سرویس: اخبار شهرستان 11:54 - سه شنبه 20 آذر 1397

با حضور نوجوانان منطقه کوهپایه؛

یادواره شهدای دانش آموز در منطقه کوهپایه برگزار شد/ تصاویر

یادواره شهدای دانش آموز به همت واحد مقاومت بسیج دانش آموزی دبیرستان شبانه روزی حافظ کوهپایه و با حضور نوجوانان و مسئولان این منطقه برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق، یادواره شهدا در جمع دانش آموزان منطقه کوهپایه از توابع شرق اصفهان برگزار شد. حبیبی آزاده سرافراز و از یادگاران هشت سال دفاع مقدس که در یادواره شهدای دانش آموز که به همت واحد مقاومت بسیج دانش آموزی دبیرستان شبانه روزی حافظ کوهپایه و در نمازخانه این آموزشگاه سخن می گفت با تاکید بر اینکه درس نخست یادواره شهدا، دشمن شناسی است، اظهار داشت: 31 شهریورماه 1359 صدام با حمایت مستکبرین عالم بویژه آمریکای جنایتکار، جنگ را بر ایران تحمیل کرد و در 31 شهریورماه 1397 نیز عده ای همچون صدام فریب خورده، پول گرفتند و عده ای از مردم ما را از جمله محمدطه 4ساله و جانباز ویلچری بالای 70درصد جانبازی را به شهادت رساندند.

وی با تاکید بر اینکه ماهیت و خلق و خوی تجاوزگری، استکباری و زیاده خواهانه آمریکا و حامیانش تغییر نکرده است، افزود: اینکه بعضی از ماها نسبت به گذشته انقلابی مان تغییر کرده ایم بماند اما مستکبرین عالم و در راس آنها آمریکا همچنان به دنبال کدخدایی و چپاول دنیا بوده و فقط نوکر می خواهند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به صحبت های یکی از مسئولین وزارت خارجه کشورمان مبنی بر اینکه در برجام هنوز از اروپا قطع امید نکرده ایم، اضافه کرد: همین اروپایی ها بودند که تانک، هواپیمای جنگنده، سلاح های شیمیایی، انواع مین و تجهیزات زرهی و… را به صدام می دادند و کار به جایی رسیده بود که حتی جیره غذایی روزانه نیروهای عراقی نیز توسط اینها تامین می شد و ما در سنگرهای عراقی پنیر لقمه ای مثلثی شکل و قوطی شیرخشک های فرانسوی و شکلات های آلمانی پیدا می کردیم.


حبیبی در ادامه به عربده کشی های صدام مبنی بر فتح سه روزه خوزستان و یک هفته ای تهران اشاره کرد و افزود: صدامیان برای شهرهای ما نام هم مشخص کرده بودند، خرمشهر را محمّره، سوسنگرد را خفاجیه، آبادان را عبّادان و… نامیده و وقتی به بنی صدر به عنوان رئیس جمهور و فرمانده کل قوا اعتراض می شد، می گفت که بگذارید بیایند، ما به مجامع بین المللی شکایت می کنیم.

حبیبی با بیان اینکه برخی ها به فروختن و تسلیم کردن این کشور به هر قیمتی راضی هستند، ادامه داد: هشدار امام راحل عظیم الشان را هیچگاه فراموش نکنیم که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با اشاره به خیانت های بنی صدر و عدم همکاری او در بحث جنگ، اضافه کرد: مردم وقتی این شرایط را دیدند وارد جبهه ها شده و ورق به نفع اسلام و انقلاب برگشت تا جایی که صدامیان بواسطه مقاومت های مردمی، 34 روز پشت دروازه های خرمشهر زمینگیر شدند و این صحبت های شهید جهان آرا فرمانده سپاه خرمشهر خطاب به رزمندگان بود که اگر شهر سقوط کرد دوباره آن را پس می گیریم، مواظب باشید ایمانتان سقوط نکند.

وی افزود: اگر ایمان مستحکمی وجود داشت، اضطراب و دلهره و ترس از بین خواهد رفت و پیشرفت و آبادانی و عدالت در سایه آن محقق خواهد شد.

این آزاده سرافراز به عملیات رمضان در تیرماه 1361 و در منطقه زید اشاره و اضافه کرد: تیرماه خوزستان به شدت شرجی و گرم است تا جایی که دمای هوا به بالاتر از 50درجه نیز می رسد و در حالی که در ماه مبارک رمضان روزه ای بر بچه ها واجب نبود اما روزه قرضی، مستحبی و… می گرفتند تا حرمت ماه مبارک رمضان شکسته نشود و شما دانش آموزان عزیز نیز اگر سعادت دنیا و آخرت را می خواهید باید مانند شهدا حرمت شکنی نکنید.

