اصفهان شرق

لزوم تشکیل ستاد بحران برای جاری شدن آب در زاینده رود/ پیوند عمیق مردم و نظام، از دستاوردهای ۹ دی است

کدخبر: 178505
1397/10/07 در ساعت 13:50

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان این که انسان های باتقوا و پرهیزکار در اعمال و کردار شناخته می شوند، اظهار کرد: مهم ترین عمل انسان های باتقوا تواضع و فروتنی آن هاست.

امام جمعه شهر اژیه با بیان حدیثی از حضرت علی (ع) که فرموده اند «اشرف الخلائق التواضع والحلم و لین الجانب، شریف ترین اخلاق تواضع، بردباری و نرم خویی است»؛ گفت: عصبانیت های نابجا و بداخلاقی به هیچ وجه در شان شیعیان حضرت علی علیه السلام نیست.

وی با عرض تسلیت به مناسبت ارتحال حضرت آیت الله هاشمی شاهرودی، به بیان گوشه ای از زندگی پُر بار ایشان در راه علم و اجتهاد و مبارزه با ظلم و ستم پرداخت.

حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره حادثه اتوبوس دانشجویان و همدردی با خانواده ایشان، گفت: مسئولان مربوطه باید پاسخگوی چنین مشکلاتی باشند.

وی با گرامی داشت سالروز فرمان حضرت امام(ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی، تصریح کرد: مبارزه با بی سوادی و افزایش جمعیت باسواد یکی از مهم ترین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و هم اکنون برنامه ریزی های وزارت آموزش و پرورش در مبحث آموزش افراد بی سواد ۱۰ تا ۴۹ سال است.

امام جمعه شهر اژیه با اشاره به واقعه بزرگ نهم دی و حرکت عظیم مردم همیشه در صحنه در مقابل فتنه گران سال۸۸؛ افزود: واقعه نهم دی و فتنه ۸۸ دارای نکته های مهمی است که هیچ گاه نباید به دست فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: فعالیت دشمن به روش های مختلف به منظور ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی،ماهیت دشمنان و دشمنی آن ها با اصل اسلام، حرکت ناصحیح برخی از خواص و نخبگان؛ همچنین حرکت حسینی مردم عزیز در پاسخ به هتاکی های دشمنان در روز ششم دی ماه روز عاشورای سال۸۸، از مهم ترین این نکات است.

وی خاطرنشان کرد: نهم دی دستاوردهای مهمی نیز به همراه داشت از جمله پیوند عمیق مردم و مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی و عاشورای حسینی و مدیریت و درایت رهبری در برخورد با فتنه گران داخلی و خارجی.

حجت الاسلام حجتی فرد گفت: مهم ترین دستور رهبری در شرایط فعلی مبارزه با نقاط ضعف اقتصادی است.

وی با تاکید بر مبارزه با مشکلات اقتصادی این منطقه، اظهار کرد: مدیریت صحیح در مبحث تخصیص بودجه لازم و تشکیل ستاد بحران برای حل شدن مشکل جاری شدن آب در زاینده رود و پرداخت حقوق ضایع شده حق آبه داران و کشاورزان و مردم همیشه در صحنه استان اصفهان به ویژه شرق اصفهان، باید اولویت اصلی مسئولان باشد.

انتهای پیام/