سرویس: اجتماعی 13:15 - شنبه 01 دی 1397

پیشتازی بیماری پوستی در کنار مشکلات بی آبی؛

سه هزار نفر قربانی سالک در شرق اصفهان/ روستایی هزار نفری با ۳۰۰ آمار مبتلا

عضو شورای شهرستان اصفهان با بیان اینکه بیماری سالک امسال در شرق اصفهان سه هزار قربانی گرفته است، گفت: روستای قهی که هزار نفر جمعیت دارد، ۳۰۰ نفر مبتلا به این بیماری در خود دارد.

علی مومنیان در حاشیه  جلسه تخصصی پیشگیری و مبارزه با بیماری سالک در شورای شهرستان اصفهان گفت‌وگو با اصفهان شرق اظهار کرد: اعضای شورای اسلامی شهرستان اصفهان در حضور مسوولان دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی استان خواستار توجه و رسیدگی بیشتر به منطقه شرق اصفهان کانون اصلی بیماری سالک شدند.

وی افزود: در این جلسه تامین اعتبار در این فصل در نهاد های مربوطه همچون منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و دامپزشکی و درخواست ایجاد کارگروه تخصصی بیماری سالک مطرح شد.

عضو شورای شهر شهرستان اصفهان با اشاره به لزوم اقدامات پیشگیرانه، تصریح کرد: در این جلسه اعضای شورای اسلامی  شهرستان اصفهان از مسوولان امر در خواست کردند که فاصله یک کیلومتری طاق زار ها تا مناطق مسکونی در نظر گرفته شود و لایروبی سطح رودخانه زاینده رود، سرپوشیده کردن قسمت آخر کانال دفع آب های سطحی شهرک صنعتی سجزی، سم پاشی هوایی مزارع و اطراف شهرهای شرق اصفهان، جمع آوری و کوبیده شدن زباله روزانه شهرها توسط شهرداری ها، جلوگیری از ذبح غیر بهداشتی و خارج از کشتار گاه و ایجاد مرکز نگهداری سگ های ولگرد در شرق اصفهان برای پیشگیری از این بیماری انجام شود.

مومنیان با بیان اینکه بیماری سالک امسال در شرق اصفهان سه هزار قربانی گرفته است، خاطرنشان کرد: بیماری سالک در ماه‌های خرداد، تیر و مرداد قربانی می گیرد که لازم است از هم اکنون اقدامات پیشگیرانه انجام شود.

علی مومنیان با اشاره به گزارش 300 قربانی سالک در روستای قهی که هزار نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: در این جلسه مطرح شد که باید مسوولان کانون‌های این بیماری که در شرق اصفهان شناخته شده را مورد توجه جدی قرار دهند و رسیدگی به حال بیماران، اقدامات پیشگیرانه و جلوگیری از گسترش به شهرها و روستاهای اطراف را در اولویت خود قرار دهند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.