سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:11 - سه شنبه 09 اردیبهشت 1393

گفتگوی خواندنی با یک وهابی که از دام رهیده است/ حساب اهل تسنن را از جماعت وهابی جدا کنید

یکی از برادران اهل سنت که به اعتقادات وهابیت گرایش پیدا کرد و پس از مدتی بازهم به مذهب شافعی خود بازگشته، گوشه هایی از آنچه که بر او گذشته است را با پایگاه خبری مرصاد مطرح کرد.

به گزارش اصفهان شرق: عبدالرحمن . م یکی از برادران اهل سنت و شافعی مذهب شهرستان جوانرود است. او در خانواده ای معمولی در همین شهرستان به دنیا امده و در چند سال گذشته فراز و فرودهای زیادی را در زندگی خود مخصوصا در حوزه عقاید تجربه کرده است.

او از مقطع تحصیلی متوسطه پس از آشنایی با یکی از دوستان خود با شبهه هایی مواجه شده و پس از مدتی خود را در میان برخی از اعتقادهای وهابیت می بیند اما پس از روشن شدن برخی حقایق از این گرداب فاصله گرفته و امروز خود را یک نجات یافته می داند.

عبدالرحمن در گفتگو با خبرنگار دین و اندیشه پایگاه خبری مرصاد اظهار داشت: مردم اهل سنت و شافعی مذهب در شهرهای استان کرمانشاه و کردستان نزدیکی زیادی با مردم شیعه دارند و همواره نسبت به هم به دید برادر دینی و همشهری نگاه کرده اند.

وی ادامه داد: یک روز با فردی آشنا شدم که مدام به برادران شیعه بد می گفت. آنها و عقایدشان  را عامل بسیاری از مشکلات جهان اسلام معرفی می کرد و بسیاری مسائل را به آنان نسبت می داد. من که در شهر و دیار خودم همواره با بسیاری از مردم شیعه ازجمله اهالی شهر کرمانشاه دوست و فامیل بودیم این حرفها برایم عجیب بود. او به من چند کتاب و چند کانال تلویزیونی ماهواره ای معرفی کرد و پس از گذشت چند ماه دیدم که سوالات و شبهات اورا دارم تکرار می کنم و به خاطر اینکه در بین دوستانم نشان دهم که حرفی برای گفتن دارم و اطلاعات دینی خوبی کسب کرده ام از سخنان و سوالهای او استفاده می کردم.

عبدالرحمن با اشاره به اینکه جوانی و کم سن  سالی او باعث شده که بیشتر تحت تأثیر قرار بگیرد گفت: پس از مدتی نمی دانم چه طور شد که خود را درمیان یک سری اعتقادات تندروانه دیدم و به خودم که آمدم فهمیدم دارم همه چیز را تکفیر می کنم و هرکس که کوچکترین فاصله ای از آنچه که من فهمیده ام داشته باشد را کافر می پنداشتم.

وی افزود: در اعتقاد مردم اهل سنت و شافعی ها حضرت علی (ع) خلیفه مسلمانان و شخصیت برجسته جهان اسلام است. همه علمای اهل سنت از وی به عنوان صحابی جلیل القدر پیامبر یاد می کنند و من به این موضوع دلبسته بودم. روزی بحث بر سر علی (ع) پیش آمد. دوست من شروع کرد به ناسزا گفتن و اینکه اگر علی نبود امروز تمام اروپا مسلمان بودند و اگر حسین (ع) نبود مشکلات و تفرقه های جهان اسلام پدید نمی آمد.

عبدالرحمن ادامه داد: من این را از کرامت اصحاب پیامبر می دانم که با شنیدن این سخنان آگاه شدم و به خودم آمدم که دوستم یا به عبارت بهتر دشمن من چه می گوید. انگار خداوند نقاب از چهره او برداشته باشد. وقتی شروع کرد از مردمی که در برابر اسرائیل ایستاده اند و از خانه های خود دفاع می کنند بد گویی کرد بیشتر به ذات سخنان او پی بردم. مردمی که در غزه و فلسطین اهل سنت هستند و من تصویر کشته شدن زنان و کودکان آنها را هر روز می بینم. چرا باید یک فردی بیاید  از یهودیانی که مسلمانان را قتل عام می کنند دفاع کند؟

عبدالرحمن با اشاره به اینکه امروز به مذهب اهل تسنن شافعی هستم و مشغول خواندن کتاب های دکتر عصام العباد ( وهابی شیعه شده) می باشم خاطر نشان کرد: به خوبی با مطالعه و تحقیق می توان دریافت که عبدالوهاب به عنوان موسس فرقه وهابیت هیچگاه به صورت مداوم و منظم نزد استادی دانش اندوزی نکرده است. اصلا مگر یک فرد می تواند بنشیند و برای خودش فرقه درست کند. اصلا یک فرقه ای که اینگونه درست شود بعد هم همه مبنایش بر تکفیر باشد و قتل و کشتار و مسلمان آزاری دیگر چه فرقه ای است؟ این چه اسلامی است؟

این جوان اهل سنت جوانرودی و بازگشته از فرقه وهابیت می گوید: در میان مدرسه ها و دانشگاه هایی که تفکرات عبدالوهاب تدریس می شود تعداد بسیار زیادی مقاله و کتاب در تکفیر شیعیان وجود دارد. در حالی که هیچ گاه در میان شیعه نخواهید دید که اهل سنت را تکفیر کنند و یا آنها را غیر مسلمان بخوانند.

عبدالرحمن که با دغدغه خاصی نسبت به جلوگیری از ترویج تفکر تکفیری ها سخن می گفت ادامه داد: ما تمام وجود پلیدی و پلشتی این فرقه را احساس کردم و تمام تلاش خود را به کار خواهم بست و از همه علمای شیعه و سنی نیز می خواهم که نسبت به این موضوع حساس و هوشیار باشند.

وی تصریح کرد: علمای شیعه و سنی باید با موضاع شفاف و هماهنگ در برابر اعتقادات تکفیری ها باستند و هوشیار باشند. باید در مقابل فتاوای مضحک وهابیت با دلیل و استدلال خود ایستادگی کرده و به شکل هماهنگ موضع بگیرند تا مجالی برای غبار الود کردن فضا توسط تفکر تکفیری وجود نداشته باشد. باید حساب اهل تسنن از وهابیت جدا شود چرا که اهل تسنن پیرو عطوفت و مهربانی رسول خدا و همکیش برادران شیعه است و با تکفیر و تندروی میانه ای ندارد.

منبع: مرصاد

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.