۸ هزار و ۸۱۴ میلیون یورو بوده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی رقم ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار آزاد ۱۱ هزار و ۱۰۵ تومان به ثبت رسیده است.

منبع: میزان
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.