سرویس: اجتماعی 10:16 - یکشنبه 18 آذر 1397

قیمت‌هایی که هر روز بیشتر می‌شوند؛

صادرات؛ بلای جان قیمت میوه در شب یلدا+ جزئیات آخرین قیمت ها

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان اصفهان گفت: اگر صادرات با همین رویه ادامه داشته باشد نباید انتظار داشته باشیم که قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

به گزارش اصفهان شرق، مردم ایران در مناطق مختلف کشور با توجه به فرهنگ، آداب‌ورسوم ویژه‌ی خود شب یلدا را جشن می‌گیرند.

میوه‌های تازه فصل پاییز، میوه‌های خشک‌شده تابستان آجیل مخصوص، شیرینی و هندوانه ازجمله خوراکی‌هایی است که در این شب خانواده با حضور در کنار از یک دقیقه این شب استفاده می‌کنند.

امسال به دلیل سو مدیریت‌ها مردم قدرت خرید انواع آجیل را ندارند، اکثر خانواده‌ها رو به خرید میوه رفته‌اند و با افزایش قیمت میوه‌هایی همچون انار، سیب، هندوانه و … مواجهه شده‌اند.

جلو صادرات گرفته شود مشکلی برای میوه شب یلدا نداریم

ناصر اطرج در گفت‌وگویی بابیان اینکه امسال وضعیت میوه به دلیل وضعیت عوامل جوی،آب و هوایی مناسب نیست، اظهار کرد: اگر صادرات به همین شکل انجام شود شب یلدا برای تأمین میوه مشکل‌داریم.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان اصفهان گفت: اگر جلو صادرات گرفته شود مشکلی نداریم و صادرات دلیل اصلی افزایش قیمت‌های میوه است.

وی ادامه داد: برخی از میوه‌ها نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد و در برخی دیگر ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته‌ایم.

اطرج با اشاره به اینکه کمبود میوه در سطح استان نداریم، بیان کرد: نسبت به سال گذشته کمبود میوه‌ داریم اما با توجه به کاهش قدرت خرید مردم، مصرف زیاد نیست.

وی افزود: اگر صادراتی انجام نشود قیمت‌ها پایین می‌آید اما اگر صادرات با همین رویه ادامه داشته باشد نباید انتظار داشته باشیم که قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

به گزارش اصفهان شرق، بر اساس اعلام سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری اصفهان قیمت انواع میوه و صیفی‌جات به شرح زیر است:

عنوان
قیمت درجه 1 (به تومان)
توت فرنگی
33000
خرمالو
7000
سیب سفید سمیرم
8000
انار قرمز
6000
پرتقال تامسون جنوب
4500
پرتقال تامسون شمال ۲ رگ
3000
انار سفید
7000
انگور مهره
6000
خیار درختی اصفهان
3500
هندوانه نو
3200
سیب قرمز سمیرم
8000
لیمو شیرین
2800
نارنگی کمالی
5000
کیوی
7500
موز
11500
انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.