سرویس: تولیدی 13:26 - شنبه 01 دی 1397

نماینده مردم اصفهان خبرداد؛

بررسی طرح آب منطقه ای اصفهان در جلسه آتی نمایندگان اصفهان با نوبخت و اردکانی/ ۵۰ میلیون متر مکعب؛ ته مانده آب پشت سد زاینده رود برای شرب ۵ میلیون نفر

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه فردا جلسه مهم دیگری پیرامون مسئله آب تشکیل خواهد شد گفت: آقایان اردکانی و نوبخت از وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه کشور در این جلسه حضور خواهند داشت و شرکت آب منطقه ای اصفهان گزارش و الگویی تهیه کرده که در این جلسه مطرح خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام احمد سالک کاشانی ظهر امروز در جمع مردم رهنان در تشریح دلایل استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: سه شنبه دو هفته گذشته به دلیل اینکه در کمیسیون 23 سازمان برنامه و بودجه ردیفی برای آب شرب مردم اصفهان قرار نداده اند، به این نتیجه رسیدیم که اقدام انقلابی باید انجام شود.

وی با اشاره به مصوبات فراوان قانونی درباره مسئله آب گفت: مصوبات 9ماده ای شورای عالی آب در سطح کشور، مصوبات شورای هماهنگی آب، قانون توزیع عادلانه آب به ویژه ماده های 44و45 موجود و حائز اهمیت هستند.

سالک کاشانی تاکید کرد: مشخص است که در حوزه قوانین مشکلی نداریم و مشکل اصلی در اجرا این قوانین است و سوال ما این است که چرا قانون اجرا نمی شود؛ خواسته کشاورزان نیز فراتر از اجرای قانون نیست.

وعده های رئیس جمهور در اصفهان بر زمین مانده است

وی در ادامه تشریح دلایل استعفای نمایندگان استان گفت: معاون اول رئیس جمهوری و شخص رئیس جمهور نیز در میدان نقش جهان اصفهان وعده هایی دادند که متاسفانه عملی نشد.

50 میلیون متر مکعب؛ ته مانده آب پشت سد زاینده رود برای شرب

نماینده مردم اصفهان در مجلس در ادامه گفت: سال گذشته 260میلیون متر مکعب آب داشتیم و تابستان را با 70 حلقه چاه پشت سر گذاشتیم اما اکنون حدود 130 میلیون متر مکعب آب پشت سد زاینده رود موجود است که بیش از نیمی از آن رسوبات است و نمی توان برای تامین آب شرب از آن استفاده کرد و نهایتا 50 میلیون متر مکعب آب برای شرب 5 میلیون نفر در استان باقی مانده است.

وی در پاسخ به این سوال که چرا که با توجه به افزایش بارندگی ها در سال جاری شاهد افزایش ذخیره آب سد نیستیم گفت: بند هایی کشیده شده و آب را قبل از رسیدن به سد نگه می دارند و نمی گذارند به حجم سد اضافه شود؛ مشکل همین است که قانون اجرا نمی شود.

به گفته نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی مجموعه از مکاتبات، صورت جلسه ها و مصوبات از سال 1390 تا کنون گرداوری شده که سند 132 مکاتبه و صورت جلسه در این جزوه موجود است.

سالک کاشانی گفت: با توجه به نتیجه نرسیدن این مکاتبات سخت است که شاهد از بین رفتن باغات با درخت های 40 ساله که حاصل یک عمر تلاش کشاورز است باشیم.

وی ادامه داد: در آخرین نامه ای که برای شخص رئیس جمهوری تنظیم کردیم و انتظار داشتیم در جلسه هیئت دولت مطرح شود، دو خواسته مطرح شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: یکی از خواسته های آورده شده در نامه مذکور این بود که ستاد احیای زاینده رود مانند مسئله ارومیه و دیگر آب های مرزی کشور تشکیل شود.

وی ادامه داد: مسئله دوم مطرح شده در آن نامه تامین آب شرب بود که تاکنون نگرانی ما از این مسئله برطرف نشده است.

سالک کاشانی با اشاره به اقدامات دولت در حل مشکل آب دیگر استان ها گفت: همانگونه که در مسئله خوزستان، ارومیه و… مشاهده شده، دولت ظرفیت لازم را دارد اما اراده نیز باید باشد تا این ظرفیت ها در مسئله آب استفاده شود.

نماینده مردم اصفهان در بیان نتایج پیگیری های اخیر نمایندگان مردم گفت: دستور رئیس جمهور به معاون اول در خصوص پیگیری نامه مذکور و آماده سازی مقدمات برای مصوبه هیئت دولت گام بزرگی بود که در این مسیر برداشته شد.

وی با بیان اینکه فردا (شنبه) جلسه مهم دیگری تشکیل خواهد شد گفت: آقایان اردکانی و نوبخت از وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه کشور در این جلسه حضور خواهند داشت و شرکت آب منطقه ای اصفهان گزارش و الگویی تهیه کرده که در این جلسه مطرح خواهد شد و امیدواریم در جلسه یکشنبه هیئت دولت تصویب شود.

سالک در پایان به نمایندگی از 18 نماینده دیگر مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بابت حمایت از اقدامات نمایندگان اصفهان تقدیر کرد

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.