سرویس: اجتماعی 17:09 - یکشنبه 14 بهمن 1397

سرهنگ مرتضوی مطرح کرد:

اعتماد زیاد به دوست و همکار صمیمی، دردسر ساز شد

رئیس پلیس فتا اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با ترفند جلب اعتماد توانسته بود از دوست و همکار خود مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به صورت اینترنتی سرقت کند، خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، رییس پلیس فتا اصفهان گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی براینکه فردی ناشناس مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال بصورت اینترنتی از حساب وی برداشت کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

این مقام مسئول عنوان داشت: شاکی با مراجعه به پلیس فتا عنوان نمود با توجه به دریافت پیامکی از طرف بانک عامل، مبنی بر کسر شدن مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال از حسابم، ضمن مراجعه به بانک متوجه شدم شخصی با بدست آوردن اطلاعات بانکی و رمز دوم کارت بانکی ام اقدام به خرید اینترنتی از حساب من کرده است.

سرهنگ مرتضوی افزود: پس از تحقیقات کامل پلیسی و انجام اقدامات تخصصی متهم که همکار و دوست نزدیک شاکی بود ، شناسایی و دستگیر شد.

وی افزود: متهم در مواجه با مدارک و مستندات پلیس به صراحت به جرم خود اقرار کرد و انگیزه خود را فقر اقتصادی و سوء استفاده مالی عنوان کرد.

رییس پلیس فتا اصفهان به شهروندان توصیه کرد: به هیچ عنوان کارت بانکی خود را ، که کیف الکترونیکی شما می‌باشد به دست دیگران نسپارید و در صورت این کار سریعاً نسبت به تغییر رمز آن اقدام کنید.

این مسئول انتظامی در پایان با بیان اینکه یکی ازمهم‌ترین مراجع برای آموزش فضای مجازی سایت پلیس فتا می‌باشد، گفت:شهروندان می توانند در صورت مواجه با موراد مشکوک در فضای مجازی آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.CyberPolice.ir، فوریت‌های سایبری ، بخش گزارش مردمی اطلاع‌رسانی کنند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.