اصفهان شرق

اجرای طرح «دادرس» با حضور ۶۰ نفر از دانش آموزان جرقویه+تصاویر

کدخبر: 179383
1397/11/07 در ساعت 12:57

به گزارش اصفهان شرق، اولین دوره طرح «دانش آموز آماده در روزهای سخت» (دادرس) در جرقویه علیا با حضور 60 نفر از دانش آموزان پسر و دختر در دبیرستان های محدثه و شهید منصوری برگزار شد.

در این مراسم رئیس آموزش و پرورش جرقویه علیا ضمن خیر مقدم به حضار و تبریک فرا رسیدم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با اشاره به هدف این طرح گفت: طرح دادرس از بی نظیرترین تفاهم نامه هایی است که در وزارت آموزش و پرورش عملیاتی شد.

عباس تیموریان در ادامه افزود: مهم ترین رسالت آموزش و پرورش کیفی سازی آموزش هاست و به همین اساس لازم است تمامی برنامه های این وزارتخانه برای سلامتی و تندرستی دانش آموزان کیفی سازی شودو طرح سلامت محور دادرس که با همکاری جمعیت هلال احمر در رده سنی مقطع اول متوسطه طرح کاربردی و جالبی است که مهارت های امدادی و ضروری به منظور کاهش تلافات ناشی از حوادث را آموزش می دهد.

در ادامه معاون هلال احمر شهرستان اصفهان با بیان این که عمده اهداف فعالیت هلال احمر با حفظ کرامت انسانی و اهداف بشر دوستانه انجام می شود، تصریح کرد: فعالیت عمده این سازمان امداد رسانی در زمان جنگ و حادثه است.

انصاری با بیان این که در این دوره دانش آموزان پایه های هشتم و نهم دوره متوسطه اول شرکت می کنند افزود: یکی از طرح هایی که می تواند باعث نهادینه شدن آموزش اقدامات کمک های اولیه در جامعه و در سطح دانش آموزی موثر باشد، طرح دادرس می است که مخفف دانش آموز آماده در روزهای سخت است.

بخشدار جرقویه علیا هم در ادامه با اشاره به اهمیت داشت این طرح و آموزش دادن دانش آموزان گفت: اولین کسانی در مقابل حوادث احتمالی قرار می گیرند دانش آموزان چه در مدرسه و چه در خانواده هستند که با آموزش دادن آن ها می توان به عزیزان خود در موقع حادثه امدادرسانی کردند.