اصفهان شرق

ناگفته های اصلاح قانون انتخابات از زبان نماینده شاهین شهر/ اعلام علنی تنها شرط امکان اثبات عدم التزام به قانون اساسی و اسلام!

کدخبر: 178917
1397/10/11 در ساعت 12:30

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه نفوذ یکی از مسائلی است که سال ۹۴ به آن دقت نشد و بخشی کمی از کشور دچار این معضل شد، اظهار کرد: علی‌رغم هشدارهایی که رهبر انقلاب در چندین نوبت دادند، افرادی که نظام محاسباتی فکرشان دچار مشکل است و در سطح تصمیم گیران و تصمیم سازان کشور ورود پیدا کردند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی گفت: زمان حاضر عده‌ای بنا دارند راه نفوذ را به مجلس را روان و بدون دردسر کنند و به پروژه نفوذ استاندارد ببخشند.

وی افزود: برخی‌ها تلاش می‌کند برای برداشتن موانعی که برای نفوذ احساس می‌شود در قانون انتخابات فعلی وجود دارد به مجلس بیایند و پیشرفت نفوذ را در کشور چند برابر کنند که طرحی تحت عنوان را استانی شدن هستند که توسط تعدادی از نمایندگان ارائه‌شده که با رأی بالایی فوریت آن تصویب شد.

حاجی دلیگانی بیان کرد: طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس پس از آمدن از کمیسیون مربوطه نکاتی در آن است که بسیار جای تعجب دارد که به نظر می‌رسد ادامه پروژه نفوذ در سطح مجلس با شرایط رو بسیار آسان تر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: افرادی اگر مسلمان هم نباشند و جایی هم اعلام نکرده باشند که ما مسلمان نیستیم، یا اعلام نکند که التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و ولایت‌فقیه نداریم، می‌توانند به مجلس ورود پیدا کنند.

نماینده مردم شاهین‌شهر و میمه در مجلس تأکید کرد: تائید صلاحیت به التزام عملی به اسلام، قانون اساسی و ولایت‌فقیه را فقط در صورتی خدشه‌دار شدن و حائز شرایط رد صلاحیت دانسته‌اند که در یک تریبون عمومی اعلام عدم التزام به اسلام و قانون اساسی و ولایت‌فقیه را بیان کرده باشند.

وی در پایان گفت: با این اصلاح قانون بنا دارند که این بتوانند بحث نفوذ را استمرار ببخشند.

انتهای پیام/