سرویس: سیاسی 19:24 - جمعه 16 آذر 1397

رئیس مجمع نمایندگان اصفهان در واکنش به صحبت‌های سخنگو دولت:

آقای نوبخت در جایگاهی نیست که بگوید نمایندگان می‌توانند استعفا دهند یا نه!

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه آقای نوبخت در جایگاهی نیست که بگوید نمایندگان می‌توانند استعفا دهند یا نه، گفت: راهکار استعفا برای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تعیین‌شده است.

سید ناصر موسوی لارگانی در گفت‌وگو با اصفهان شرق بابیان اینکه مجمع نمایندگان استان اصفهان جلسات متعددی با مسئولان کشوری و استانی در رابطه با آب و بودجه‌های آب داشتند، اظهار کرد: جلسات زیادی  با خود آقای نوبخت داشتیم و ایشان قول صد در صد برای ساماندهی طرح آب‌رسانی آب شرب اصفهان را دادند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: برای تأمین آب شرب بیش از پنج میلیون نفر مردم شریف و شهیدپرور استان اصفهان قرار بود بودجه بگذاردند و حتی اعلام کردند برای اینکه مشکلی پیش نیاید، روزهای آخر تدوین بودجه 98 با شما هماهنگی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه‌وبودجه قولی صد درصد برای در نظر گرفته شدن بودجه تأمین آب به استاندار داده بود، افزود: آقای رضایی استاندار اصفهان هم در رابطه با آب اصفهان جلساتی در سازمان برنامه‌وبودجه داشتند.

موسوی لارگانی بیان کرد: انتظار داشتیم دولت با توجه به وعده‌هایی چندین ساله خود برای تأمین آب اصفهان عمل کنند اما به دلیل عمل نکردن دولت به وعده‌هایش، ناچار به استعفا شدیم و رسماً هم استعفای خود را تحویل  هیئت رئیسه مجلس دادیم.

وی در واکنش به صحبت‌های رئیس سازمان برنامه‌وبودجه که گفته است نمایندگان نمی‌توانند استعفا دهند، گفت: آقای نوبخت در جایگاهی نیست که بگوید نمایندگان می‌توانند استعفا دهند یا نمی‌توانند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان بابیان اینکه در مجلس هشتم علی مطهری را داشتیم که استعفا داد و دلایل دارند، تصریح کرد: راهکار استعفا برای نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تعیین‌شده است.

وی اضافه کرد: استعفایی قطعی می‌شود که در اولین جلسه علنی مجلس، رئیس مجلس اعلام وصول کند  و در دستور کار مجلس بگیرد، نماینده مستعفی باید نیم ساعت دلایل استعفایش را توضیح دهد و دو نفر از نمایندگان مخالف استعفا صحبت می‌کنند و رأی‌گیری می‌شود اگر رأی آورد نماینده مستعفی می‌شود.

موسوی لارگانی بابیان اینکه آقای نوبخت می‌گویند نمایندگان نمی‌توانند استعفا دهند، یک صحبت از خودشان است، گفت: به نماینده‌ای که چند دوره خود در مجلس بوده و مسلط به آیین‌نامه است، نمی‌تواند به آن این صحبت را گفت.

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه صبح امروز در نشست خبری خود اعلام کرده بود مجلس می تواند بگوید این منابعی که ایجاد کردید کم است یا منابع دیگری بیاورد، و می تواند بگوید این مصارفی که شما تعیین کردید باید کم بشود یا زیاد بشود؛ پس هیچ نماینده مجلسی نمی تواند بگوید چون دولت در یک لایحه ای چیزی را دید یا ندید من استعفا می دهم و یا حرفی می زنم، خود آن ها چند روز آینده می توانند هر چه را که ما ندیدیم با عقل جمعی مجلس ببینند.

نمایندگان استان اصفهان هم روز گذشته در واکنش به اقدام نکردن دولت در جهت رفع مشکلات آب اصفهان، استعفا دادند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.