سرویس: اجتماعی 15:22 - شنبه 24 آذر 1397

بهترین تفریحات و جاهای دیدنی آنتالیا در تور آنتالیا

اين شهر به عنوان مركز گردشگري و تفريحي در آنتالیا تركيه محسوب مي گردد داراي جاذبه هاي فراوان و مناظر حيرت انگيزي مي باشد.

در اين شهر بلوارهاي زيبا با درختان نخل و لنگرگاهها خود نمائي مي كند. در اين شهر و در بخش قديمي و تماشائي آن منطقه كاله ايجي قرار دارد. بافت خاص منطقه كه شامل خيابانهاي كم عرض و پيچ در پيچ بوده به همراه خانه هاي قديمي كه توسط ديوارهاي قديمي محصور شده ، بسيار جلب توجه مي كند.

هتل های آبی سلامتی شهر آنتالیا

هتل هایی که به نوعی آب درمانی طبیعی انجام می دهند در دنیا به سپا و یا Salus Per Aquam معروف می باشند. سپا برای تنظیم آب و نمک در بدن بسیار مفید می باشد. با سپا بدن انسان انرژی را دوباره سازی می کند، از دردها دوری می جوید و به عبارتی خستگی از وجود انسان رخت بر می بندد.

هتل هایی که این نوع درمانهای آبی را ارائه می دهند به صورت هفتگی، ماهیانه و سالیانه مسافرین را می پذیرند. امروزه هتل های ساپا در شهر آنتالیا خدماتی همچون ماساژ درمانی، لجن درمانی، آروما تراپی، خدمات زیبائی و دیگر خدماتی سلماتی را ارائه می دهند. حوض های آبی سرد – گرم، درمانهای انواع جوشهای مضمن در تمامی نقاط بدن، آموزش روش های آب درمانی به توریستها، خدمات استراحتی و … از امکانات دیگر این نوع هتل ها می باشند.

تفریح در مرکز آبی آکوالند (Aqualand)

این مجموعه یکی از زیباترین مراکز آبی تفریحی ترکیه می باشد که در محوطه بزرگی از منطقه ساحلی کنیا آلتی قرار گرفته است . پاموک کاله (پاموک قلعه): پاموک کاله از شگفتی های بسیار عجیب و دیدنی آنتالیا محسوب می شود. آب های کالسیوس با حرارت 35 درجه از ارتفاع 100 متری فرو می ریزد و استخر های بزرگ و متعددی را تشکیل می دهد. آب روح معماری این تشعشعات زیبا بوده و این مکان به نام قصر پنبه ای مشهور شده است . استخر های آبگرم این ناحیه خواص درمانی دارند.

تورکشتی (KEMER YACHT TOUR)

در تور آنتالیا این تور شامل گشت دریایی بر روی آب های مدیترانه می باشد. شما از هتل خود توسط اتوبوس به بندر زیبای شهر کمر در 45 کیلومتری آنتالیا حرکت کرده و پس از سوار شدن به کشتی ضمن تماشای طبیعت زیبای اطراف، می توانید در توقف های کوتاه در دریا به شنا پرداخته و لذت ببرید. صرف ناهار بر روی عرشه کشتی می باشد .

شب ترکی شهر آنتالیا (TURKISH NIGHT)

این تور ویژه در آنتالیا که شب ترکی یا افسانه هزار و یکشب نامیده می شود شامل برنامه های فولکوریک ترکی و اجرای شیوه ازدواج نمودن در زمان عثمانی ها که توسط گروهی هنرمند به نمایش در می آید می باشد.

رافتینگ. رودخانه كوپروچای: اين رودخانه از كوه های توروس سرچشمه گرفته، بعد از گذر از تنگه های باريک و پر پيچ و خم بسيار طبيعی و زيبا از مسير جنوبی سريک به دريای مديترانه می ریزد. دو طرف رودخانه عمود و قائم است كه بالا رفتن از آن تقريباً غير ممكن است، رودخانه كوپروچای كه از آب های زير زمينی گودال های باريک تغذيه می‌شود دارای يكی از زيبا ترين مناظر تركيه را تشكيل می دهد.

رافتینگ (RAFTING)

در كنار اين خصوصيات، قرار گرفتن شهر تاريخی (Zerk) در غرب رودخانه و در بين اراضی زيبا، قلعه های كنار رودخانه، برآمده‌گی ها، پل های متعلق به دوران روم باستان و راه های قديمی اهميت رودخانه را در تور آنتالیا بيشتر كرده است.شهر آنتاليا مهمترين مرکز توريستي ترکيه مي باشد. طول ساحل هاي آنتاليا با در نظر گرفتن ناهمواريهايش 650 کيلومتر و طول مستقيمش 500کيلومتر مي باشد عمق دريا در بخش هاي غربي ساحل آنتاليا به خاطر شيب تند کوههاي مشرف به اين قسمت ها بيشتر مي باشد. علي رغم اين در ساحل هاي قاش ، دمره ، فينيکه ، کوملوجا، تکيراوا و کمر پلاژهاي طبيعي بسيار خوبي وجود دارد.

