سرویس: اجتماعی 09:23 - یکشنبه 16 دی 1397

در اردوی یک روزه فرهنگی تربیتی طرح شهید بهنام محمدی مطرح شد:

طرح تربیتی بهنام محمدی نقطه پیوند مدرسه، مسجد و خانواده است

مسئول بسیج دانش آموزی جرقویه علیا گفت: هدف از اجرای طرح شهید بهنام محمدی تربیت نوجوانان تراز انقلاب با استفاده از ظرفیت مدارس و مساجد است.

محسن منصوری در حاشیه اردوی یک روزه این طرح در گفتگویی با خبرنگار اصفهان شرق؛ با اشاره به اهداف این طرح گفت: برای تربیت نوجوان تراز انقلاب اسلامی باید حداقل چهار ویژگی به وجود آید.

مسئول بسیج دانش آموزی جرقویه علیا ادامه داد: این فرد باید عالم و اهل فکر، مهذب و دین‌مدار، انقلابی، کارآمد و توانمند باشد.

وی افزود: تمام این ویژگی‌ها در صورتی هویت‌بخش است که فرد دارای دیدگاه تمدنی و نگاه بلندی باشد، برای تحقق این امر باید سه نهاد مسجد، خانه و مدرسه همسوی یکدیگر حرکت کنند که این حرکت می‌تواند باعث ساخت محله اسلامی شود.

منصوری با بیان این که این طرح دارای چند مرحله است، تصریح کرد: یکی از این مراحل برگزاری اردوهای یک روزه فرهنگی با هدف تقویت ارزش های دینی و انقلابی است که خود این اردو نیز اهدافی را دنبال می کند.

مسئول بسیج دانش آموزی جرقویه علیا، خاطر نشان کرد: افزایش مهارت های جمعی و التزام به مقررات جمع، تقویت احساس مسئولیت پذیری، ایجاد محبت بین خود دانش آموزان و مربیانف مقابله با جنگ نرم دشمن با روش الگو دهی و معرفی جلوه های عینی ایثار و مقاومت و شهادت؛ از جمله مهم ترین اهداف این اردو است.

وی با اشاره به دیگر اقداماتی که در این طرح انجام می شود گفت: هدف دیگر از اجرای این طرح تقویت روحیه علمی و ایجاد خود باوری و کرامت نفس است.

منصوری با اشاره به مهم ترین مرحله این طرح، اظهار کرد: مهم ترین مرحله این طرح اجرای برنامه حق القدم روحانی و برنامه کلاس های قرآن به منظور احیای امر اقامه نماز و انس با روحانیت در دانش آموزان است.

مسئول بسیج دانش آموزی جرقویه علیا، ادامه داد: این هدف مهم باعث الگو پذیری از برجستگی های شخصی روحانیون شده و همچنین ایجاد رغبت و نزدیکی به خدا برای استقبال دانش آموزان از نماز جماعت را به همراه خواهد داشت.

منصوری با اشاره به هدف از برگزاری کلاس های قرآن در این طرح، افزود: این کار باعث ایجاد رغبت و جذابیت برای استفاده حداکثری دانش آموزان از قرآن می شود و انتقال معارف قرآنی می تواند بر روی رفتار مخاطب اثرگذار باشد.

به گزارش اصفهان شرق؛ طرح شهید بهنام محمدی امسال در دبیرستان شهید منصوری شهر حسن آباد در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.