سرویس: سیاسی 08:29 - یکشنبه 09 دی 1397

گزارش؛

از میدان داری سفارتخانه های خارجی تا نظرسنجی های ساختگی/ کدام سیاست های انقلاب مخملی در ایران پیاده شد؟

واژه فتنه و کودتای مخملی در ایران با نام سال ۸۸ گره خورده است، برخی این سوال را مطرح می کنند که آیا ایران در سال ۸۸ دچارفتنه و کودتای مخملی شد و یا اتفاقات روی داده در این سال صرفاً یک درگیری سیاسی کشانده شده به کف خیابان ها بود؟

به گزارش اصفهان شرق, عارف نصر/ فتنه از ریشه «فَتَنَ» است و کلمه «فَتَنَ» در قرآن حدود ۶۰ بار به کار رفته است که معانی مختلفی دارد. «آزمون و ابتلا»، «مانع و غفلت»، «گمراهی و ضلالت» و «وسیله آزمایش ظالمان» از معانی فتنه در قرآن است که در آیه شریفه «الفتنه أَشد مِنَ القَتل» از قتل برتر معرفی شده است.

خداوند در مورد فتنه گران چه می گوید

فتنه یعنی این که افراد، گروه ها یا جریان ها، کاری را انجام دهند و فضایی را ایجاد کنند که مردم در دین خود شک کنند و نتوانند تشخیص دهند که اعتقادات حق و صحیح کدام است. وقتی کسی کشته می‌شود اگر مؤمن باشد به بهشت می رود و اگر غیر مؤمن باشد به جهنم می رود، امّا اگر مؤمنی دینش مورد فتنه واقع شد و ایمانش را از دست داد دیگر اهل نجات نیست و مسلماً این ضررش بیشتر از کشتن است؛ بنابراین فتنه آن فضای غبارآلودی است که تشخیص حق از باطل را دشوار می‌سازد و عده ای را گمراه می کند.

بر همین اساس نیز خداوند فتنه‌گران را در قرآن به عذابی سخت وعده داده و آنان را ستمگران، منحرفان، هنجارشکنان و کافران، منافقان و جاسوسان، و متخلفان معرفی کرده است. حال به سرااغ توضیحاتی درباره کودتای مخلمی می رویم.

کودتای مخملی در چه کشورهایی به اجرا درآمده است؟

واژه دیگری که برای حوادث سال ۸۸ به کار می برند واژه کودتای مخملی است؛ کودتای مخملی یا انقلاب رنگی یک شیوه مدرن براندازی که در جنگ نرم است. در سال‌های اخیر بنیادهای آمریکایی به کمک متحدین خود سه انقلاب رنگی یا همان کودتای مخلمی را در کشورهای گرجستان، اوکراین و قرقیزستان انجام دادند.

تمرکز اصلی کودتاهای مخملی بیشتر بر انتخابات و برگزاری همه پرسی هاست. در این بین تلاش می‌شود مردم به سمت جریان های غرب گرا گرایش پیدا کرده و این جریان بدون حضور نظامی به قدرت برسد.

بررسی این کودتاها در این سه کشور کارشناسان را به نقاط مشترکی می رساند که می توان از آن ها به عنوان شیوه اقدام در کودتاهای مخملی یاد کرد. در هر سه کشور قرقیزستان، گرجستان و اوکراین کشورهای غربی و به ویژه دولت آمریکا از کودتاچیان با تمام قوا حمایت‌های معنوی، تبلیغاتی و سیاسی کردند، این کودتا در این کشورها در بستر انتخابات انجام شد و در حالی که نامزدهای رقیب موفق به کسب اکثریت آرا شده بودند، کودتاگران نظام سیاسی و پارلمانی خود را متهم به تقلب در انتخابات کرده و خواستار ابطال انتخابات شدند. استفاده از نماد مشترک به ویژه رنگ ثابت از دیگر مشخصه های کودتا در کشورها بود و آنچه در این میان مهم است، میانداری NGOها و سمن ها در این کشور با صرف هزینه های هنگفت برای سازماندهی اعتراضات در این کشورها است.

