اصفهان شرق

هتک حیثیت در اینستاگرام بخاطر یک حسادت دخترانه

کدخبر: 178420
1397/10/05 در ساعت 00:22

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی بیان کرد: در پی شکایت خانمی مبنی بر انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا اصفهان ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بررسی پروفایل ایجاد شده و انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسایی و دستگیری متهم شدند.

وی افزود: متهم که از دوستان و همکلاسی‌های شاکی است که در مواجه با مدارک و مستندات این پلیس به صراحت ضمن اقرار به جرم خود، انگیزه اش را انتقام جویی و حسادت بیان کرد.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در گام اول بر عهده خود کاربر است، لذا کاربران فضای مجازی از ورود افراد به حریم خصوصی خود در فضای مجازی حتی افراد نزدیک به خود، خودداری کنند تا شاهد این گونه موارد نباشیم.

وی در پایان هشدار داد: برابر قانون جرائم رایانه‌ای هر کس به وسیله سامانه‌های مخابراتی و رایانه‌ای صوت و تصویر، فیلم یا اسرار دیگری را بدون رضایت او منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا به هر نوع موجبات هتک حیثیت افراد شود، پلیس به شدت با آن برخورد خواهد کرد.

انتهای پیام/