سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 15:24 - سه شنبه 09 اردیبهشت 1393

درخواست عضو شورای شهر حسن آباد از مسئولین

مناطق دور از مرکز اصفهان را به دلیل بعد مسافت از برنامه های خود حذف نکنید

عضو شورای شهر حسن آباد با طرح خواسته ای از مسئولین استانی گفت: مسئولین سعی کنند بیشتر در بین مردم باشند و مناطق دور از مرکز را به خاطر بعد مسافت از برنامه های خود حذف نکنند چرا که کار میدانی نتیجه بهتری نسبت به کارهای دفتری دارد.

به گزارش اصفهان شرق: نوآوری های بزرگ و بهره برداری از آنها حاصل مشورت و هم فکری انسانها با همدیگر است. روز 9 اردیبهشت روز شورا نامگذاری شده است تا مردم به اهمیت این اصل مهم اسلام یعنی مشورت و مشاوره پی ببرند.

خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا در آستانه روز شورا با حسن صادقی یکی از اعضای شورای اسلامی شهر حسن آباد گفتگویی داشت.

اصفهان شرق: اهمیت شورا بر همه افراد مشخص است، در این زمینه و در باب شناخت آن مختصری توضیح دهید؟

اهمیت شورا آنقدر مهم بوده که یکی از سوره های قران بنام شورا نامگذاری شده است و از دید اسلام مشورت کردن افزون بر هدایت انسان او را از تنگنا ها می رهاند و در انجام امور نیرومند می سازد.

نزول آیه وامرهم شورا بینهم در مکه و شاورهم فی الامر در مدینه این امر را نشان می دهد که در شرایط خفقان مکه و دوران تشکیل حکومت اسلامی در مدینه با توجه به شرایط موجود به مشورت و شورا سفارش شده است و امروزه هم شورا و مشورت موجب تبادل فکر، یکپارچگی افکار و روشن شدن امور در بر طرف ساختن خطاها می شود.

انسان موجودی است اجتماعی که نیازها و خواسته های او جز با همکاری و تبادل نظر فکری دیگران برآورده نمی شود و نوآوری های بزرگ علمی و بهره برداری از آنها حاصل مشورت و هم فکری انسانها با یکدیگر می باشد. تصمیم گیریهای اجتماعی در جنبه های گوناگون سیاسی ، نظامی، فرهنگی زمانی دقیق تر خواهد بود که از طرف صاحب نظران بیشتر کمک گرفته و از نظرات و تبادل اندیشه ی انها بهره مند باشیم.

اصفهان شرق: در یک ارزیابی کلی، اختیارات و ظرفیت های شورا های اسلامی بخصوص شورای شهر را بیان کنید؟

اختیارات شوراها در زمینه اختیارات اجرایی نمی باشد و یکی از مهمترین کارهایی که شورا می تواند در حدود 30 درصد نقش ایفا کند انتخاب شهردار است و بقیه کارها از طرف استانداری صورت می گیرد و هر شهرداری را که ما معرفی می کنیم بنحوی او را رد نموده تا شهرداری با شرایط مورد نظر انتخاب شود.

ظرفیت های شورا ها زیاد بوده که فعلا در حد تایید نامه های بانکی و متفرقه فقط اجرایی شده و در اداره امور اجتماعی شهر چندان به آن توجه نمی شود.

اصفهان شرق: تا چه حد مشکلات و مسائل مربوط به شهر حسن اباد را در شورای استان مطرح می کنید؟

بیشتر مشکلات اقتصادی و جنبه منطقه ای دارد که کل منطقه را پوشش می دهد و ما پیگیری های لازم را با همکاران و شهردار انجام می دهیم.

اصفهان شرق: نقش رسانه ها و سایت ها را در توسعه ی شهر به چه میزان می باشد؟

نقش رسانه ها و سایت ها علاوه بر اطلاع رسانی، فرهنگ سازی است که این می تواند نقش عظیم انها را در بالا بردن فکر، اندیشه و فرهنگ شهر نشینی شهروندان به طور موثر گویا باشد و کمک بزرگی برای شوراو شهرداری جهت توسعه ی شهر داشته باشند چرا که بدون فرهنگ سازی انجام هر گونه پروژهای هر چند کوچک با مشکلات بزرگی روبرو خواهد بود.

اصفهان شرق: چه عواملی در توسعه یک شهر نقش دارند و روند توسعه شهر حسن آباد را چگونه می بینید؟

عوامل مهمی با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که امسال را با نگرش خردمندانه نام گذاری کردند در توسعه شهری موثر می باشد که از آن جمله می توان به فرهنگ و اقتصاد مد نظر رهبر اشاره داشت.

شهر حسن آباد هم برای توسعه بیشتر باید کارهای فرهنگی را توسعه و به دنبال منابع مالی جهت توسعه باشد.

اصفهان شرق: در راستای بررسی مشکلات از مسئولین ذیربط چه درخواستی خواهید کرد؟

سخن اول من با مسئولین این است که سعی کنند بیشتر در بین مردم باشند و مناطق دور از مرکز را به خاطر بعد مسافت از برنامه های خود حذف نکنند چرا که کار میدانی نتیجه بهتری نسبت به کارهای دفتری دارد.

از مردم فهیم شهر می خواهم که سعی نکنند شورا و شهرداری را جدا از خود بدانند و انها را جزئی از زندگی و خانواده خود بحساب آورده و در تمام زمینه ها یار و یاور شان باشند و به هیچ وجه تحت تاثیر افکار غلط و مغرضانه عده ای کج اندیش قرار نگیرند که بین مردم و مسئولین را تفرقه بیندازد و سعی کنند با همه مسئولین و مردم مناطق همجوار تعامل و همکاری منصفانه داشته باشند.

دعای همیشگیم توسعه و آبادانی بیشتر برای شهر حسن آباد و سر بلندی و رضایت هر چه بیشتر شهروندان عزیز.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.