سرویس: اخبار شهرستان 12:25 - یکشنبه 25 آذر 1397

نمایندگان استان اصفهان به قول خود عمل کردند؛

هشدارهای تند نمایندگان اصفهان به دولتی‌ها/ حضور در دفتر امام جمعه به جای مجلس+تصاویر

نمایندگان که اعلام کرده بودند امروز به جای حضور در صحن به دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان می‌روند به قول خود عمل کردند.

به گزارش اصفهان شرق، اعلام استعفای نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به دلیل بی توجهی به موضوع آب اصفهان در سال‌های متمادی و نیز عدم تخصیص بودجه به پروژه‌های مربوط به حوزه آب در بودجه 98 در 14 آذرماه همچنان به عنوان مهم‌ترین رویداد استان تلقی می‌شود.

پس از این استعفا، طی 10 روز گذشته برخی رسانه‌ها این استعفا را نمایشی سر داده و پیش‌بینی کردند نمایندگان به دلیل نگرانی از دست رفتن جایگاهشان، پیش از طرح استعفا در صحن علنی به مجلس آمده و از تصمیم خود باز می‌گردند.

اما آنچه در سخنان نمایندگان بازتاب پیدا کرد، عدم نمایشی بودن این اقدام بود که در گفت‌وگو با فارس نیز بر این موضوع تاکید داشتند؛ در ادامه نمایندگان اعلام کردند امروز که نخستین روز از برگزاری جلسه رسمی مجلس شورای اسلامی بود به جای حضور در صحن، به دفتر امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استان اصفهان رفته تا آنجه نیز بار دیگر بر خواسته‌شان تاکید کنند.

به همین دلیل از صبح امروز نمایندگان استان اصفهان به دفتر آیت الله طباطبایی نژاد رفته و مطالبات خود را بیان کردند.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همین خصوص عنوان کرد: مجمع نمایندگان استان اصفهان امروز یکشنبه 25 آذر 97 در اعتراض به عدم تأمین آب شرب 5 میلیون شهروند اصفهانی توسط دولت در اقدامی اعتراض آمیز به جای حضور در مجلس در دفتر آیت‌الله طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در اصفهان تجمع کردند.

وی افزود: این تجمع اعتراض آمیز ما به خاطر عدم تأمین آب شرب 5 میلیون شهروند اصفهانی و آب زاینده رود در این رابطه است که آب پشت سد نسبت به آذر ماه سال گذشته نه تنها افزایش نیافته بلکه کاهش نیز داشته است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هم اکنون نماینده ولی فقیه در اصفهان در حال سخنرانی برای مجمع نمایندگان استان است.

طبق مشاهدات خبرنگار فارس، حضور تعداد قابل توجهی از کشاورزان به اتفاق خانواده‌هایشان در حمایت از اقدام نمایندگان استان اصفهان در مقابل دفتر امام جمعه اصفهان منجر به ایجاد ازدحام شده است؛ برخی خانواده‌ها تصاویر شهدایشان را در دست دارند.

هم اکنون 16 نفر از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی که هفته گذشته استعفای خود را اعلام کردند، با آیت الله طباطبایی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان دیدار کردند.

این جلسه با موضوع بررسی استعفای نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسئله آب در حال برگزاری است. گفتنی است 3 تن از نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی خارج از استان هستند و نتوانستند خود را به جلسه امروز برسانند.

20 امین نماینده استان اصفهان، علی بختیار نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی یود که از ابتدا استعفا نامه را امضا نکرده و از سایر نمایندگان به دلیل این اقدام انتقاد کرده بود؛ وی امروز در جلسه مجل شرکت کرده است.

بی‌توجهی رئیس مجلس به عدم حضور نمایندگان اصفهان

پس از بی توجهی لاریجانی به عدم حضور نمایندگان اصفهان در جلسه امروز مجلس، بدالحمید خدری نماینده بوشهر در مجلس شورای اسلامی طی تذکری، با اشاره به استعفای نمایندگان استان اصفهان گفت: براساس آیین نامه با توجه به اینکه نمایندگان اصفهانی استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه کرده اند حضرتعالی برای جدیت در مجلس و اینکه این استعفاهای صوری باب نشود ما تقاضا داریم در اولین جلسه موضوع را قرائت کنید و در دستورکار هفته آینده مجلس قرار گیرد.

لاریجانی در پاسخ به تذکر خدری گفت: ما امروز در هیات رئیسه این موضوع را بحث می کنیم.

مرگ اصفهان در مسأله آب است

امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در دیدار با نمایندگان مستعفی اظهار داشت: ما مخالف انتقال آب به یزد نیستیم و بدون شک آبی که به استان اصفهان منتقل شود، به یزد هم می‌رود بنابراین نمایندگان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در مسأله آب باید همکاری داشته باشند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: درختان 60 ساله اصفهان درحال خشک شدن است و تعجب می‌کنم که سازمان محیط زیست که برای یک بوته در بیابان دلسوزی می‌کند اما با وجود این که وضعیت درختان استان اصفهان را می‌بیند و می‌داند اما کاری انجام نمی‌دهد.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند 3 درخواست را به عنوان خواسته اصلی خود مطرح کنند، یکی ساماندهی رودخانه زاینده رود و احیا آن و اختصاص بودجه به این کار، دیگری عادلانه شدن مصرف آب در بالادست چرا که آب جز انفال است و اداره آن با حکومت و دولت است نه یک استان و سوم این که سد تونل سوم کوهرنگ ادامه یابد چراکه این تونل کامل شده و برای آبگیری باید سد آن نیز احداث شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان با بیان این که مرگ اصفهان در مسأله آب است، خاطرنشان کرد: این شعار نیست، حقیقت است، باید دانست که بخش زیادی از درآمدهای دولت وابسته به گردشگری و مالیات استان اصفهان است و اگر استان اصفهان آب نداشته باشد بدون شک تبعات آن برای کل کشور است.

