سرویس: اخبار شهرستان 01:02 - پنجشنبه 01 آذر 1397

اداره هواشناسی خبر داد؛

ورود سامانه بارشی جدید و توصیه‌هایی برای کشاورزان

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی برای امروز و فردا جو نسبتاً پایداری را پیش‌بینی می‌کنیم، برای امروز و فردا آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و همچنین برای فردا غبار صبحگاهی را پیش‌بینی می‌کنیم.

به گزارش اصفهان شرق، ساناز جعفری امروز در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه به دلیل بارش‌های روز گذشته و ریزش هوای سرد و همچنین مستعد بودن مناطق مرکزی استان، امروز مه‌آلودگی همراه با کاهش دید افقی را به ویژه در فرودگاه اصفهان داشتیم که تا ظهر از بین می‌رود، اظهار کرد: فردا فقط غبار صبحگاهی را در مناطق مرکزی استان از جمله شهر اصفهان خواهیم داشت که کاهش دید افقی کمی را به دنبال دارد و در حد امروز نخواهد بود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه افزود: بر اساس نقشه‌های هواشناسی برای امروز و فردا جو نسبتاً پایداری را پیش‌بینی می‌کنیم، برای امروز و فردا آسمان صاف تا قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد و همچنین برای فردا غبار صبحگاهی را پیش‌بینی می‌کنیم.

جزئیات بارش‌های 24 ساعت گذشته

وی با اشاره به بارش‌های 24 ساعت گذشته در سطح استان، عنوان کرد: از شهرهای اصفهان، خوروبیابانک، دهاقان، سمیرم، شهرضا، فرودگاه شهید بهشتی، کبوترآباد، مبارکه و نایین طی 24 ساعت گذشته بارش باران گزارش شده است که بیشترین بارندگی از شهرضا و نایین با 4 میلی‌متر بوده و در شهر اصفهان هم 0.5 میلی‌متر ثبت شده است.

جعفری از روند افزایشی 2 تا 3 درجه‌ای دمای هوای اصفهان طی 24 ساعت آینده خبر داد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم که دمای هوای اصفهان در گرم‌ترین ساعات به 14 درجه سانتی‌گراد و در سردترین ساعات به 2 درجه سانتی‌گراد برسد، همچنین گرم‌ترین نقطه استان، خوروبیابانک با 21 درجه سانتی‌گراد و سردترین نقطه، بویین‌میاندشت با 3 درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه از روز جمعه سامانه بارش‌زای جدیدی از مناطق غربی و جنوبی به تدریج وارد استان می‌شود، تصریح کرد: بر این اساس انتظار داریم که تا اوایل وقت روز دوشنبه هفته آتی به طور متناوب بارش را در سطح استان داشته باشیم، این سیستم که روز جمعه از مناطق غربی و جنوبی وارد استان می‌شود، روز جمعه به طور ویژه در نواحی غربی بارش دارد و از روز شنبه به سایر مناطق استان از جمله مرکز و نواحی شرقی می‌رسد.

وی در ادامه مطرح کرد: این سیستم که در روز جمعه، شنبه و یکشنبه فعال است، بیشترین بارش را در مناطق غربی و جنوبی خواهد داشت، در ارتفاعات، نواحی غربی و مناطق سردسیر بارش‌ها به شکل برف پیش‌بینی می‌شود و در بقیه مناطق هم بارش باران را خواهیم داشت.

جعفری در پایان متذکر شد: یکشنبه و دوشنبه هفته جاری به دلیل مه‌آلودگی شاخص کیفی هوای اصفهان بالا رفته و در محدوده هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته بود وگرنه آلودگی در این حد گزارش شده، نبوده است.

توصیه‌هایی برای کشاورزان

غلامرضا خاکیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان به کشاورزان توصیه کرد: به علت کاهش دما کشاورزان مناطق غرب و جنوب استان هر چه سریع‌تر نسبت به برداشت و حمل محصولات چغندرقند خود به کارخانه اقدام کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: کشاورزان تولیدکننده نشا پیاز در مناطق شمالی استان، تمهیدات لازم را برای مقابله با کاهش دما انجام دهند و از ایجاد خرانه‌های جدید خودداری کنند.

وی در پایان متذکر شد: کلیه گندم‌کاران منطقه مرکزی استان کاشت ارقام توصیه شده را به اتمام برسانند و محصولات گندم خود را علیه سیاهک ضدعفونی کنند؛ همچنین زعفران‌کاران بعد از برداشت گل‌ها، به مزارع زعفران کود سرک بدهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.