سرویس: اخبار شهرستان 11:31 - چهارشنبه 17 بهمن 1397

همزمان با دهه فجر؛

افتتاح پایگاه بسیج شهید مطهری روستای کمال آباد/ تصاویر

همزمان با دهه فجر، پایگاه بسیج شهید مطهری روستای کمال آباد از توابع بخش جرقویه علیا افتتاح شد.

به گزارش اصفهان شرق، به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران طی مراسمی با حضور جانشین فرماندهی بسیج ناحیه امام علی(ع)، فرماندهی بسیج حوزه 5 امام محمد باقر(ع)، بخشدار، اعضای شورای اسلامی، خانواده معظم شهدا، روحانیون و بسیجیان محلی پایگاه مقاومت بسیج شهید مطهری روستای کمال آباد افتتاح شد.

در این مراسم جانشین فرماندهی بسیج ناحیه امام علی(ع) ضمن تبریک فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به عوامل پیروزی انقلاب در آن زمان گفت: سه عامل مهم باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد یکی دین دومی رهبری و سومی حضور مردم در صحنه  ویکی از دلایلی که انقلاب ما دشمنان زیادی دارد عامل سوم یعنی حضور با شکوه مردم در صحنه های مختلف است.

سرگرد فلسفین در ادامه با اشاره به تاریخچه ظهور بسیج در ایران گفت: تفکر بسیج از همان سال های اول شروع نهضت انقلاب یعنی سال 1342 در ذهن امام خمینی شکل بسته بودو امام در همان زمان گفتند که سربازان من در گهواره اند و به نیروی بسیج اعتقاد داشتند.

این مقام نظامی در ادامه با اشاره به نیروی مردمی و بسیجی تاکید کرد: امام خمینی (ره) در زمان قبل از انقلاب با توجه به دشمنی آمریکایی ها می گفتند من به نیروی عظیم بسیجیان ایمان دارم و هیچگاه در برابر دشمنان اشتباه مصدق را تکرار نمی کنم و به تانکداران متکی نمی کنم بلکه یک نیروی بسیجی راه می اندازم که دارای دو نکته است یکی اینکه بسیج یک نیروی مبارزاتی صرف نیست بلکه در تمام زمینه ها باید رشد کند و خاصیت انعطافی دارد.

فلسفین بسیج را نقطه ثقل جوانان دانست وتاکید کرد: بعد از انقلاب نهادهایی چون جهاد سازندگی، کمیته و سپاه تشکیل شد ولی این نهادها نتوانستند در همه جا مورد قبول قرار گیرند ولی تشکیل بسیج باعث شد تا این نیروی مردمی مرکز ثقل جوانان قرار گیرد و با داشتن خاصیت انعطاف پذیری می تواند در همه جا در زمینه های امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و …شرکت کند.

جانشین فرماندهی بسیج ناحیه امام علی (ع) با مهم خواندن نقش بسیج در اول انقلاب و جنگ تحمیلی اظهار داشت: امام خمینی (ره) از همان بدو تشکیل بسیج اعتقاد به تشکیلاتی بودن بسیج اعتقاد داشتند و در همین راستا در تاریخ 58/9/14 فرمان تشکیل بسیج را صادر کردند و با شروع جنگ علیه ایران با توجه به نداشتن یک ارتش جدید و قوی بسیج با نیروی قوی وبازدارنده جلو دشمنان ایستاد و از کشورمان دفاع کردند.

وی تاکید کرد: ما به شما بسیجیان افتخار می کنیم که به صورت خود جوش در پایگاه ها حضور دارید و همین حضور شما در صحنه ها باعث اقتدار میهن اسلامی ما می شود و دشمنان را ناراحت می کند و به دنبال آن باعث از بین رفتن نقشه های شوم آنها می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.