سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 19:35 - سه شنبه 09 اردیبهشت 1393

مشاور مدیر حوزه؛ فضای مجازی را تبدیل به فرصت کنیم

مشاور مدیر حوزه های علمیه گفت: امروز فضای مجازی در دسترس اکثرافراد جامعه قرار گرفته است که این مطلب پیش از آن که بتواند یک تهدید باشد یک فرصت خوب و مناسب برای روحانیون و فضلای حوزه است که از آن در راه تبلیغ معارف الهی استفاده نمایند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از خبرگزاری حوزه،حجت الاسلام والمسلمین رفعتی مشاور عالی مدیر حوزه های علمیه در حاشیه جلسه مشترک کمیته علمی،اجرایی و شورای سیاست گذاری همکاری های آموزش و پرورش و حوزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه به تبیین اهمیت و جایگاه فضای مجازی و لزوم توجه بیشتر طلاب و فضلا به این عرصه پرداخت.

وی گفت: امروزه فضای مجازی در دسترس اکثرافراد جامعه قرار گرفته است که این مطلب پیش از آن که بتواند یک تهدید باشد یک فرصت خوب و مناسب برای روحانیون و فضلای حوزه به عنوان پرچمداران دین در جامعه می باشد که از آن در راه تبلیغ معارف الهی استفاده نمایند.

مشاور مدیر حوزه های علمیه یادآور شد:فضای مجازی از جهاتی دارای تهدید است که اگر نتوانیم برای آن یک محتوای غنی دینی و اخلاقی تهیه نماییم که در جهت رشد و تعالی مردم به خصوص جوانان به کار گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفعتی افزود:ستادهمکاری های حوزه و آموزش و پرورش بر اساس مشورت هایی که انجام داد تصمیم گرفت تا همایشی را که هرساله برای مسئولین آموزش و پرورش برگزار می کند با موضوع« تربیت اسلامی و فضای مجازی» برگزار شود تا مسئولین آموزش و پرورش،مربیان و معلمان جامعه اسلامی ما بیشتر با آسیب ها و چالش هایی که فضای مجازی دارد آشنا شوند و با فرصت هایی که در فضای مجازی می توانند استفاده نمایند برای نشر معارف و استفاده درست از این عرصه در این همایش دو روزه پیگیری می شود و کار ارزشمندی برای ارائه مقالات صورت گرفت که بیش از300مقاله برای این همایش رسیده که از این تعداد حدود100مقاله حائز رتبه های برتر شدند و قابلیت چاپ و نشر را دارا می باشند.

وی افزود:امیدواریم این فضای مجازی تبدیل به یک فرصت مناسب برای رشد و تعالی جوانان شود؛ چرا که امروزه دیگر تبلت ها، جای دفتر و لپ تاب ها، جای کتاب ها را گرفته است و اگر چاره مناسبی برای غنابخشی بهتربه این فضا و ابزار های جدید نشود ممکن است در آینده ای نزدیک صدمات جبران ناپذیری به روح و روان نوجوانان و جوانان وارد شود که گاه جبران آن خیلی مشکل می شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.