سرویس: اجتماعی 12:08 - پنجشنبه 29 آذر 1397

موج‌سواری بر مطالباتی که باید شنیده شود؛

تلاش برای انحراف آموزشی دانش‌آموزان/ ادمین‌هایی که از خارج کشور خط می‌دهند

در روزهای اخیر چند کانال تلگرامی با طرح دوباره برخی از خواسته‌های فرهنگیان سعی در کشاندن معلمان به خیابان‌ها دارند، موضوعی که قطعاً به مذاق رسانه‌های معاند خوش آمده و آن‌ها نیز به این موضوع دامن می‌زنند.

به گزارش اصفهان شرق، یکی از مهم‌ترین کارکردهای دولت‌ها فراهم کردن امکانات برای آموزش شهروندان است، این آموزش در کشور ما با توجه به اصل 30 قانون که تصریح دارد: «دولت موظف است وسایل آموزش و پرورش رایگان را برای همه ملت تا پایان دوره متوسطه فراهم سازد و وسایل تحصیلات عالی را تا سر حد خودکفائی کشور به طور رایگان گسترش دهد.»  به صورت ویژه تری دیده شده است.

اهمیت نقش آموزش تا جایی است که سه وزارت خانه و به عبارت دیگر یک‌ششم از کل قوه مجریه را به خود اختصاص داده و جمعیت چند ده میلیونی را متأثر می‌کند.

در این بین آموزش و پرورش به عنوان نهادی که عهده‌دار موضوع آموزش و تربیت از سنین کودکی است شاید اهمیتی بیشتر داشته و این امکان را دارد تا با آموزشی صحیح از ناهنجاری‌های بعدی جلوگیری کند.

از سوی دیگر تعداد زیاد دانش‌آموزان و معلمان در کشور و تأمین نیازهای قشر فرهنگیان یکی از دغدغه‌های همیشگی دولت‌ها بوده است و گاهاً با افزایش مطالبات، اعتراضاتی در سطح جامعه نیز ایجاد کرده است.

در روزهای اخیر هم چند کانال تلگرامی با طرح دوباره برخی از خواسته‌های فرهنگیان سعی در کشاندن معلمان به خیابان‌ها دارند، موضوعی که قطعاً به مذاق رسانه‌های معاند خوش آمده و آن‌ها نیز به این موضوع دامن می‌زنند.

بررسی‌های فارس نشان می‌دهد گروه تلگرامی «صدای فرهنگیان اصفهان» و کانال «دانش اصفهان» و دیگر گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی با عناوین مشابه، که تبلیغ تجمع اعتراضی معلمان را بر عهده داشته‌اند هیچگونه وابستگی به کانون صنفی معلمان اصفهان نداشته و بر اساس پیگیری‌هایی که از اعضای خود و همچنین دیگر کنشگران صنفی به عمل آورده است، ادمین‌های این گروه‌ها در داخل کشور حضور ندارند.

برای اطمینان از این موضوع با ادمین های این گروه‌ها ارتباط برقرار شده اما هیچ کدام حاضر به ارائه مشخصات خود نشده‌اند؛ به همین دلیل کانون صنفی اصفهان هیچگونه مسئولیتی نسبت به مطالب و فراخوان‌های این گروه‌ها ندارد.

علی امینی یکی از معلمان اصفهانی در رابطه با فراخوان تجمع فردا به خبرنگار فارس گفت: مطالبات معلمان جدی است و باید رسیدگی شود اما این که یک گروه یا کانال تلگرامی بخواهد معلمان را به خیابان بیاورد غیرمنطقی است و مشخص است که نتیجه‌ای در پی نخواهد داشت.

وی با اشاره به عدم حضور کانون‌های صنفی معلمان در این فراخوان ادامه داد: به عنوان یک معلم باید بدانم که چه کسی به اعتراض فرهنگیان خط می‌دهد، این گونه بدون هدف به خیابان آمدن صرفاً بهانه به دست بدخواهان می‌دهد.

با این توضیح، معلمان که خود وظیفه آموزش را بر عهده دارند باید نسبت به رویدادهای پیرامونشان حساس‌تر و با چشمانی باز عمل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.