دهکده قدیمی (Kaleici)

دهکده‌ی هزارتو مانند Kaleici، برای قدم‌زنی و گشت و گذار در خیابان‌ها ساخته شده بود. خیابان‌های سنگ‌فرش و کاخ‌های عثمانی این دهکده که باسازی شده و اکنون دارای سقف‌هایی با رنگ سفید و قرمز هستند، مکانی فوق‌العاده است که خیابان‌هایش مملو از انواع و اقسام هتل، رستوران، فروشگاه‌های تهیه‌ی سوغاتی، بوتیک و گالری‌های هنری است. اگرچه این دهکده، عمدتا مکانی برای دوری از دنیای پر زرق و برق و شلوغ انسان‌ها به شمار می‌رود، اما برای کسانی که مایل باشند، چندین جاذبه‌ی گردشگری دیدنی نیز وجود دارد. «میدان اصلی» که دارای یک دروازه‌ی ورودی و یک برج ساعت سنگی است، «مسجد محمد پاشا» که یک بنای تاریخی زیبا مربوط به قرن هجدهم میلادی است و در نهایت «مناره‌ی کوتاه» که مکانی درخور توجه است تنها برخی از جاذبه‌های گردشگری دهکده‌ی قدیمی هستند. «مناره‌ی کوتاه» در قرن نوزدهم به آتش کشیده شد و اکنون تنها مخروبه‌ی آن باقی مانده است. این مکان در ابتدا یک معبد رومی بود که بعدها به یک کلیسای بیزانسی تبدیل شد و اکنون نیز یک مسجد است.

بندر قدیمی

بندر قدیمی آنتالیا که در کنار صخره‌های این شهر آرمیده، مکانی دیدنی پر از بوتیک، کافه‌های زیبا، بازار و کشتی‌های تفریحی کوچک است که به سمت آب‌های درخشان دریای مدیترانه روان هستند. با وجود آرامشی که در کشتی‌های تفریحی این ناحیه وجود دارد، باور این موضوع سخت است که اینجا زمانی مرکز تجاری و اقتصادی آنتالیا بوده است. اما از قرن دوم تا اواسط قرن بیستم میلادی، بندر قدیمی، بندر اصلی آنتالیا به شمار می‌رفت که موجب رونق شهر و مناطق اطراف آن می‌شده است. این روزها می‌توانید به این مکان آمده و به خرید و گشت و گذار بپردازید و پس از آن، قهوه‌ای برای خود تهیه کنید و به تماشای غروب آفتاب بنشینید. اگر مایل باشید می‌توانید به کشتی‌های تفریحی بندر قدیمی رفته یا در سواحل لب دریا به استراحت بپردازید.

موزه آنتالیا

اگر به تاریخ ترکیه علاقه‌مند هستید، «موزه آنتالیا» را از دست ندهید. تمامی آثار تاریخی کشف شده در سواحل ترکیه، در این موزه به نمایش گذاشته می‌شوند. علاوه بر این، کلکسیون این موزه در یک نمایشگر نمایش داده می‌شود که فهم تاریخ غنی و پیچیده‌ی ترکیه را بسیار ساده‌تر می‌کند. بخش باستان‌شناسی این موزه، آثاری از دوران برنز تا دوران بیزانس دارد که عمدتا بر مخروبه‌های نواحی اطراف آن تأکید دارد. اگر زمان زیادی ندارید، مستقیما به بخش گالری‌های هنری موزه بروید که آثاری از دوران آسپندوس و شهر تاریخی پرگا در آن خودنمایی می‌کنند. بیشتر بخوانید: سوغات دوست داشتنی مالزی در تور مالزی

مسجد یولی مناره

یکی از جالب توجه‌ترین آثار تاریخی آنتالیا، مسجد یولی مناره است که توسط سلطان سلجوقی، علاءالدین کیقباد بین سال‌های ۱۲۱۹ الی ۱۲۳۶ میلادی ساخته شد. این مسجد نمونه‌ی بارزی از معماری دوران سلجوقی است. مناره‌ی این مسجد به شکل استوانه است که دارای یک گنبد چندضلعی در قسمت بالایی‌اش است. مسجدی که در قرن چهاردهم میلادی در کنار این مناره ساخته شده، هنوز هم مورد استفاده است. این مناره دقیقا در نزدیکی دروازه‌ی ورودی قدیمی شهر است. در قسمت پشت مناره‌ی یولی، یک برج ساعت که مربوط به دوران عثمانیان است، به همراه چندین مقبره در اطراف آن وجود دارد.

دروازه هادریان

دروازه‌ی هادریان یکی از شگفت‌انگیزترین ورودی‌های دهکده قدیمی (Kaleci) است. بخش‌های زیادی از دیوارهای مربوط به یونان و روم باستان در این دهکده سالم باقی مانده‌اند که «دروازه‌ی هاردیان» نیز یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها است. این دروازه که در سال ۱۳۰ پس از میلاد به افتخار ورود امپراطور روم باستان یعنی هادریانوس به این شهر ساخته شد، دارای یک در ورودی از جنس سنگ مرمر با سه طاق قوسی‌شکل است که توسط برج‌هایی در کناره‌هایش مستحکم شده و با مجسمه‌ها و حکاکی‌های زیبا آذین‌بندی شده است. اگر از زیر طاق‌های این دروازه عبور کنید، می‌توانید از نگاه کردن به حکاکی‌های روی سقف آن که به خوبی طی زمان سالم مانده‌اند، لذت ببرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.