اگر چه در این اعتراضات، سران کودتا رهبران کشور را به ضعف در مدیریت متهم کردند، امّا همه از بدنه حاکمیت بوده و از همین بدنه به مخالفت با حاکمیت کشور خود می پرداختند. در کنار سفارتخانه های غربی و سمن‌ها، رسانه‌های غربی و رسانه‌های داخلی متمایل به غرب در این کشورها از دیگر پرچمداران و هدایت کنندگان کودتاگران بودند و آن چه را پیاده کرده که بنیاد های خاص مانند بنیاد سوروس از طریق برنامه های مختلف به آن ها خط دهی می کردند.

آیا کودتای مخملی در ایران پیاده شد؟

بررسی شواهد و تطابق حوادث اتفاق .افتاده در سال ۸۸ در ایران با کشورهایی که در آن ها کودتای مخملی اتفاق افتاده است، نشان می‌دهد که بنیاد های غربی به نمایندگی از سران کشورهای غربی به دنبال اجرای کودتای مخملی در کشور ایران بودند.

لایه های کودتای مخملی در ایران

کارشناسان معتقدند طراح اصلی کودتای مخملی در ایران، بیگانگان با محوریت آمریکا و چند کشور اروپایی بودند و به همین جهت از فتنه ۸۸ به عنوان یک فتنه آمریکایی-صهیونیستی یاد می‌شود. بسیاری از این کارشناسان معتقدند طراحی این کودتا به سال ها پیش از انتخابات سال ۸۸ برمی‌گردد؛ به همین دلیل برای بررسی لایه های زیرین این وعده باید به سال ها پیش از اجرای عملیات فتنه بازگشت و جریان کودتای مخملی در ایران را بررسی کرد.

جریان افراطی اصلاحات در ایران، پس از ناکامی خود در سال ۸۴به دنبال بازگشت به قدرت از هر طریقی در سال ۸۸ بود، این اعترافی است که «آقایی» از محکومین فتنه در دادگاه برگزار شده در این رابطه بیان کرده است. بخش افراطی این جریان در سال‌های پایانی دهه هفتاد شمسی با حضور در کنفرانسی که بعدها از آن تحت عنوان اجلاس برلین یاد شد همصدا با حزب سبز آلمان از تغییرات بنیادین در ایران دم زدند و از به تاریخ سپرده شدن جریان انقلاب سخن به میان آوردند.

قسمت بعدی اجرای کودتا در ایران به سال ۸۷ برمی‌گردد، تلاش‌هایی در این سال مبنی بر بی اعتماد ساختن مردم نسبت به سلامت نظام و سلامت انتخابات، نشان می‌دهد ادعای تقلب در انتخابات از سوی سران فتنه و تأیید این ادعا از سوی بخش های افراطی اصلاحات و برخی چهره های سیاسی مشهور با یک برنامه‌ریزی قبلی و برگرفته از الگوی انقلاب های رنگی انجام شده است.

اساس و جوهره شکل دهنده به فتنه و کودتای مخملی کلیدواژه «دروغ» است؛ دروغ بزرگ تقلب در انتخابات از سوی سران فتنه مطرح شد، بررسی شباهت ها به خوبی تایید کننده این بخش از عملیات کودتای مخملی در ایران است؛ مرحوم آقای هاشمی در دیدار با اعضای شورای مرکزی کارگزاران سازندگی که این صحبت‌ها در تاریخ پنجم دی ماه سال 87 به چاپ رسیده است، می گویند « اگر ناظران و مسئولان برگزاری انتخابات رأی مردم را ضایع کنند و اعلام قیمومیت کنند و نگذارند آن چه مردم می‌خواهند اعلام شود این کار خیانت و مستوجب عذاب الهی است، حتی اگر بر اساس مصلحت برخی بگویند این فرد نباید انتخاب شود اشتباه است و منتهی به استبداد می‌شود و این اتفاق شومی خواهد بود.» به دنبال صحبت‌های آقای هاشمی و فضاسازی مبنی بر احتمال تقلب در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری، تشکیل کمیته صیانت از آراء به بی اعتماد سازی بخشی از جامعه نسبت به نظام و سازوکارهای انتخاباتی اش کمک شایانی کرد. تشکیل کمیته صیانت از آرا در زمستان سال ۸۷ از سوی جریان اصلاحات به ریاست آقای محتشمی پور و با نظر مثبت افرادی چون هاشمی، خاتمی، موسوی و کروبی تنها، حامل این پیام بود که نظام و شورای نگهبان برای امانت داری از رای مردم قابل اعتماد نیست.

