اصفهان شرق

بانوان کویر با رعایت حق النفس به فکر سلامتی خود باشند

کدخبر: 17882
1393/02/08 در ساعت 12:30

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا: مراسم بزرگداشت هفته سلامت از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر حسن آباد با حضور مسئولین استان و شهرستان در سالن اجتماعات دبیرستان نور دانش حسن آباد برگزار شد.

در این مراسم ایروانی شهردار شهر حسن آباد ضمن خوشامد گویی و خیر مقدم به حضار و تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت مادر و هفته سلامت اظهار داشت: نقش زنان در تاریخ، از زمان صدر اسلام تا کنون قابل ستایش بوده و زنان در احیای اسلام و ارزشهای اسلامی نقش بسزایی داشتند.

وی با اشاره به نقش زنان در تاریخ و تاثیر گزاری بر جامعه گفت: نقش حضرت زهرا(س) در همراهی حضرت علی(ع)، نقش زینب(س) در احیا و زنده کردن قیام عاشورا و همچنین نقش مادران در هشت سال دفاع مقدس در همراهی کردن فرزندانشان برای جنگ با دشمن الگویی برای ما می باشد.

وی به اهداف همایش اشاره و خاطرنشان کرد:

گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن زمینه ایجاد حضور بانوان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی  در شهر حسن آباد می باشد و تاسیس کانون بانوان در شهر با هدف ارتقاء بخشیدن حضور بانوان در عرصه های فرهنگی اجتماعی جهت پیش برد اهداف مقدس اسلام مفید است.

Vater-Mark424

در ادامه حجه الاسلام شیخ علی منصوری ضمن تبریک هفته بزرگداشت زن و مادر به مقام رفیع زن اشاره  و گفت:

در زمان پیامبر اسلام (ص) مردم جاهل عرب دختران را زنده به گور می کردند در آن زمان پیامبر دست فاطمه را بوسید تا مقام زن را به انها نشان دهد و ما امروز پیرو آن پیامبر عظیم الشان هستیم و باید به مقام زن و مادر احترام خاصی قائل باشیم.

Vater-Mark4575

دکتر شریعتی نائب ریئس شورای شهر اصفهان نیز در این مراسم با توجه به شعار سال 93 مبنی بر کار جهادی تصریح نمود: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری( سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ) همه مردم و مسئولین با جدیت تمام و با انرژی که در دوران جنگ داشتند با یک مدیریت جهادی در زمینه اقتصاد و فرهنگ بپا خیزند و افق های جدیدی برای کشور ایجاد کنند.

نائب ریئس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به هفته سلامت اشاره کرد و افزود:

شعار امسال یک عمر سلامتی با خود مراقبتی می باشد که از نظر فقهی خود مراقبتی همان تقواست و در اسلام سفارش زیادی شده است.

وی به افزایش بیماری های قلبی عروقی و بیماری های روانی اشاره کرد و راه پیشگیری این نوع بیماری ها را تحرک جسم و ورزش کردن دانست و از شهروندان و بانوان خواست تا کمی به فکر سلامتی خود بیفتند و حق النفس خود را رعایت کنند تا در راستای آن جامعه ای با نشاط داشته باشیم.

Vater-Mark547575757

در ادامه رمضانیان ریئس کانون بانوان شهرستان اصفهان در سخنان کوتاهی در مورد مقام و منزلت زن و ویژگیهای دخت نبی اکرم(س) سخنانی ایراد و نقش بانوان را در عرصه های مختلف ستوده و از توانمندی های منطقه تشکر کرد

وی اظهار امیدواری کرد که به لطف خدا و پیگیری های مسئولین در منطقه و استان بتوان کانون بانوان را در شهر حسن اباد احداث کرد.

در پایان واشیانی پورعضو شورای شهر اصفهان نیزضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) در سخنان کوتاه به مقام مادران اشاره و گفت: تمام پیشرفت های ما مدیون مادران می باشد چرا که آنها با پرورش دادن فرزندان این مرز و بوم در تمام زمینه ها باعث این غرور افرینی شده اند و با توجه به پتانسیل های مناطق کویری با ایجاد کانون بانوان در این منطقه باید مشارکت حد اکثری بانوان را در تمام عرصه ها داشته باشیم .

در پایان از نمایشگاه آثار دستی دانش آموزان دختر در دبیرستان نور دانش بازدید بعمل آوردند.

Vater-Mark5472425 Vater-Mark5745757 Vater-Mark74527575