سرویس: سیاسی 14:16 - دوشنبه 01 بهمن 1397

صبح امروز؛

غلامحسین کرباسچی روانه زندان شد

پس از تائید حکم قطعی پرونده غلامحسین کرباسچی فرزند محمدصادق به استناد ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی در تاریخ ۲۲ مرداد ماه ۹۷، با اعلام مراجع ذی‌ربط وی امروز دوشنبه اول بهمن ماه برای اجرای این حکم بازداشت و روانه زندان شد.

به گزارش اصفهان شرق، حکم قطعی یک سال حبس تعزیری غلامحسین کرباسچی امروز به اجرا درآمد.

کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی سال گذشته در جاشیه مراسمی در اصفهان اظهاراتی را نسبت به شهدای مدافع حرم داشت.

پس از تائید حکم قطعی پرونده غلامحسین کرباسچی فرزند محمدصادق به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی در تاریخ 22 مرداد ماه 97، با اعلام مراجع ذی‌ربط وی امروز دوشنبه اول بهمن ماه برای اجرای این حکم بازداشت و روانه زندان شد.

دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی 8 اردیبهشت سال 96 در حاشیه مراسمی انتخاباتی در اصفهان، نسبت به حضور شهدای مدافع حرم در سوریه اظهاراتی توهین‌آمیز داشت که با اعتراضات وسیع خانواده شهدا و مردم سراسر کشور مواجه و دستگاه قضایی نیز به این موضوع ورود کرد.

وی در بخشی از این اظهاراتش گفته بود: «لزومی ندارد جوانان ما به جنگ با داعش بروند و کشته شوند، این مشکلات سوریه را می‌توان از راه مذاکره با داعش حل کرد». موضوعی که حتی با واکنش سخنگوی وزارت خارجه دولت هم مواجه شد و بهرام قاسمی به این گفته‌های کرباسچی پاسخ داد.

غلامحسین کرباسچی که به جرم تبلیغ علیه نظام در دادگاه انقلاب اسلامی اصفهان محاکمه شده بود، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد اما حکم صادره با اعتراض وکیلش مواجه شد؛ پس از بررسی مجدد این پرونده در دادگاه تجدید نظر به استناد ماده 500 قانون مجازات اسلامی در تاریخ 22 مرداد ماه 97 با ئأیید حکم اولیه، حکم قطعی صادر و برای اجرا ابلاغ شد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.