سرویس: اخبار شهرستان 21:11 - سه شنبه 20 آذر 1397

از محل اعتبارات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)؛

اجرای 300 طرح اشتغال زایی حمایتی در شرق اصفهان در آینده نزدیک/ جوانان و سرپرستان خانوار در اولویت پرداخت تسهیلات قرار‌دارند

در آیینی با حضور رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در شهر اژیه، صد طرح اشتغال زایی حمایتی در این منطقه اجرایی و 200 شغل دیگر هم راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق، عصر امروز با حضور پرشکوه مردم منطقه جلگه، مراسم استقبال از محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و مهندس جعفری رییس بنیاد مسکن استان اصفهان در مسجد جامع شهر اژیه برگزار شد.

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از درخواست 100 فرصت شغلی توسط جوانان این منطقه خبر داد و گفت: حدود 30شغل شامل پرورش ماهی، قارچ و شترمرغ راه اندازی و در مرحله دریافت تسهیلات است و 70 درخواست دیگر شغلی در مرحله اجرایی شدن قرار دارد.

محمد مخبر تصریح کرد: 200 طرح دیگر شغلی در منطقه شرق اصفهان در آینده نزدیک راه اندازی می شود که نوید ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه تسهیلات صورت گرفته تا سقف 30 میلیون تومان در منطقه شرق اصفهان پرداخت شده است، افزود: صلاحیت و اهلیت متقاضی تسهیلات باید بررسی شود تا بتوان با راه اندازی مشاغل، مشکلی از جوانان این منطقه مرتفع شود.

دکتر مخبر در این سفر از سالن پرورش قارچ که با ظرفیت 45تن با 60 میلیون تومان تسهیلات بنیاد مسکن به بهره برداری رسیده است، دیدن کرد.

این سالن به صورت مستقیم منجر به اشتغال سه نفر از جوانان دغدغه مند شد.


همچنین تهیه و توزیع هزار بسته نوشت افزار در منطقه شرق اصفهان، بازدید از ساختمان نیمه کاره درمانگاه تخصصی شهر هرند و همچنین بازدید از بسترهای ایجاد مشاغل در شهر اژیه از جمله مواردی بود که در سفر رییس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) به منطقه شرق اصفهان بود.

*شغل پایدار نویدی برای جوانان جویای کار در شرق اصفهان

بخشدار بخش جلگه در گفتگو با اصفهان شرق و در رابطه با تسهیلات ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، اظهار کرد: در این طرح برای مشاغل خرد و خانگی زودبازده تا سقف 30میلیون تومان وام با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود که طبق قول داده شده، اولویت این پرداخت برای جوانان و سرپرستان خانوار است.

رحمت الله ترابی با تاکید بر اینکه راه اندازی مشاغل برای جوانان شرق اصفهان به عنوان یک فرصت ایده آل تلقی می شود، گفت: در حال حاضر پرداخت 30 وام به متقاضیان تسهیلات به نوبه خود از ارزش قابل توجهی برخوردار است و این در حالی است که 70 درخواست دیگر از جوانان به ستاد اجرایی فرمان امام(ره) معرفی شده است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید در خصوص اشتغال برخی کشاورزان که توانایی اشتغال های جدید را ندارند، برنامه جدی داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه این تلاش ها به نوبه خود برای شرق اصفهان و بهبود وضعیت آن خوب است ولی باید توجه داشت که مشکل اصلی این منطقه با آب حل می شود زیرا کشاورزی که در سنین بالای 60 سال است دیگر توانایی شغل های امروز را ندارند و اگر حداقل آبی برای کشت حبوبات داشت، می توانست گذران زندگی کند.

* قول اجرای 200 طرح شغلی دیگر در شرق اصفهان

رئیس شورای شهر اژیه در حاشیه این برنامه در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به طرح سحاب از جمله طرح های بنیاد برکت، بیان کرد: اشتغال‌آفرینی، محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم از جمله رسالت‌ها و فعالیت‌های عمده‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) است و جمع امروز نیز پیرو ایجاد اشتغال پایدار در منطقه شرق اصفهان، حاظر شده اند.

مجتبی محسنی گفت: مردم باید همت مضاعف داشته باشند و برای برپایی مشاغل زودبازده کوچک قدم بردارند و در این خصوص نمایندگان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) همراه مردم از مرحله درخواست تا پرداخت آن خواهد بود.

وی تصریح کرد: رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) امروز با سفر به شهر اژیه و بازدید از سالن پرورش قارچ، با توانمندی جوانان فعال این منطقه آشنا شدند و طبق وظایف محوله برای جلوگیری از گمراهی تسهیلات، بازدید و بررسی های لازم صورت می گیرد.

به گزارش اصفهان شرق، منطقه شرق اصفهان با وسعت بسیار خود این روزها، با سختی های عمده ای ناشی از کم آبی دست و پنجه نرم می کند و ایجاد طرح های اجرایی ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، باعث زنده شدن انگیزه برای جوانان جویای اشتغال پایدار خواهد بود.

انتهای پیام/ علیرضا توکلی

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.