سرویس: اخبار شهرستان 12:05 - یکشنبه 09 دی 1397

در جلسه شورای بهداشت بخش بن‎رود مطرح شد؛

مبارزه با بیماری سالک نیازمند اقدام جهادی است/ ابتلای 508 دانش‎آموز ورزنه‎ای به سالک

508 نفر دانش‎آموز در شهر ورزنه نیاز به درمان بیماری سالک دارند، به همین منظور پزشک مخصوص برای معالجه و تزریق آمپول در شهر ورزنه مستقر شود.

به گزارش اصفهان شرق، جلسه شورای بهداشت بخش بن‎رود با حضور بخشدار و مسئولان استانی و محلی در محل سالن اجتماعات بخشداری بن‎رود برگزار شد.

**سالک بر صورت بعضی از دختران قابل جبران نیست

بخشدار بن‎رود با اشاره به مشکلات بهداشتی موجود در بخش، اظهار کرد: بیماری سالک مشکلات روحی و روانی را برای مردم به وجود آورده است، به طوری که بعضی از سالک‎ها بر صورت دختران دیگر قابل جبران نیست.

احمد صادقی ادامه داد: از همه مسئولان بخش و شهرستان می‎خواهیم که به صورت جدی مسائل مربوط به سالک را در حوزه خود پیگیری کنند تا بتوانیم این بیماری را مهار کنیم.

**مردم انتظار همکاری تمام مسئولان در مبارزه با سالک را دارند

مهرزاد هوشمندی ریاست دادگاه عمومی بخش در مورد بیماری سالک، گفت: مردم از مسئولان انتظار دارند بیماری سالک که زیبایی، روح و روان عزیزانشان را در خطر قرار داده و مشکلات بسیاری را ایجاد کرده است، همکاری و مساعدت باشد تا موانع برطرف شود.

 غلامحسین رضائی شهردار شهر ورزنه، در مورد جمع آوری نخاله‎های ساختمانی و کارهای انجام شده گزارشی ارائه داد.

**مبارزه با بیماری سالک نیازمند اقدام جهادی است

محسن فیاض معاون بهداشتی مرکز بهداشت شماره یک اصفهان، گفت: دغدغه‎مندی مسئولان در بخش برای ما ارزشمند است، آن چه به ما ابلاغ شده انجام شد و با کار جهادی می‎توانیم مشکلات را حل کنیم.

**مصوبات جلسه

افرادی که فاضلاب منازل مسکونی و … را به رودخانه می‎ریزند،با توجه به مکاتبات قبلی اداره محیط زیست با دهیاران اشکهران و بلان و قورتان و فارفان ظرف 10 روز، به بخشداری معرفی شوند.

شهرداری و دهیاران و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای روزانه با نظارت بر جمع آوری نخاله‎های ساختمانی با کسانی که نسبت به تخلیه نخاله‎های ساختمانی خود اقدام می‎کنند، برخورد شود و نتیجه را به بخشداری اعلام کنند.

منازل مسکونی شهر و روستا که مخروبه شده، شناسایی و تا 10 روز آینده نسبت به اخطاریه به مالکان توسط شهرداری و دهیاری‎ها اقدام و در صورت همکاری نکردن  لیست آن‏‎ها به دادگاه عمومی بخش تحویل تا طبق مقررات قانونی برخورد شود.

دامپزشکی بخش، طرح جمع‎آوری سگ‎های ولگرد را تا هفته آینده بررسی و به بخشداری برای اقدامات بعدی ارسال کند.

اداره آب منطقه‎ای برنامه تکمیل کانال شور آبه سگزی در شهر ورزنه و شهرک روستای قورتان در مدت 15 روز به بخشداری اعلام و نسبت به سر پوشیده کردن این زهکش اقدام کند.

مرکز بهداشت نسبت به تأمین اعتبار برای پیشگیری در سال آینده اقدام و برنامه‎ریزی و نتیجه را به بخشداری اعلام کند.

دو اکیب درمانی در شهر و بخش مستقر و نسبت به معالجه بیماران اقدام کنند.

508 نفر دانش‎آموز در شهر ورزنه نیاز به درمان بیماری سالک دارند، به همین منظور پزشک مخصوص برای معالجه و تزریق آمپول در شهر ورزنه مستقر شود و همچنین برنامه واکسن که برای پیشگیری در شهر ورزنه راه‎اندازی شده، ادامه پیدا کند.

بحث آموزش عمومی بیماری سالک، با همکاری همه دستگاه‎ها به صورت زمان‎بندی اجرا شود.

کارشناسی ایستگاه تحقیقات سلامت پیشنهاد حذف طاغزارها را تا 1000 متر به منازل مسکونی اعلام کردند، کارشناسان اداره منابع طبیعی و آبخیزداری از محل بازدید و تا 10 روز آینده  پیشنهادات و نظرات به بخشداری ارسال شود.

برای آموزش اهالی بخش، همایش بیماری سالک در شهر ورزنه توسط مرکز بهداشت و با همکاری شهرداری و دهیاری‎ها و شورای اسلامی شهر و بخش تشکیل شود.

پلیس راه و راهداری و ….. حساسیت لازم برای ماشین حمل کود را داشته باشند.

تمامی دستگاه‎ها برنامه و اقداماتی که قرار است تا پایان سال جاری و سال آینده در مورد بیماری سالک در سطح بخش انجام دهند‎‎، به بخشداری اعلام تا هماهنگی انجام شود.

ساماندهی رودخانه زاینده‎رود در بخش بن‎رود توسط شرکت آب منطقه‎ای اصفهان، کارشناسی و با هماهنگی محیط زیست برنامه قابل اجرایی را مشخص کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.