اصفهان شرق

خانواده‌ های دارای دو معلول چگونه کمک هزینه منزل دریافت کنند؟

کدخبر: 178589
1397/10/08 در ساعت 12:43

به گزارش اصفهان شرق، علی اصغر شاه زیدی اظهار کرد: در اواخر سال 94 یک تفاهم نامه چند جانبه بین سازمان بهزیستی، وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان و بنیاد مسکن و انجمن خیرین مسکن ساز کشور منعقد شد که طی این تفاهم نامه قرار شد برای تامین مسکن خانواده‌هایی که حداقل دو عضو معلول دارند سهمیه ای در نظر گرفته شود.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و امور خیریه سازمان بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: سهمیه استان اصفهان برای مناطق شهری 443 خانواده و برای مناطق روستایی 102 خانواده درنظر گرفته شد و برای هر خانواده شهری 30 میلیون تومان اعتبار پیش بینی که مبلغ 15 میلیون تومان بنیاد مستضعفان، 10 میلیون تومان سازمان بهزیستی و پنج میلیون تومان هم انجمن خییرین مسکن ساز پرداخت می کنند.

وی افزود: برای خانواده‌های روستایی 18 میلیون که 10 میلیون تومان سازمان مستضعفان، سازمان بهزیستی 6 میلیون تومان و بنیاد مسکن هم دو ملیون تومان پرداخت خواهند کرد.

شاه‌زیدی خاطر نشان کرد: یک وام نوسازی مسکن روستایی هم که هم اکنون سقف آن 25 میلیون تومان است برای کسانی که توانایی پرداخت قسط دارند یا ضامن داشته باشند توسط بنیاد مسکن تامین می شود.

علی اصغر شاه‌زیدی عنوان کرد: تا کنون 5/5 میلیارد تومان اعتبار در مناطق شهری و روستایی برای خرید و یا ساخت مسکن این خانواده ها هزینه شده است؛ در حال حاضر در استان سهمیه خانواده های شهری 25 مورد افزایش داشته و برای خانواده های روستایی هم از 102 مورد به 157 مورد رسیده است.

وی در مورد نحوه دریافت این سهمیه برای خانواده های دارای حداقل دو معلول، اذعان کرد: این خانواده ها می توانند به ساده ترین روش به مددکار خود مراجعه کنند تا مددکاری که مسئول رسیدگی به پرونده ان‌ها است با ارائه مستندات در سامانه مسکن مهر ثبت نام کند البته بعید است که خانواده ای باقی مانده که در این سامانه ثبت نام نشده باشد.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و امور خیریه سازمان بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: اگر در خانواده‌ای سرپرست خانواده و یا همسر از وام مسکن استفاده کرده باشد و یا قبلا از تسهیلاتی دولتی برای مسکن استفاده کرده باشند وهمچنین افرادی که مسکن شخصی مناسبی داشته باشند شامل این طرح نمی‌شوند.

انتهای پیام/صاحب نیوز