سرویس: اجتماعی 13:32 - چهارشنبه 21 آذر 1397

رئیس پلیس فتا اصفهان خبر داد؛

تبلیغ آتلیه عکاسی با استفاده از تصاویر زوج‌های جوان دردسر ساز شد

رئیس پلیس فتا اصفهان از دستگیری مدیر آتلیه‌ای که با انتشار تصاویر خصوصی زوج‌های جوان به عنوان تبلیغات آتلیه در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موجب هتک حیثیت آن ها شده بود، خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ مرتضوی رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان بیان کرد: فردی با ارائه مرجوعه قضایی به پلیس فتا اظهار داشت چندی پیش متوجه شدم که تصاویر شخصی من و همسرم به عنوان مدلینگ عکس در فضای مجازی در حال انتشار می‌باشد، به همین منظور تقاضای رسیدگی به موضوع را دارم.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: بنا بر دستور مقام محترم قضایی، رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت، که با تحقیقات به عمل آمده مالک آتلیه به عنوان متهم شناسایی و به این پلیس احضار شد.

وی افزود: متهم ضمن اقرار به جرم خود گفت مدتی است که برای تبلیغ آتلیه خود، اقدام به ساخت صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام نمودم و تصاویر بعضی از مشتریانم را به عنوان مدلینگ انتشار ‌دادم، البته لازم به ذکر است که این کار را بدون اجازه آن ها انجام می‌دادم و بر این باور بودم که هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد.

سرهنگ مرتضوی با بیان اینکه عکس برداری و انتشار عکس بدون اجازه از دیگران تخلف بوده، افزود: انتشار این تصاویر در فضای مجازی جرم بوده و فرد متخلف باید در برابر قانون پاسخگو باشد.

رئیس پلیس فتا اصفهان هشدار داد: آتلیه‌های عکاسی محرم حریم خصوصی نیستند و شهروندان همواره مراقب سوء استفاده از تصاویر خود در آتلیه ها، آرایشگاه‌های زنانه و مراسمات جشن و عروسی باشند، زیرا ممکن است افرادی با انتشار تصاویر خصوصی‌ دیگران در فضای مجازی، درصدد سودجویی و هتک حیثیت آن ها برآیند.

سرهنگ مرتضوی از کاربران فضای مجازی درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در‌ میان بگذارند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.