حبیبی در ادامه با ذکر خاطراتی از عملیات رمضان که آن را «جنگ تن با تانک» توصیف کرد، افزود: معمولا یک تانک برای 300نفر رزمنده کفایت می کند اما در عملیات رمضان برای هریک نفر ما یک تانک آورده بودند.


این یادگار هشت سال دفاع مقدس به ذکر خاطره ای از شهید مجید ابوترابی اشاره کرد و افزود: با مجید و رفقا قبل از عملیات رفتیم گلستان شهدای نجف آباد و تعدای از بچه ها داخل قبرهایی که از قبل کندهشده بود می خوابیدند و می گفتند وقتی شهید شدیم اینجا ما را دفن کنید، شهید ابوترابی نیز یکی از قبرها را نشان داد و گفت که مرا در این قبر دفن کنید، رفقا با بیان اینکه قبرکوچک است و تو در آن جا نمی شوی، به مجید گفتند تو شهید نمی شوی اما مجید تاکید کرد که من شهید میشوم و در همین قبر هم دفن می شوم.

وی افزود: اتفاقا مجید در همان عملیات به شهادت رسید و سر از بدنش جداشد تا قبر برایش اندازه شود و در همان قبری که گفته بود دفن شد و جالبتر اینکه سری آخر وقتی خواسته بود به جبهه بیاید به پدرش دکتر ابوترابی که از پزشکان جبهه و جنگ بود گفته بود خوب مرا ببینید که بار آخر است به جبهه می روم و می خواهم مانند سالار شهیدان سر از بدنم جدا شود.

این آزاده سرافراز به سفر یک خانواده غیرمسلمان هلندی به نجف آباد اشاره و اضافه کرد: وقتی به آنها گفته بودند که شما که مسلمان نیستید برای چه سر قبر شهید حججی آمده اید، گفته بودند ما آمده ایم ببینیم شهید حججی در کجا و چه خانواده ای تربیت شده است.


حبیبی با تاکید بر اینکه کنسرت های موسیقی آنچنانی، فضای مجازی بی در و پیکر، لقمه های حرام و…، شهید تربیت نمی کند، اظهار داشت: سند 2030 سازمان ملل و یونسکو و… آدم نمی سازد، مواظب باشیم حریم ها را حفظ کنیم و حیا و نماز و… را از ما نگیرند.

این یادگار هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه اگر کسی اسیر دنیا شود، از یک مورچه هم می ترسد، ادامه داد: عربده کشی های ترامپ هم از روی ترس است چرا که دارد تحقق بیانات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی مبنی بر بیداری اسلامی، صدور انقلاب و تشکیل بسیج جهانی اسلام را به وضوح می بیند.

وی با بیان اینکه شعار ما در زمان هشت سال دفاع مقدس، «موشک جواب موشک» بود، ادامه داد: تازه آن زمان موشک آنچنانی هم نداشتیم که جواب بدهیم اما اکنون شعارمان «موشک جواب فشنگ» است و دیدید عملیات ضربت محرم و شلیک موشک به مقر تروریست ها در شرق فرات را یا شلیک بیش از 400 موشک از غزه در واکنش به تحرکات رژیم صهیونیستی را.

حبیبی در پایان به خاطره اسارت خود در عملیات خیبر اشاره کرد و گفت: بعد از عدم موفقیت لشکرهای 27 محمدرسول الله(ص) و 14 امام حسین(ع) در طلائیه، ما که از سمت جزایر مجنون حرکت کرده و عقبه دشمن را بسته بودیم به محاصره درآمدیم و طی سه روز، ابتدا آب تمام شد، بعد غذا تمام شد و در نهایت مهمات هم تمام شد؛ فرمانده عراقی که فهمیده بود مهمات ما تمام شده با حرکات دست مانند گذاشتن اسلحه، بازکردن جلیقه رزم و بالا بردن دست از ما می خواست که اسیر شویم اما یکی از بچه ها با اعتماد بنفس می گفت که این فرمانده عراقی می خواهد اسیر ما بشود و وقتی دلیل آن را پرسیدیم گفت که سه روز است با آنها جنگیده ایم، زورشان به ما نرسیده و جرّ آمده اند.

این آزاده سرافراز ادامه داد: در شرایط کنونی هم باید با ایستادگی، تلاش و مقاومت خود کاری کنیم تا دشمن جرّ بیاید و از کوتاه آمدن ما ناامید شود.

حبیبی با تاکید بر اینکه آدمی از گرسنگی و تشنگی و… نمی میرد و درد و کابل و شکنجه و… نیز آدم را نمی کشد، اظهار داشت: یاس و ناامیدی و عدم اعتماد به خدا و عدم ارتباط با خداست که آدمی را می کشد.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.