سرویس: غیر تولیدی 12:34 - شنبه 08 دی 1397

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان:

هرساله شاهد افزایش پرداختی اصفهانی‌ها به خزانه هستیم اما بودجه استان کاهش پیدا می‌کند/ دولت بدون اجازه حقابه داران سهم آن‌ها را به دیگران واگذار کرده است

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: هرساله شاهد افزایش سهم پرداختی عوارض و مالیات در اصفهان هستیم اما هرساله بودجه استان اصفهان کاهش پیدا کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی با بیان اینکه بودجه سال ۹۸ با توجه‌ به تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران نسبت‌ به سال‌های گذشته سخت‌گیرانه‌تر در نظر گرفته‌ شده، اظهار کرد: بودجه استان اصفهان متأسفانه با بودجه‌های دیگر استان‌ها قابل‌ مقایسه نیست.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: بودجه ۹۸ سخت‌گیرانه تعیین‌شده و چندین برابر سخت‌گیرانه‌تر برای اصفهان مشخص‌ شده است.

وی افزود: این بودجه یازدهم است که بنده در مجلس شورای اسلامی حضور دارم و همواره سهم استان اصفهان از بودجه‌های عمرانی خیلی پایین بوده است و حتی نسبت به هر شاخصی که در نظر بگیرم با استان‌هایی که از نظر جمعیتی یک‌چهارم جمعیت استان اصفهان را دارند، اصفهان را در بحث بودجه ضعیف‌تر دیده‌اند.

اصفهان دومین واریزی بودجه را به خزانه دارد

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه اصفهان دومین واریزی بودجه را به خزانه دارد، تصریح کرد: هر ساله شاهد افزایش سهم پرداختی عوارض و مالیات در اصفهان هستیم اما هرساله بودجه استان اصفهان کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کمترین بودجه اصفهان نسبت به سال های اخیر در سال ۹۸ پیش بینی شده است و متأسفانه یک جوی در دولت و مجلس علیه استان اصفهان است که این استان همه‌چیز را در اختیار دارد.

نماینده فلاورجان در مجلس افزود: همکارانی داریم که در مجلس هفتم و ششم حضور داشتند و اعلام می‌کنند که در آن مجلس‌ها هم بودجه اصفهان پایین بوده است.

اعتبارات برخی از فعالیت‌های عمرانی اصفهان از جیب خود مردم

وی با بیان اینکه برخی از فعالیت‌های عمرانی در اصفهان توسط خود مردم و هزینه مدیریت شهری انجام می‌شود که به‌حساب اعتبارات دولت می‌گذارند، خاطرنشان کرد: مجلس، دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و یا خود دولت بیان کند که در چه سالی چه بودجه‌ای را به استان اصفهان اختصاص دادند.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: اگر بخواهیم مقایسه‌ای بین برخی پروژه‌هایی استان اصفهان که چندین ساله در حال اجراست با استان‌های دیگر که همین پروژه‌ها را بعد از اصفهان شروع کردند داشته باشیم می‌بینیم پیشرفتی که در آن استان‌ها بوده با پروژه‌‌های اصفهان قابل‌ مقایسه نیست.

تبعیض دولت و مجلس علیه اصفهان باعث عقب ماندن اصفهان در پروژه‌های عمرانی

وی ادامه داد: باید بررسی شود که پروژه مترو اصفهان در چه سالی شروع‌ شده و پیشرفت آن در چه مرحله‌ای است و استان‌های دیگر که چند سال پس از اصفهان شروع کردند در چه مرحله‌ای قرار دارند تا تفاوت‌هایی که برخی مسئولان در مجلس و دولت قائل شده‌اند و باعث عقب ماندن اصفهان از نظر عمرانی است، مشخص شود.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان تأکید کرد: مسئولان حضور صنایع مختلف را به رخ ما می‌کشند درصورتی‌که نتیجه و درآمد این صنایع مختص مردم اصفهان نیست و همه کشور از این صنایع به‌طور مختلف بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته پنج هزار میلیارد تومان سود یکی از صنایع بزرگ بوده است که دیناری از آن در استان اصفهان هزینه نشده است، گفت: این مبلغ به خزانه واریزشده و به سهام‌داران عمده آن پرداخت‌شده است و این صنایع چه نتیجه‌ای اختصاصی برای اصفهان داشته‌اند.

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی افزود: این صنایع مشکلات متعددی را برای اصفهان ایجاد کرده‌اند که آلایندگی یکی از آن‌هاست و درصورتی‌ که درآمد این صنایع برای استان‌های دیگر بوده است و از نظر بودجه دولتی بودجه‌ای به اصفهان اختصاص داده نشده است.

تبعیض اصفهان در بحث بودجه‌ها

وی با اشاره به تبعیض قرار دادن اصفهان در بحث بودجه‌ها اظهار کرد: پروژه‌های مانند کنار گذر غرب و شرق اصفهان که چندین سال است از شروع آن‌ها می‌گذرد اما تا کنون تمام نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان ادامه داد: برخی از پروژه‌هایی که در همین سطح در استان دیگر شروع‌ شده، با فاصله کوتاه به بهره‌برداری رسیده است و تا این دیدگاه در مورد اصفهان تغییر نکند، مشکلات بودجه‌ای ما پا بر جاست.

وی با تأکید بر اینکه شورای عالی آب در سال ۹۲ و همین دولت تدبیر و امید تشکیل جلسه داده است و تصویب کرد که بارگذاری جدید در حوزه آب ریزی زاینده‌رود ممنوع است، بیان کرد: بارگذاری‌های جدید که بن-بروجن یکی از آن‌هاست بعد از مصوبه شورای عالی آب است، بیان‌ شده که دولت امسال برای آن اعتبار اختصاص داده است و این کار غیر قانونی است.

پس از یک دهه آب در تونل سوم نداریم

حجت‌الاسلام موسوی لارگانی اضافه کرد: برخی از پروژه‌هایی که درگذشته اجرا شده، قرار بود بعد از اینکه آب در تونل سوم جاری شد به این پروژه‌ها آب تخصیص دهند اما هنوز پس از یک دهه آب در تونل سوم نداریم و چندین سال است که پروژه‌های آب‌رسانی دارند از آب زاینده‌رود بهره‌مند می‌شوند.

وی تأکید کرد: افرادی که حقابه دار بودند و طبق طومار شیخ بهایی سهمانه داشتند و خریده بودند دولت بدون اجازه آن‌ها این حقابه را به دیگران واگذار کرده است و طبق مصوبه شورای عالی آب اختصاص جدید آب بدون اجرا تونل سوم غیرقانونی است.

انتهای پیام/صاحب نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.