به دنبال این جریان سازی شوی تبلیغاتی گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای، رسانه‌های داخلی وابسته به جریان تندرو اصلاحات از طریق طرح شعارهای تحریک کننده مبنی بر این که امکان تقلب در انتخابات وجود دارد بالا گرفت که می توان به طرح شعارهایی همچون «اگر تقلب نشه، میرحسین رئیس جمهور میشه» اشاره کرد.

نظرسنجی سازی های سال 88

در ادامه بر خلاف برخی نظرسنجی‌های رئالیستی، جریان های مشکوک با نظرسنجی سازی های ساختگی از پیروز شدن مغلوبان خبر می‌دادند. این فضاسازی‌ها در کنار شعارهای هواداران بسیار معنادار بود. ایجاد فضای دو قطبی شدید در انتخابات و تبدیل این فضای دو قطبی از یک دوقطبی سیاسی به رویارویی با اصل نظام قدم دیگری بود که از طریق اردوکشی های خیابانی و میتینگ های تبلیغاتی به خوبی محقق شد.

سخنان و مصاحبه‌های برخی از چهره‌ها و افراد سرشناس در روز انتخابات و خبر دادن از پیروزی برخی کاندیداها، سلامت انتخابات از یک طرف و بازتاب دادن گسترده به این اظهارات در رسانه‌ها از طرف دیگر از فتنه در حال شکل‌گیری خبر داد. اظهارات مرحوم هاشمی و همسرش عفت مرعشی در موقع رأی دادن از این جنس است. همسر آقای هاشمی پس از رأی دادن در حسینیه شماره دو جماران با صدای بلند می‌گوید: «رأی من موسوی است و اگر تقلب نشود او رئیس جمهور است». نکته قابل توجه این که ایشان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه اگر تقلب شد مردم چه کنند، می گویند: «مردم بریزن در خیابان ها و اعتراض کند.». اعلام رسمی پیروزی در انتخابات از سوی آقای موسوی در شامگاه جمعه ۲۲ خرداد ۸۸ قبل از آغاز شمارش آراء نشان می‌دهد جامعه، کشور و نظام با یک انتخابات بسیار متفاوت از تمام انتخابات پیشین مواجه است موسوی در این نشست خبری که با حضور رسانه‌های داخلی و خارجی برگزار شد بر ایستادن تمام قد در مقابل تقلب در صورت انجام آن خبر می دهد و از مردم و هواداران برای آماده شدن و شرکت در جشن پیروزی دعوت می کند؛ این اعلام زودهنگام پیش از شروع شمارش آرا توهین به مردم سالاری بود.
روز شنبه ۲۳ خرداد و به دنبال انتشار خبری مبنی بر پیروزی آقای احمدی نژاد اولین بیانیه موسوی با تمرکز بر متهم ساختن نظام به انجام تقلب در انتخابات صادر و از هواداران برای آمدن به صحنه جهت مقابله با تقلب دعوت به عمل می آید؛ ابطال انتخابات به خاطر تقلب، خواسته اصلی موسوی در این بیانیه و بیانیه های بعدی است.

انتخاب رنگ سبز به عنوان رنگ انتخاباتی میرحسین موسوی در انتخابات سال ۸۸، رنگ کودتای مخملی ایران را مشخص می کند؛ در عضوگیری اردوکشی های خیابانی این رنگ به عنوان محور اصلی نماد این کودتا به جریان های داخلی خواستار کودتا و جریان های خارجی حامی این کودتا نشان داده می‌شود.

پروژه‌هایی همچون شهید سازی، سرکوبگر معرفی کردن نظام و پروژه سنگین حمایت رسانه های غربی از این کودتا که از جمله می توان به فعال سازی بخش فارسی توییتر در حوزه انتخابات ۸۸ و پیش از موعد اعلام شده از سوی این شرکت به درخواست رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد.

آنچه امروز مطرح است، تبلیغات سنگین مافیای رسانه ای غرب و چهره های شاخص فتنه در پروژه مظلوم نمایی برای عوامل فتنه است که از طریق ساز و کار تکراری تغییر جای جلاد و شهید کلید خورده است؛ امروز پاسخ به این سوال مطرح است که خسارت های ناشی از این فتنه که تا امروز هم ادامه دارد تا چه زمانی از جیب مردم پرداخت خواهد شد و چه کسی پاسخگوی این خسارت ها خواهد بود؛ قطعا پایان حصر با آغاز محاکمه همراه خواهد بود.

انتهای پیام/صاحب نیوز

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.