سرویس: اخبار شهرستان 09:34 - پنجشنبه 22 آذر 1397

استاندار اصفهان:

ذخیره سد زاینده‌رود در شرایط بحرانی به سر می‌برد/ اما و اگرها راه اهن اصفهان-تهران

استاندار اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده‌رود بر اساس آمار دو روز پیش اندکی بیش از ۱۳۴ میلیون مترمکعب رسیده که ۲۰ میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه پارسال شده است و این وضعیت برای ذخیره سد زاینده‌رود بحرانی است.

به گزارش اصفهان شرق، عباس رضایی در نشست مجمع نمایندگان در فرمانداری با بیان اینکه تدبیر جمعی راهکار تامین آب استان است، اظهار کرد: اولویت نخست تأمین آب و اجرای سریع طرح‌های انتقال آب حوضه به حوضه است.

وی افزود: با پیگیری جمعی باید به دنبال طرح‌های انتقال آب از تونل دوم کوهرنگ و احداث تونل بهشت‌آباد بین استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری باشیم؛ نباید این دعواهای درون استانی ادامه یابد و به جایگاه مهم استان اصفهان در سطح ملی آسیب برساند.

استاندار اصفهان تصریح کرد: ذخیره سد زاینده‌رود بر اساس آمار دو روز پیش اندکی بیش از 134 میلیون مترمکعب رسیده که 20 میلیون مترمکعب کمتر از مدت مشابه پارسال شده است و این وضعیت برای ذخیره سد زاینده‌رود بحرانی است.

وی خاطرنشان کرد: کندی پیشرفت طرح راه‌آهن اصفهان-تهران به ضرر کشور است و در صورتی که احداث این طرح به علت اعتراض به نحوه عبور از شهرستان برخوار به بیش از 4 سال بشود، این طرح از فاینانس طرف چینی محروم خواهد شد.

رضایی عنوان کرد: سود اعتبار این طرح از محل فاینانس 8 درصد است که اگر ساخت طرح راه‌آهن از این مدت بیشتر شود، ممکن است سود بازپرداخت اعتبار ارزی اختصاص یافته افزایش خواهد یافت.

استاندار اصفهان با بیان تشکر از بنیاد برکت، گفت: ۲۶ طرح آموزشی در استان اصفهان توسط بنیاد برکت انجام شده که میطلبد هر چه سریع‌تر انجام شود.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.