سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:30 - دوشنبه 08 اردیبهشت 1393

نایب رییس شورای شهر اصفهان در مراسم بزرگداشت هفته سلامت شهر حسن آباد

بانوان کویر با رعایت حق النفس به فکر سلامتی خود باشند

نایب رییس شورای شهر اصفهان گفت: شعار امسال با مفهوم یک عمر سلامتی همراه با خود مراقبتی را جدی بگیرید تا با داشتن جسمی سالم بتوانید روح و روان جامعه را با نشاط کنید.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه علیا: مراسم بزرگداشت هفته سلامت از طرف شهرداری و شورای اسلامی شهر حسن آباد با حضور مسئولین استان و شهرستان در سالن اجتماعات دبیرستان نور دانش حسن آباد برگزار شد.

در این مراسم ایروانی شهردار شهر حسن آباد ضمن خوشامد گویی و خیر مقدم به حضار و تبریک فرا رسیدن هفته بزرگداشت مادر و هفته سلامت اظهار داشت: نقش زنان در تاریخ، از زمان صدر اسلام تا کنون قابل ستایش بوده و زنان در احیای اسلام و ارزشهای اسلامی نقش بسزایی داشتند.

وی با اشاره به نقش زنان در تاریخ و تاثیر گزاری بر جامعه گفت: نقش حضرت زهرا(س) در همراهی حضرت علی(ع)، نقش زینب(س) در احیا و زنده کردن قیام عاشورا و همچنین نقش مادران در هشت سال دفاع مقدس در همراهی کردن فرزندانشان برای جنگ با دشمن الگویی برای ما می باشد.

وی به اهداف همایش اشاره و خاطرنشان کرد:

گرامیداشت میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن زمینه ایجاد حضور بانوان در عرصه های اجتماعی و فرهنگی  در شهر حسن آباد می باشد و تاسیس کانون بانوان در شهر با هدف ارتقاء بخشیدن حضور بانوان در عرصه های فرهنگی اجتماعی جهت پیش برد اهداف مقدس اسلام مفید است.

Vater-Mark424

در ادامه حجه الاسلام شیخ علی منصوری ضمن تبریک هفته بزرگداشت زن و مادر به مقام رفیع زن اشاره  و گفت:

در زمان پیامبر اسلام (ص) مردم جاهل عرب دختران را زنده به گور می کردند در آن زمان پیامبر دست فاطمه را بوسید تا مقام زن را به انها نشان دهد و ما امروز پیرو آن پیامبر عظیم الشان هستیم و باید به مقام زن و مادر احترام خاصی قائل باشیم.

Vater-Mark4575

دکتر شریعتی نائب ریئس شورای شهر اصفهان نیز در این مراسم با توجه به شعار سال 93 مبنی بر کار جهادی تصریح نمود: با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری( سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی ) همه مردم و مسئولین با جدیت تمام و با انرژی که در دوران جنگ داشتند با یک مدیریت جهادی در زمینه اقتصاد و فرهنگ بپا خیزند و افق های جدیدی برای کشور ایجاد کنند.

نائب ریئس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه به هفته سلامت اشاره کرد و افزود:

شعار امسال یک عمر سلامتی با خود مراقبتی می باشد که از نظر فقهی خود مراقبتی همان تقواست و در اسلام سفارش زیادی شده است.

وی به افزایش بیماری های قلبی عروقی و بیماری های روانی اشاره کرد و راه پیشگیری این نوع بیماری ها را تحرک جسم و ورزش کردن دانست و از شهروندان و بانوان خواست تا کمی به فکر سلامتی خود بیفتند و حق النفس خود را رعایت کنند تا در راستای آن جامعه ای با نشاط داشته باشیم.

Vater-Mark547575757

در ادامه رمضانیان ریئس کانون بانوان شهرستان اصفهان در سخنان کوتاهی در مورد مقام و منزلت زن و ویژگیهای دخت نبی اکرم(س) سخنانی ایراد و نقش بانوان را در عرصه های مختلف ستوده و از توانمندی های منطقه تشکر کرد

وی اظهار امیدواری کرد که به لطف خدا و پیگیری های مسئولین در منطقه و استان بتوان کانون بانوان را در شهر حسن اباد احداث کرد.

در پایان واشیانی پورعضو شورای شهر اصفهان نیزضمن تبریک میلاد حضرت زهرا(س) در سخنان کوتاه به مقام مادران اشاره و گفت: تمام پیشرفت های ما مدیون مادران می باشد چرا که آنها با پرورش دادن فرزندان این مرز و بوم در تمام زمینه ها باعث این غرور افرینی شده اند و با توجه به پتانسیل های مناطق کویری با ایجاد کانون بانوان در این منطقه باید مشارکت حد اکثری بانوان را در تمام عرصه ها داشته باشیم .

در پایان از نمایشگاه آثار دستی دانش آموزان دختر در دبیرستان نور دانش بازدید بعمل آوردند.

Vater-Mark5472425 Vater-Mark5745757 Vater-Mark74527575

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.