سرویس: اخبار شهرستان 11:56 - جمعه 23 آذر 1397

در دیدار با نمایندگان مجلس:

حمایت کشاورزان شرق اصفهان از استعفای جمعی نمایندگان/ رئیس جمهور وعده های خود در مورد زاینده رود را بخاطر بیاورد

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان با اشاره به قول ها و وعده هایی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری اصفهان، گفت: پیشنهاد می کنیم که رئیس جمهور و معاونانش، قول های رئیس جمهور را در میدان امام(ره) یکبار دیگر گوش دهند که در رابطه با زاینده رود به هیچ وجه عملی نشده است.

به گزارش اصفهان شرق، جمع کثیری از کشاورزان شرق اصفهان روز گذشته در مسجد گلزار خوراسگان (محل برگزاری نماز جمعه خوراسگان) برای حمایت از اقدام نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان اصفهان در رابطه با پیگیری مطالبه به حق کشاورزان اصفهان تجمع کردند.

در ابتدای این تجمع حجت الاسلام و المسلمین ربانی امام جمعه خوراسگان اظهار کرد: وظیفه نماینده مجلس واقعی پیگیری مالبات مردم است.

وی با بیان اینکه اقدام نمایندگان مجلس بسیار ارزشمند است، گفت: البته نمایندگان مجلس باید در ادامه کار هوشیار باشند تا رسیدن به نتیجه مطلوب بر اقدام خود پافشاری کنند.

درادامه جعفری عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزان ابراز کرد: متاسفانه دیدگاه تهران به اصفهان دیدگاه مناسب و خدمت رسانی نیست.

جعفری با اشاره به قول ها و وعده هایی که شخص رئیس جمهور در انتخابات ریاست جمهوری در میدان امام(ره) اصفهان داد، تصریح کرد: پیشنهاد می کنیم که رئیس جمهور و معاونانش قول های رئیس جمهور را در میدان امام(ره) یکبار دیگر گوش دهند که در رابطه با زاینده رود به هیچ وجه عملی نشده است.

در ادامه این تجمع، ناهید تاج الدین نماینده مردم اصفهان در مجلس، اذعان کرد: دغدغه اصلی همه ما نمایندگان شهر اصفهان همواره در طول سه سال گذشته، بحث آب و زاینده رود بوده است.

وی ابراز کرد: ما در اغلب جلسات مجمع نمایندگان استان اصفهان به اتفاق هم بر بحث حل مشکلات کشاورزان مشورت می کردیم، همچنین در جلسات متعدد با ریاست جمهوری و وزرا و معاون ریاست جمهور براین موضوع مکررا تاکید کرده ایم.

تاج الدین با بیان اینکه ما دغدغه کشاورزان اصفهان را با همین حرارت کشاورزان به گوش شخص رئیس جمهور رساندیم ولی متاسفانه اقدامی عملی و مناسبی را شاهد نبودیم، گفت: استعفای دسته جمعی نمایندگان استان اصفهان در حقیقت استعفای کل مردم اصفهان است که امیداوریم دولت پاسخ مناسبی در این رابطه بدهد.

وی با اشاره به همراهی حتی نماینده اقلیت های اصفهان در مجلس در رابطه با حل مشکل زاینده رود و آب برای کشاورزان و استعفای این نماینده همراه با دیگر نمایندگان بیان کرد: نماینده اقلیت های اصفهان نیز تاکید کرده اگر اصفهان زاینده رود نداشته باشد بهتر است ارمنی ها هم دراصفهان نباشند.

تعطیلی کشاورزی اصفهان یک اشتباه استراتژیک است

حیدرعلی عابدی دیگر نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته نمایندگان شهر اصفهان در رابطه با حل مشکل زاینده رود و برداشت های غیرمجاز، اظهار کرد: طرح انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران برای کشاورزان، یک سرآب است.

وی افزود: من بارها پیشنهاد داده ام آبی که در خوزستان به خلیج فارس سراریز می شود حیف بوده و می توان استفاده بهینه کرد، باید برنامه ریزی شود که همه نیازهای آبی خوزستان اعم از صنعت، کشاورزی و شرب تامین شود و مازاد آن آب برای فلات مرکزی استفاده شود.

نماینده مردم اصفهان بیان کرد: تعطیلی کشاورزان اصفهان یک اشتباه استراتژیک است، مسئولان بدانند برای آب شرب باید برنامه ریزی کنند، طرح هایی چون بن- بروجن یک طرح غیر کارشناسی است.

قصد بزک کردن زاینده رود را نداریم، هدف حل دائمی مشکل است

وی ابراز کرد: ما نمایندگان مجلس در مقابل هر طرح غیر کارشناسی در موضوع آب می ایستیم، به چه دلیلی طرح بهشت آباد تعطیل شده است، طرح بازچرخانی آب استاندار سابق اصفهان یک طرح غیرکارشناسی بود که ما هم مخالف بودیم.

عابدی عنوان کرد: ما قصد بزک کردن زاینده رود را نداریم، هدف حل دائمی مشکل است، جاری ساختن آب در زاینده رود قصد اصلی ما باید در انجام طرح ها باشد.

وی در پایان اذعان کرد: استعفای نمایندگان سیاسی و انتخاباتی نیست.

راه سقوط اصفهان خشکاندن زاینده رود است

در ادامه اسفندیار امینی عضو نظام صنفی کشاورزان در این تجمع بیان کرد: اگر به سیر تاریخ کشور نگاهی بیندازیم مشاهده می کنیم که هرگاه اصفهان سقوط کرده، کشورهم توسط بیگانگان تصرف شده  است.

نماینده صنف کشاورزان اذعان کرد: امروز مقصر اصلی خشکاندن زاینده رود، کسی است که کلنگ طرح استقلال آب استان ها را به مجلس داد و باعث بروز چنین مشکلاتی در سطح کشور شده است، این  همان کسی است که پس از تصویب این طرح چندین سال به آلمان و انگلیس رفت و دوباره امروزه وزیر شده است.

وی با بیان اینکه امروز همه خانواده های اصفهانی از خشکی زاینده رود متضرر شده اند، و این ضرر منحصر به کشاورزان شرق نیست، تاکید کرد: ما از استعفای نمایندگان مجلس خوشحال نیستیم، ما امروز از اتحاد نمایندگان مجلس و درک مشکلات کشاورزان خوشحال هستیم.

گفتنی است، نامه حجت الاسلام سالک، نماینده مردم اصفهان به این جمع حمایتی قرائت شد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.