سرویس: اجتماعی 12:12 - جمعه 07 دی 1397

رئیس پلیس فتای اصفهان مطرح کرد

کلاهبرداری سایبری این بار به بهانه فروش اقساطی لوازم خانگی

رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسايی و دستگيری فردی که با درج آگهی جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سید مصطفی مرتضوی از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی‌ جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد خبر داد و اظهار کرد: کاربران فریب تبلیغات در سایت‌های واسطه‌گر و شبکه‌های اجتماعی را نخورند و به هیچ وجه پولی به حساب این افراد واریز نکنند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان افزود: در پی شکایت خانم جوانی از شهروندان مبنی بر این‌که با هدف خرید لوازم خانگی با اقساط 6 ماهه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر اقدام به پرداخت 10 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت کرده و هیچ کالایی برای او ارسال نشده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

 وی ادامه داد: شاکیه اظهار داشت پس از مشاهده آگهی فروش اقساطی لوازم خانگی با آگهی‌دهنده تماس گرفته و درخواست یک دستگاه تلویزیون کرده که بنا به درخواست فروشنده مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت واریز و علاوه بر این‌که هیچ کالایی ارسال نشد، فروشنده پاسخگوی تلفن خود نبوده است.

مرتضوی در ادامه بیان داشت: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی نهایتاً کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال وی به پلیس فتا می‌شوند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در پایان به کاربران فضای مجازی هشدار داد: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین ‌به منظور پیشگیری از وقوع این گونه جرایم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هرگونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.