سرویس: اخبار شهرستان 16:31 - پنجشنبه 08 آذر 1397

اصفهان شرق گزارش می‌دهد؛

ورود بسیج برای حل مشکلات شرق اصفهان/ مرمت ۶۰ مدرسه این منطقه در اردوهای سازندگی

بسیج در سال های اخیر با جدیت و اقدامات سازنده خود در کنار مردم شرق اصفهان قرار گرفته و سعی در حل مشکلاتی دارد که برخی ناملایمت های طبیعی مانند خشکسالی برای مردم این منطقه به وجود آورده است.

به گزارش اصفهان شرق، شهرستان اصفهان یکی از بزرگترین شهرستان‌های کشور است که از 6 بخش تشکیل شده و با توجه به وسعت زیاد و تنوع آب و هوایی از سنت‌ها و فرهنگ‌های مختلفی نیز در بین مردمان خود برخوردار است.

*مردم شرق اصفهان سخت کوش و زحمت کش‌ هستند

در حالی که هر یک از بخش‌های شرقی اصفهان به تنهایی می‌تواند مدعی شهرستان شدن باشد هنوز ارتقاء بخش به شهرستان در قسمت‌های شرقی اتفاق نیفتاده است و برخی مردم این منطقه مجبورند برای استفاده از امکاناتی که فقط در مرکز شهرستان وجود دارد صد‌ها کیلومتر را رفت‌ و آمد کنند.

خشکی زاینده‌رود و رکود صنعت بر مشکلات این منطقه افزوده و شرایط زندگی مردم در این منطقه دشوارتر شده است و این در حالی است که اقدامات انجام شده مسوولان خصوصا در بخش مشکلات کشاورزان نتوانسته سفره‌های خالی این قشر زحمتکش را درمان کند.

*بسیج در کنار مردم شرق اصفهان

بسیج که نهادی از دل مردم است و می‌کوشد مشکلات فرهنگی، بهداشتی، اقتصادی و امنیتی و … مردم را در کنار مسوولان حل کند در شهرستان اصفهان نقش پر رنگی را ایفا می‌کند.

شرق شهرستان اصفهان به خاطر وسعت شهرستان اصفهان و دوری از مرکز شهرستان و مردمی سخت کوش که غالبا کشاورزان و کارگران و شغل‌های وابسته به کشاورزی مشغول‌اند با توجه به نبود آب از لحاظ معیشتی با خود کوهی از مشکلات را یدک می‌کشند و محرومیت در این منطقه ملموس است از این‌رو فعالیت در محرومیت زدایی بسیار مورد نیاز و پر اهمیت است این محرومیت که از عدم توجه کافی مسوولان به این خطه و بیکاری زیاد در این منطقه نشات می‌گیرد.

سرهنگ حسن عجمی فرمانده ناحیه بسیج امام علی(ع) با اشاره به نقش محرومیت زدایی بسیج در منطقه اظهار کرد: بسیج سازندگی امسال در قالب طرح های محرومیت زدایی اقدام به ساخت 4 منزل مسکونی محروم و مرمت و تکمیل 8 منزل محروم کرده است و در این رابطه همکاری و همدلی بالایی در بین بسیج و کمیته امداد، بهزیستی و خیرین مشاهده شد.

وی با اشاره به اقدامات دیگر بسیج سازندگی در زمینه اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: بسیج سازندگی طی این مدت در زمینه پرورش قارچ، ماهی، دام سبک، صنایع‌دستی و تبدیلی، گیاهان دارویی اقدام کرده است و در بخش آموزش و اشتغال از ظرفیت جهاد کشاورزی شهرستان و فنی حرفه‌ای استفاده می کند و همچنین با صدور گواهی به استفاده از وام‌های خوداشتغالی توسط شرکت کنندگان کمک خواهد کرد.

سرهنگ عجمی خاطرنشان کرد: در اردوهای جهادی 60 مدرسه در شرق شهرستان اصفهان مرمت و بازسازی شد و در این مدت سه هزار و 500 نفر روز در این اردوها شرکت کردند و از دیگر اقدامات بسیج به جمع‌آوری کمک به مردم به دنبال زلزله کرمانشاه می توان اشاره کرد که کمک‌های مردمی حدود 200 میلیون کمک غیر نقدی، شش عدد کانکس و پنج میلیون کمک نقدی از سوی ناحیه امام علی جمع‌آوری شد.

*مهمان ناخوانده شرق اصفهان

شرق اصفهان با توجه به عدم بهره‌مندی از یک بیمارستان تخصصی در مسائل بهداشتی نیز با مشکلات زیادی رو به رو است اما علاوه بر مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری بیماری سالک مهمان ناخوانده شرق اصفهان است مهمانی که خودش درمان می‌شود اما اثرش می‌ماند و متاسفانه امسال آمار قابل توجه‌ای از این بیماری در شرق اصفهان به گوش رسید که بسیج در این زمینه نیز وارد شده است.

عجمی فرمانده ناحیه امام علی (ع) نقش موثر بسیج سازندگی در مهار بیماری سالک با همکاری شبکه بهداشت شهرستان و استان اصفهان اشاره کرد و افزود: 2 هزار نفر روز همکاری بسیجیان با بهداشت در ریشه کنی بیماری سالک در سطح بخش های مختلف بن‌رود، جلگه، براان شمالی و جنوبی و جرقویه سفلی و علیا از فعالیت های موثر بسیج به شمار می رود.

یکی دیگر از مشکلات شرق شهرستان اصفهان ریزگردها است که با ورود بسیج به دلیل انتشار ریزگردها و وجود کانون بحران شهر اصفهان با کاشت نهال و مهم‌تر از آن نگهداری از آنها به تدریج بیابان‌زدایی انجام شده است و بیش از ۹۰ درصد نهال سبز را تحویل داده شد.

منطقه با وسعت ۳۷۰ هکتار که با تلاش بسیج سازندگی و بسیجیان ناحیه امام علی (ع) در طی دو سال در جهت بیابان زدایی و مقابله با ریزگرد ها در شرق اصفهان در دشت سجزی انجام شد.

به نظر می‌رسد بسیج در بسیاری از مشکلات مردم شرق اصفهان در کنار ان‌ها قرار گرفته است و در تلاش است از فشار مشکلات به مردم در این منطقه محروم بکاهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.