سرویس: تولیدی 22:25 - سه شنبه 13 آذر 1397

گذری کوتاه بر اهداف دشمن در جهان؛

احساس خطر استکبار و سنگ اندازی در مسیر جوامع اسلامی

البته دشمنی مستکبرین، صرفا با ملت ایران نبوده است، بلکه آنان با همه ی ملت هایی که با سلطه ی استعمارگران مبارزه کنند، دشمنی کرده و برای نابودی شان تلاش می کنند.

به گزارش اصفهان شرق_ سید روح الله رفعتی پور؛ تقابل اهل باطل با جبهه ی حق از ابتدای زندگی انسان وجود داشته و این تقابل همیشگی است. اهل باطل به دلیل تکبر و حسد، همواره در تلاش برای مبارزه با حق و اصحاب آن بوده و هستند. با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام دینی در ایران، دشمنان که همان اهل باطل هستند به دشمنی با نظام برآمده از اراده ی ملت ایران پرداخته و همیشه در پی ضربه زدن به نظام و ملت آزاده ی ما بوده و هستند.

دشمنان ملت ایران همواره به دنبال تسلط بر این سرزمین به عنوان یکی از استراتژیک ترین مناطق جهان به لحاظ داشتن منابع انرژی، منابع معدنی، سرمایه ی انسانی و موقعیت جغرافیایی ویژه به عنوان پل ارتباطی شرق با غرب و شمال با جنوب بوده اند و در طول تاریخ برای رسیدن به این مقصد تلاش کرده اند.

متأسفانه در دوران سیاه حکومت پهلوی پدر و پسر، ایران به طور کامل و در همه ی شئون در اختیار دشمنان قرار گرفت و ایران و ایرانی به شکل های مختلف تحقیر شده و منابع این کشور به تاراج رفته است.

با شکل گیری نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی(ره)، ملت ایران ندای استقلال خواهی سر داده و برای نجات این سرزمین از دست بیگانگان، به مبارزه با آنان پرداختند. پیروزی انقلاب اسلامی موجب کوتاه شدن دست بیگانگان از همه ی شئون مملکت ایران شد و به همین دلیل، دشمن به شکل های مختلف به دشمنی با ایرانیان پرداخته است.

البته دشمنی مستکبرین، صرفا با ملت ایران نبوده است، بلکه آنان با همه ی ملت هایی که با سلطه ی استعمارگران مبارزه کنند، دشمنی کرده و برای نابودی شان تلاش می کنند.

این دشمنی به ویژه با ملت های مسلمان در شکل های گوناگون صورت گرفته است؛ زیرا آموزه های دینی به مسلمانان آموخته است که به هیچ عنوان زیر بار سلطه ی اغیار نروند (و لن یجعل الله للکافرین علی المؤمنین سبیلا_نساء/۱۴۱) و هیچگاه خود را پیرو آنان قرار ندهند (فلا تطع الکافرین و جاهدهم به جهادا کبیرا_فرقان/۵۲)

از سوی دیگر، دعوت دین به علم آموزی و پیشرفت همه جانبه ی امت اسلامی، باعث شده دشمنان اسلام احساس خطر کرده و از ابتدا به دنبال سنگ اندازی در مسیر جوامع اسلامی و جلوگیری از رسیدن مسلمانان به اهداف بلند خود باشند.

دشمنان به طور مکرر در دوره ی اسلامی تاریخ به چشم خود دیده اند که دانشمندان اسلامی در علوم مختلف در رده های برتر جهان بوده و علاوه بر علوم انسانی، در علوم پایه نیز حرف اول را در دنیا زده اند.

حال اگر این برتری علمی در کنار آموزه های دینی دیده شود، مسلم است که منافع اهل باطل به طور جدی به مخاطره می افتد و دیگر دست اندازی آنان بر جوامع اسلامی امکان پذیر نیست و به همین دلیل به گونه های مختلف تلاش بر جلوگیری از پیشرفت جوامع اسلامی دارند و در این راستا از شیوه های گوناگون برای رسیدن به هدف شوم خود بهره برده اند.

حمله ی نظامی و تصرف ممالک اسلامی و تسلط بر جوامع آنان، رفتارهای استعماری در شکل های مختلف استعمار قدیم، استعمار نو و استعمار فرانو، به راه انداختن جنگ های مختلف و متعدد علیه کشورهای اسلامی، اعمال تحریم ها و تهدیدهای گوناگون، اختلاف اندازی بین امت اسلامی بین شیعه و سنی، شیعه با شیعه و سنی با سنی، ایجاد گروه های جعلی همچون بهائیت، وهابیت و داعش از جمله ی روش هایی است که دشمنان به وسیله ی آن به دنبال رسیدن به مقاصد خود بوده اند.

تحولات عراق، افغانستان، سوریه، یمن و … را می توان در این راستا ارزیابی کرد.

اما آنچه مسلم است، اراده ی الهی است که بر پیروزی حق و اهل آن قرار گرفته و در نهایت عباد صالح خدا، حاکمان زمین خواهند بود.

و لقد کتبنا فی الزبور من بعد الذكر أن الأرض يرثها عبادى الصالحون_ انبیاء/١٠٥

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.