امام جمعه شهر اصفهان با انتقاد از عملکرد رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به استعفای نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: اگر متولی امامزاده، حرمت آن را نداشته باشد حرمتی باقی نمی‌ماند، جای سوال است که چرا لاریجانی هیچ جلسه‌ای با دولت در مورد استعفای نمایندگان برگزار نکرد، رفتار لاریجانی نسبت به نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی، مؤدبانه نبوده و به عنوان رئیس مجلس کاری انجام نداده است.

می خواهیم روحانی مدیون مردم اصفهان نماند

حیدرعلی عابدی پس از پایان جلسه با امام جمعه اصفهان عنوان کرد: تنها خواسته ما این است که رئیس جمهور به قولی که در بین مردم اصفهان در میدان امام داده عمل کند و مدیون مردم اصفهان نماند.

وی افزود: ستاد احیای زاینده رود باید شکل بگیرد این را امضا و برای رئیس جمهور ارسال کرده ایم، حتی دستورالعمل آن را مشخص کرده ایم و هرچه خواسته ایم در چارچوب قانون است و اجرایی شدن قوانینی است که رو کاغذ مانده.

نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ادامه فرآیند استعفا این است که یا با خواسته ما موافقت می شود و یا با استعفای ما موافقت می‌کنند که حداقل دیگر شرمنده مردم و خون شهدا نباشیم.

صندلی که برای مردم کار نکند به درد ما نمی‌خورد

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز با بیان این که از این که مردم اصفهان، تمامی اقشار، از استعفای نمایندگان حمایت کردند تشکر می‌کنیم، گفت: امروز مجلس نرفتیم و به عنوان غائب اسم ما را خواندند، اما ایرادی ندارد صندلی که برای مردم کار نکند به درد ما نمی‌خورد.

وی یادآور شد: امیدواریم رئیس مجلس و مسؤولان در دولت حق این مردم را که در همه عرصه‌ها پیشتاز بودند را به آن‌ها برگرداند، اما حالا مشکلات معیشتی داشته و فرزندانشان بیکار هستند.

سالک با بیان این که باید حق آبه مردم پرداخت شود و این تعهد قانونی دولت است، تصریح کرد: نمایندگان امروز صحبت‌های خود را با نماینده ولی فقیه در استان مطرح کردند و بدانید که ما ایستاده‌ایم تا این حق عملیاتی شود.

دولت یک قطره از حق آبه به کشاورزان نداده است

حسن کامران در جمع کشاورزانی که مقابل دفتر امام جمعه اصفهان تجمع کرده بودند گفت: خطاب به مسؤولان دولت یازدهم و دوازدهم اظهار داشت: یک قطره حق آبه به کشاورزان ندادند و اقدامی در راستای ساماندهی رودخانه انجام نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: به این دلیل استعفا داده‌ایم که تمام مراحلی که می‌شده را انجام داده‌ایم اما گوش شنوایی نیست، امیدواریم تا دیر نشده به درخواست منطقی ما پاسخ دهند.

استعفا برای مردم، باعث افتخار است

اکبر ترکی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به تعللی که رئیس مجلس به استعفای 20 نفر از نمایندگان داشتع و همچنین بر خورد متکبرانه‌ای که دولت داشته استف گفت: استعفا نمایندگان یقیناً سوری نیست و تا آخر ادامه خواهد داشت و اگر به احقاق حق مردم نرسند به هر صورت افتخاری است که از نمایندگی مجلس استعفا دهیم و مشکلی هم پیش نخواهد آمد، آن دولت‌مردان و مسؤولان هستند که باید به مسائل و مشکلات مردم به هر جهت پاسخ دهند.

تقدیر نمایندگان از امام جمعه بابت حمایت از استعفا

حسینعلی حاجی دلیگانی پس از پایان دیدار با امام جمعه به خبرنگار فارس گفت: جلسه امروز با حضور 16 نماینده برگزار و دغدغه‌های نمایندگان بیان شد، از نماینده ولی فقیه بابت پشتیبانی تشکر و اعلام کردیم تا آخرین لحظه‌ای که لازم باشد پای استعفای خود می‌مانیم و حقوق مردم را بازپس می‌گیریم.

کشاورزان حاضر در مقابل دفتر امام جمعه اصفهان ضمن اعلام حمایت از اقدام نمایندگان و پافشاری آن‌ها بر استعفا تا زمان رسیدن به مطالبات نسبت به سخنان آن ها با تکبیر واکنش نشان دادند.

در پایان نماینده امام جمعه اصفهان در جمع کشاورزان حاضر شد و پیام تقدید آیت‌الله طباطبایی‌نژاد را بابت حمایت از نمایندگان به کشاورزان ابلاغ کرد.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “هشدارهای تند نمایندگان اصفهان به دولتی‌ها/ حضور در دفتر امام جمعه به جای مجلس+تصاویر”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    پسر وزیر کشور مشاور وزیر اقتصاد شد
    داماد روحانی معاون وزیر صنعت شد
    برای صندلی خالی نماینده ها هم نیرو دارد حسن اقا
    جای هیچ نگرانی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.