سرویس: اخبار شهرستان 21:04 - شنبه 17 آذر 1397

اصفهان شرق گزارش می دهد؛

موج دوم استعفای مسئولان در استان اصفهان/ اعضای شورای شهرها و روستاهای اصفهان هم به نمایندگان پیوستند

استعفای نمایندگان که با حمایت‌های مردمی روبه‌رو شده است رفته رفته ابعاد جدیدی پیدا کرده و استعفا شوراها به عنوان نماینده مردم به یک مطالبه جدی مردمی شده است که استعفا اعضای شورای شهر زیار و شورای روستای ابوالخیر سرآغازی برای پاسخگویی این مطالبه عمومی است.

به گزارش اصفهان شرق، بحران در حوزه آب استان اصفهان بعد از مدت‌ها دیگر در کنار نام اصفهان جا خوش کرده است و تلاش‌ها و پروژه‌ها نتوانسته مرهمی بر درد‌های نشات گرفته از خشکسالی در اصفهان باشد؛ متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های مسوولان و مطالبه گری مردم هر روز شاخه جدید از مشکلات از خشکی زاینده‌رود به روی مردم استان باز می‌شود.

حمایت مردم از استعفای نمایندگان

بعد از مدت‌ها تلاش نمایندگان اصفهان کارها به بار ننشست و راهکارها موثر واقع نشد تا نمایندگان اصفهان که کار نکرده‌ای و راه نرفته‌ای را پیش خود نمی‌دیدند استعفا دادند تا به بی توجهی دولت اعتراض کنند؛ استعفای نمایندگان اصفهان بازتاب گسترده‌ای داشت و با حمایت‌های مردمی همراه شد.

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در این زمینه در خطبه های نمازجمعه اظهار کرد: باید از نمایندگانی که بالاخره قدم بزرگی برداشتند و نشان دادند که به استان خودشان بلکه کشور توجه داشتند، تشکر کرد؛ هیچ کدام از دولت ها توجهی به آب نداشتند و همین حالا هم سرکار هستند؛ امثال آقای جهانگیری که زمانی استاندار اصفهان بودند و الان سر کار هستند، آبروی خود را بخرند.

امام جمعه اصفهان افزود: یکی از وعده های آنها این بود که آب فردا در رودخانه جاری می شود و نشد، اما وقتی هیچ ردیفی برای آب اصفهان قائل نشدند تا نمایندگان استعفا دادند که من از طرف مردم به نماینده‌ها می‌گویم آفرین بر شما ولی به شرطی که تا آخر بایستید.

در این میان شرق شهرستان اصفهان جایی که فقر بر خانه‌های کشاورزان لنگر انداخته بحران آبی اصفهان متفاوت است، جایی که اوج رفاه داشتن نان شب است و خانه به خانه و همسایه به همسایه فقر خوش نشینی می‌کند.

در روستاها و شهرهای شرقی اصفهان مسوولان محلی نیز در تلاشند تا مشکلات مردم را حل کنند اما تلاش ان‌ها هم راه به جایی نبرده است و هر روز مشکلات مردم در این مناطق بیشتر می‌شود.

بعد از استعفای نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی وقتی پیگیری‌هایشان به جایی نرسید خبرهایی از استعفای برخی اعضای شوراهای شهر و روستا در شرق شهرستان اصفهان منتشر شد.

نمی‌توانیم جوابگوی مطالبات مردم باشیم

حسین رجبی رئیس شورای روستای ابوالخیر در گفت‌وگو با صاحب‌ نیوز با اشاره به استعفای دسته جمعی اعضای شورای این روستا، می‌گوید: چند سالی است مردم ما انتظاراتی که دارند که البته انتظارات به جا و بحقی است و انتظارات اجرای قانون است و اجرای مصوبات طرح 9 ماده‌ای و مصوبات شورای عالی آب که معیشت مردم منطقه را تعیین سرنوشت می‌کند، اما اجرا نمی‌‌شود.

رئیس شورای روستای ابوالخیر می‌گوید: در حمایت از استعفای دست جمعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی ما هم چون نمی‌توانیم جواب‌گوی مطالبات مردم باشیم و مردم می‌گویند اگر نمی‌توانید بروید و ما نیز استعفا دادیم.

رجبی با اشاره به جدی بودن استعفا تا زمانی که مردم به حق خود برسند، می‌گوید: مطالبه مردم اجرای قانون و به رسمیت شناختن حق آن‌ها و دادن این حق است.

همه چیز در حد حرف بود

صفر علی عربزاده رئیس شورای شهر زیار با تایید استعفای اعضای شورای شهر زیار در گفت و گو با خبرنگار صاحب نیوز  می‌گوید: وقتی مصوبات هیات دولت اجرا نشد ما دیگر توان پاسخ گویی به مردم را نداریم و اولین تیر ترکش سیستم در شهرهای کوچک و روستا‌ها شوراها هستند و مردم اولین جایی که مطالبه گری می‌کنند از شوراها است.

وی افزود: به حمایت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی استعفا دادیم و تا زمانی که خواسته ها دیده نشود استعفا را دنبال می‌کنیم؛ مساله این است که سوء مدیریتی در گذشته اتفاق افتاده و هنوز هم ادامه دارد؛ مصوبات 9ماده ای اجرا نشد و همه در حد حرف بود و به اینجا رسیدیم که راهی جزء استعفا نداریم.

رئیس شورای شهر زیار با ابراز خرسندی از استعفای نمایندگان به عنوان حرکت جدی برای منافع مردم، عنوان کرد: ما چیزی فراتر از حقمان نمی‌خواهیم و معتقدیم در مملکت اسلامی که زندگی می‌کنیم باید برابری و مساوات اجرا شود و صدای مردم باید به جایی برسد و تنها راه استعفای نمایندگان بود و ما هم منتخب مردم هستیم و در شهر خودمان ما نیز به نوبه خودمان صدای مردم شهر زیار را به این شکل به مسئولان می‌رسانیم.

استعفای نمایندگان که با حمایت‌های مردمی روبه‌رو شده است رفته رفته ابعاد جدیدی پیدا کرده و استعفا شوراها به عنوان نماینده مردم به یک مطالبه جدی مردمی شده است که استعفا اعضای شورای شهر زیار و شورای روستای ابوالخیر سرآغازی برای این مطالبه عمومی است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.