اصفهان شرق

کلاهبرداری سایبری این بار به بهانه فروش اقساطی لوازم خانگی

کدخبر: 178529
1397/10/07 در ساعت 12:12

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی‌ جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد و اظهار کرد: کاربران فریب تبلیغات در سایت‌های واسطه‌گر و شبکه‌های اجتماعی را نخورند و به هیچ وجه پولی به حساب این افراد واریز نکنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: در پی شکایت خانم جوانی از شهروندان مبنی بر این‌که با هدف خرید لوازم خانگی با اقساط 6 ماهه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اقدام به پرداخت 10 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت کرده و هیچ کالایی برای او ارسال نشده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 وی ادامه داد: شاکیه اظهار داشت پس از مشاهده آگهی فروش اقساطی لوازم خانگی با آگهی‌دهنده تماس گرفته و درخواست یک دستگاه تلویزیون کرده که بنا به درخواست فروشنده مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت واریز و علاوه بر این‌که هیچ کالایی ارسال نشد، فروشنده پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

مرتضوی در ادامه بیان داشت: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال وی به پلیس فتا می‌شوند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

انتهای پیام/